Potvrzeno: BMW M1 nebude, M5 Touring a Z4-M ano

Šéf emkové divize BMW, Ulrich Bruhnke uvedl, že na trhu je velký potenciál pro M-verze modelů X3 a X5; pokud by BMW takové vozy požadovalo, není problém je vyvinout a uvést do prodeje. Nic takového se ale v brzké době neplánuje. Bruhnke naopak potvrdil, že se chystá M5 Touring s pětilitrovým desetiválcem a ostrá Z4-M se zatím blíže neurčeným motorem.

Bohužel M1, která měla mít podle neoficiálních zdrojů třílitrový šestiválec o výkonu okolo 300 k, se do vývoje nedostane. Jednička se totiž neprodává v USA, na kterém BMW udá zhruba polovinu produkce modelů M. Podtrženo a sečteno, evropský trh není pro M1 dostatečně velký a vývoj by se nemusel vyplatit. Maximem tak zůstane model 130i s výkonem 190 kW - to ale rozhodně není málo, stále je to více, než kolik činí průměrný výkon v kategorii hot-hatchů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků