Potvrzeno: BMW M1 nebude, M5 Touring a Z4-M ano

Šéf emkové divize BMW, Ulrich Bruhnke uvedl, že na trhu je velký potenciál pro M-verze modelů X3 a X5; pokud by BMW takové vozy požadovalo, není problém je vyvinout a uvést do prodeje. Nic takového se ale v brzké době neplánuje. Bruhnke naopak potvrdil, že se chystá M5 Touring s pětilitrovým desetiválcem a ostrá Z4-M se zatím blíže neurčeným motorem.

Bohužel M1, která měla mít podle neoficiálních zdrojů třílitrový šestiválec o výkonu okolo 300 k, se do vývoje nedostane. Jednička se totiž neprodává v USA, na kterém BMW udá zhruba polovinu produkce modelů M. Podtrženo a sečteno, evropský trh není pro M1 dostatečně velký a vývoj by se nemusel vyplatit. Maximem tak zůstane model 130i s výkonem 190 kW - to ale rozhodně není málo, stále je to více, než kolik činí průměrný výkon v kategorii hot-hatchů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků