Podle výkonného ředitele Herberta Diesse bylo nutné přesvědčit vedení, že účast v F1 přinese Wolfsburgu více peněz, než neúčast Zdroj: Red Bull Content Pool, Mark Thompson/Getty Images)

Podle výkonného ředitele Herberta Diesse bylo nutné přesvědčit vedení, že účast v F1 přinese Wolfsburgu více peněz, než neúčast | Zdroj: Red Bull Content Pool, Mark Thompson/Getty Images)

Podle Diesse jsou plány Porsche o něco konkrétnější, než v případě Audi. Zdroj: Volkswagen

Podle Diesse jsou plány Porsche o něco konkrétnější, než v případě Audi. | Zdroj: Volkswagen

Má jít o navázání partnerství Red Bullem...  Zdroj: Red Bull Content Pool, Dan Mullan/Getty Images

Má jít o navázání partnerství Red Bullem...  | Zdroj: Red Bull Content Pool, Dan Mullan/Getty Images

...s nímž má Volkswagen z historického hlediska dobré zkušenosti – například v rallye. Zdroj: Red Bull Content Pool

...s nímž má Volkswagen z historického hlediska dobré zkušenosti – například v rallye. | Zdroj: Red Bull Content Pool

Audi je dle zdrojů agentury Reuters připraveno dát 500 milionů euro za britský McLaren. Zdroj: fia.com

Audi je dle zdrojů agentury Reuters připraveno dát 500 milionů euro za britský McLaren. | Zdroj: fia.com

Letošní novinkou kalendáře je Velká cena Miami, která se pojede na nově vybudovaném okruhu vinoucím se kolem víceúčelového stadionu Hard Rock.

Letošní novinkou kalendáře je Velká cena Miami, která se pojede na nově vybudovaném okruhu vinoucím se kolem víceúčelového stadionu Hard Rock.

Závodní vozy jedou těsně u sebe a každé předjíždění je otázkou milimetrů. Prostor pro chybu je minimální, svodidla jsou těsně u tratě a chybí zde i široké únikové zóny.  Formula1

Závodní vozy jedou těsně u sebe a každé předjíždění je otázkou milimetrů. Prostor pro chybu je minimální, svodidla jsou těsně u tratě a chybí zde i široké únikové zóny.  | Formula1

Vzhledem k tomu, že není kalendář pro příští rok hotový, můžeme hádat, zda se celkově rozšíří, nebo Las Vegas bude na úkor jiné destinace.  Formula1

Vzhledem k tomu, že není kalendář pro příští rok hotový, můžeme hádat, zda se celkově rozšíří, nebo Las Vegas bude na úkor jiné destinace.  | Formula1

Závod vedoucí úzkými ulicemi se jede také v Miami a americké turné by mohl završit event v texaském Austinu. Formula1

Závod vedoucí úzkými ulicemi se jede také v Miami a americké turné by mohl završit event v texaském Austinu. | Formula1

Podle Diesse jsou plány Porsche o něco konkrétnější, než v případě Audi. Zdroj: Volkswagen
Má jít o navázání partnerství Red Bullem...  Zdroj: Red Bull Content Pool, Dan Mullan/Getty Images
...s nímž má Volkswagen z historického hlediska dobré zkušenosti – například v rallye. Zdroj: Red Bull Content Pool
Audi je dle zdrojů agentury Reuters připraveno dát 500 milionů euro za britský McLaren. Zdroj: fia.com
9
Fotogalerie

Potvrzeno! Audi a Porsche mají zelenou do F1. Údajně krouží kolem Red Bullu a McLarenu

Potvrzeno výkonným ředitelem Volkswagenu: Dvě koncernové značky mají zelenou pro účast v F1.

Agentura Reuters informuje, že se účast v královské motoristické disciplíně stane pro automobilky Audi a Porsche realitou. O tomto kroku se spekulovalo již řadu měsíců a podle výkonného ředitele Herberta Diesse bylo nutné přesvědčit vedení, že účast přinese Wolfsburgu více peněz, než neúčast. Otázkou je, jakou konkrétní formu by vstup do F1 měl mít. Budovat stáje na zelené louce je drahé a téměř nereálné, v úvahu proto připadá odkup jiných týmů.

Podle Diesse jsou plány Porsche o něco konkrétnější než v případě Audi. Má jít o navázání partnerství s Red Bullem, s nímž má Volkswagen z historického hlediska dobré zkušenosti – například v rallye. Audi je dle zdrojů agentury Reuters připraveno dát 500 milionů euro za britský McLaren, i když Zak Brown z vedení McLaren Racing na konci března uvedl, že stáj rozhodně není na prodej a nehledá ani kapitálové partnery.

Pro značku Porsche by vstup do F1 znamenal významné zviditelnění, dle Diesse by v takovém případě automobilka utlumila své závodní aktivity v jiných disciplínách. Nicméně k uvedení celého plánu do chodu by v případě obou automobilek mohlo dojít až za několik let.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud