Potvrzeno: Alfa Romeo MiTo končí. Třídveřový hatchback už lidé nechtějí

Dřívější spekulace se nyní potvrzují. Alfa Romeo ukončí produkci svého malého hatchbacku MiTo. O model prý už není zájem a automobilka se chce pochopitelně více zaměřit na populární segment SUV.

Alfa Romeo v červnu předvedla svůj pětiletý plán odhalující například příchod dvojice nových SUV, návrat označení 8C ve formě nového sportovního modelu a rovněž chystané výkonné kupé GTV. Nehledě na pokračující výrobu současných modelů ovšem v plánu již nefiguroval malý třídveřový hatchback MiTo.

Dřívější spekulace o ukončení produkce modelu se však nyní nadobro potvrzují. Britskému Autocaru to oznámila vedoucí Alfy Romeo pro evropský trh Roberta Zerbi. MiTo bude odebráno z nabídky již na začátku roku 2019. O malý třídveřový model už totiž není zájem a zákazníci podle Zerbi stále častější preferují pětidveřové vozy.  

Alfa Romeo končí výrobu 4C kupé. Spider však pokračuje dál

Alfa Romeo končí výrobu 4C kupé. Spider však pokračuje dál

Alfa Romeo doufá, že zbytek zájemců o MiTo nakonec přejde k větší Giuliettě, sedanu Giulia nebo chystanému crossoveru, který rozměrově zapadne pod současné Stelvio. „Tímto modelem chceme zaujmout širší a mladší publikum ve věku okolo 30 až 40 let. Novinka taky pomůže vyplnit místo v nabídce mezi hatchbackem Giulietta a SUV Stelvio,“ uvedla Zerbi.

Crossover by podle všeho neměl vypadat jako zmenšené Stelvio, ale nejspíše uvede řadu vlastních charakteristických a „zábavnějších“ prvků, které budou zmíněnému publiku připadat moderní. Zatím není potvrzeno, kdy přesně se řady Alfy Romeo o nové menší SUV rozrostou. Možná bychom ho ale očekávali již do dvou let.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

včera | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků