Postřehy z Frankfurtu (9): Netradiční Smart Forvision miluje slunce

Tak u tohoto mrňouse se zastavovali v „předpokoji“ výstavního pavilonu Mercedes-Benz jen odborníci. (Ostatní působili, jako kdyby nevěděli, co si mají při pohledu na auto myslet.) A bylo to znát i podle dotazů. Opravdu má tenhle koncept první světlo propustnou střechu? Jak to vlastně funguje? Co ta kola, jsou celoplastová?

Klepněte pro větší obrázek

Smart představil snad „nejzelenější ze všech zelených“ vozidel světa. Jmenuje se Forvision, je to elektromobil a má plastová kola. Ta snad nejlépe symbolizují až chorobnou snahu konstruktérů maximálně vůz odlehčit. Byla vyvinuta ve spolupráci se specialisty společnosti BASF (tak jako většina částí vozu) a každé kolo je lehčí zhruba o tři kilogramy oproti kolům standardním.

Odlehčovací kůru prodělaly ale i další části, například dveře jsou zhotoveny z karbonových zesílených vláken epoxidové pryskyřice. Výsledkem je vůz, jehož většina je vyrobena z plastu a kompozitů a který je o padesát procent lehčí, než kdyby byl vyroben z oceli.   

Za zmínku stojí i nový perleťově bílý nátěr. Je odolný proti poškrábání a speciální pigmenty odrážejí tepelné záření. To vede až k dvacetistupňovému snížení teploty na povrchu vozidla a zhruba čtyřstupňovému poklesu teploty v interiéru.

Design vozu je nepřehlédnutelný a skutečnou třešničku představují koncová světla. Připomínají malé turbíny letadla a jen podtrhují futuristický vzhled malého vozu. V jejich vnitřku jsou dobře patrné malé vrtule, které odvádějí vzduch z vozu.

Klepněte pro větší obrázek

Na střeše Forvisionu pak zaujmou hexagonálně zformované plochy – je to první světlo propustná střecha, která současně produkuje energii. Technologicky se jedná o plnoploché solární panely. Pod nimi je další novinka – OLED (typ displeje využívající technologii elektroluminiscenčních diod) osvětluje při otevírání dveří nebo stisknutí tlačítka interiér automobilu a při vypnutém stavu umožňuje volný pohled ven.

Forvision pro svůj pohon používá elektromotor, baterie je dobíjena průběžně solárními články. Je to vůz, který naznačuje podobu třetí generace modelu ForTwo. Ta by se měla objevit na trhu v průběhu roku 2014. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků