Postřehy z Frankfurtu (5): nezničitelný Defender v novém šatu

Další nekonečná mačkanice a další nebývalé vozy - tak to vypadá ve stánku Land Roveru, který představil v Halle 5.0 nové koncepty Defender 100 a Defender 100 Sport. První kroky všech vedou právě k těmto robustním, moderně vyhlížejícím terénním vozům. Přitom v sousedství se hrdě hlásí o slovo značky jako Lotus, Jaguar, Fisker…

Oba tyto koncepty by měly nahradit v roce 2015 stávající model Defenderu, ten se tak trochu symbolicky krčí na podiu v přítmí za nimi. Od něj si převezmou podle slov zástupců automobilky to nejlepší – flexibilitu, přizpůsobivost a všestrannost. A navíc budou vozy vybaveny funkcemi pro snadnější jízdu i v tom nejobtížnějším terénu.

„Snažíme se vytvořit vozy, které jsou vybaveny hi-tech materiály a nejmodernějšími technologiemi pro optimalizaci paliva a efektivitu jízdy ve všech režimech a za všech jízdních podmínek,“ řekl John Edwards, globální ředitel značky Land Rover.

Klepněte pro větší obrázek

Nový Defender bude mít kromě jiného skenovací zařízení umožňující včasné varování před překážkami při jízdě v obtížném terénu (vizualizace terénu se promítá přímo na centrální dotykovou obrazovku), novou sonarovou technologii Wade, která dokáže odhadnout hloubku vody a doporučí optimální rychlost průjezdu, telematický systém umožňující komunikaci s chytrými telefony a notebooky či speciální elektromechanický systém skrytých hrotů na pneumatikách.

Vůz, který je představený ve Frankfurtu v „barvách“ Červeného kříže (tato celosvětová organizace vozy Defender využívá velmi často, stejně tak i další organizace, jako The Born Free Foundation, Biosphere Expeditions, Earthwatch Institute nebo the Royal Geographical Society), je vybavený dvoulitrovým čtyřválcovým motorem a osmistupňovou převodovkou. Má samozřejmě stálý pohon na všechna čtyři kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků