Postřehy z Frankfurtu (5): nezničitelný Defender v novém šatu

Další nekonečná mačkanice a další nebývalé vozy - tak to vypadá ve stánku Land Roveru, který představil v Halle 5.0 nové koncepty Defender 100 a Defender 100 Sport. První kroky všech vedou právě k těmto robustním, moderně vyhlížejícím terénním vozům. Přitom v sousedství se hrdě hlásí o slovo značky jako Lotus, Jaguar, Fisker…

Oba tyto koncepty by měly nahradit v roce 2015 stávající model Defenderu, ten se tak trochu symbolicky krčí na podiu v přítmí za nimi. Od něj si převezmou podle slov zástupců automobilky to nejlepší – flexibilitu, přizpůsobivost a všestrannost. A navíc budou vozy vybaveny funkcemi pro snadnější jízdu i v tom nejobtížnějším terénu.

„Snažíme se vytvořit vozy, které jsou vybaveny hi-tech materiály a nejmodernějšími technologiemi pro optimalizaci paliva a efektivitu jízdy ve všech režimech a za všech jízdních podmínek,“ řekl John Edwards, globální ředitel značky Land Rover.

Klepněte pro větší obrázek

Nový Defender bude mít kromě jiného skenovací zařízení umožňující včasné varování před překážkami při jízdě v obtížném terénu (vizualizace terénu se promítá přímo na centrální dotykovou obrazovku), novou sonarovou technologii Wade, která dokáže odhadnout hloubku vody a doporučí optimální rychlost průjezdu, telematický systém umožňující komunikaci s chytrými telefony a notebooky či speciální elektromechanický systém skrytých hrotů na pneumatikách.

Vůz, který je představený ve Frankfurtu v „barvách“ Červeného kříže (tato celosvětová organizace vozy Defender využívá velmi často, stejně tak i další organizace, jako The Born Free Foundation, Biosphere Expeditions, Earthwatch Institute nebo the Royal Geographical Society), je vybavený dvoulitrovým čtyřválcovým motorem a osmistupňovou převodovkou. Má samozřejmě stálý pohon na všechna čtyři kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 46 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků