Postřehy z Frankfurtu (5): nezničitelný Defender v novém šatu

Další nekonečná mačkanice a další nebývalé vozy - tak to vypadá ve stánku Land Roveru, který představil v Halle 5.0 nové koncepty Defender 100 a Defender 100 Sport. První kroky všech vedou právě k těmto robustním, moderně vyhlížejícím terénním vozům. Přitom v sousedství se hrdě hlásí o slovo značky jako Lotus, Jaguar, Fisker…

Oba tyto koncepty by měly nahradit v roce 2015 stávající model Defenderu, ten se tak trochu symbolicky krčí na podiu v přítmí za nimi. Od něj si převezmou podle slov zástupců automobilky to nejlepší – flexibilitu, přizpůsobivost a všestrannost. A navíc budou vozy vybaveny funkcemi pro snadnější jízdu i v tom nejobtížnějším terénu.

„Snažíme se vytvořit vozy, které jsou vybaveny hi-tech materiály a nejmodernějšími technologiemi pro optimalizaci paliva a efektivitu jízdy ve všech režimech a za všech jízdních podmínek,“ řekl John Edwards, globální ředitel značky Land Rover.

Klepněte pro větší obrázek

Nový Defender bude mít kromě jiného skenovací zařízení umožňující včasné varování před překážkami při jízdě v obtížném terénu (vizualizace terénu se promítá přímo na centrální dotykovou obrazovku), novou sonarovou technologii Wade, která dokáže odhadnout hloubku vody a doporučí optimální rychlost průjezdu, telematický systém umožňující komunikaci s chytrými telefony a notebooky či speciální elektromechanický systém skrytých hrotů na pneumatikách.

Vůz, který je představený ve Frankfurtu v „barvách“ Červeného kříže (tato celosvětová organizace vozy Defender využívá velmi často, stejně tak i další organizace, jako The Born Free Foundation, Biosphere Expeditions, Earthwatch Institute nebo the Royal Geographical Society), je vybavený dvoulitrovým čtyřválcovým motorem a osmistupňovou převodovkou. Má samozřejmě stálý pohon na všechna čtyři kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 14 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků