Postřehy z Frankfurtu (5): nezničitelný Defender v novém šatu

Další nekonečná mačkanice a další nebývalé vozy - tak to vypadá ve stánku Land Roveru, který představil v Halle 5.0 nové koncepty Defender 100 a Defender 100 Sport. První kroky všech vedou právě k těmto robustním, moderně vyhlížejícím terénním vozům. Přitom v sousedství se hrdě hlásí o slovo značky jako Lotus, Jaguar, Fisker…

Oba tyto koncepty by měly nahradit v roce 2015 stávající model Defenderu, ten se tak trochu symbolicky krčí na podiu v přítmí za nimi. Od něj si převezmou podle slov zástupců automobilky to nejlepší – flexibilitu, přizpůsobivost a všestrannost. A navíc budou vozy vybaveny funkcemi pro snadnější jízdu i v tom nejobtížnějším terénu.

„Snažíme se vytvořit vozy, které jsou vybaveny hi-tech materiály a nejmodernějšími technologiemi pro optimalizaci paliva a efektivitu jízdy ve všech režimech a za všech jízdních podmínek,“ řekl John Edwards, globální ředitel značky Land Rover.

Klepněte pro větší obrázek

Nový Defender bude mít kromě jiného skenovací zařízení umožňující včasné varování před překážkami při jízdě v obtížném terénu (vizualizace terénu se promítá přímo na centrální dotykovou obrazovku), novou sonarovou technologii Wade, která dokáže odhadnout hloubku vody a doporučí optimální rychlost průjezdu, telematický systém umožňující komunikaci s chytrými telefony a notebooky či speciální elektromechanický systém skrytých hrotů na pneumatikách.

Vůz, který je představený ve Frankfurtu v „barvách“ Červeného kříže (tato celosvětová organizace vozy Defender využívá velmi často, stejně tak i další organizace, jako The Born Free Foundation, Biosphere Expeditions, Earthwatch Institute nebo the Royal Geographical Society), je vybavený dvoulitrovým čtyřválcovým motorem a osmistupňovou převodovkou. Má samozřejmě stálý pohon na všechna čtyři kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků