Postřehy z Frankfurtu (11): velká očekávání s novým Porsche 911

Nový Porsche 911 je větší a nižší a měl by se stát prodejním trhákem. Porsche zamýšlí podle slov svých představitelů, která zazněla ve Frankfurtu, prodat zhruba 40 000 kusů svého nového sportovního vozu ročně. Loni si přitom bestseller se jménem 911 zakoupilo 20 000 lidí.

911 je klíčový model automobilky a sedmá generace představená na autosalonu by se měla stát podle slov šéfa Porsche Matthiase Müllera nejúspěšnější 911 všech dob. Zákazníci si objednávají vozy již od počátku září, v evropských showroomech by se měl objevit prosinci. 

Klepněte pro větší obrázek

Porsche se ve Frankfurtu tvářil hodně sebevědomě a nebylo divu. Letos očekává, že prodá celkově 100 000 vozů (od ledna do července si sportovní vozy Porsche zakoupilo již 71 000 zákazníků). Loni prodal 95 000 vozů.

A plány do budoucnosti jsou ještě smělejší: Porsche počítá s tím, že v roce 2018 bude prodávat 200 000 vozů.

Chce toho dosáhnout i tím, že vstoupí na území, které zatím ovládá nerušeně Ferrari – k současným modelům 911, Boxster, Cayenne a Panamera přibudou další čtyři. Třeba nové supersportovní kupé v ceně od 250 000 do 415 000 eur (zhruba šest až deset milionů).

Bez obalu to řekl šéf německé značky Matthias Müller v rozhovoru pro deník Süddeutsche Zeitung. „Vždycky mne iritovalo, že 911 v nejvyšší výbavě stojí 250 000 eur, pak je velká mezera a pak nabízíme až 918 za 750 000 eur. Mezi tím nemáme nic. V tomto prostoru se za to pohybuje Ferrari, s nikým tu nesoutěží. Tam my potřebujeme být. Je tam stále prostor pro velké sportovní auto podobné modelu 959, který jsem vyráběli v 80. letech minulého století.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků