Postřehy z Frankfurtu (10): Korejci útočí, Evropa a Amerika se třesou

Automobilový svět prožívá v posledních letech zemětřesení podobné tomu, když se před lety z podceňovaných a vysmívaných Japonců vyklubali mistři. Hyundai a Kia chrlí jednu novinku za druhou a všechny mají svoji kvalitu. Důkaz předložili i ve Frankfurtu, kde mne nejvíce zaujal koncept Petera Schreyera pracujícího ve službách Kii a nový Hyundai i30.

Klepněte pro větší obrázek

Šefdesignér Peter Schreyer pokračuje v revoluci. Ve Frankfurtu se představil s konceptem s jednoduchým jménem GT, nad kterým se tajil dech. Sportovní sedan má pohon zadních kol a pod kapotou skrývá přeplňovaný šestiválec. Schreyer o něm řekl: „Nezáleží na tom, z které strany se na něj díváte. Ze všech stran působí stejně - je nabitý energií, působí, jako kdyby byl každou chvíli připravený vzlétnout.“

Ve Frankfurtu nebylo u elegantního, ale přitom svalnatě působícího vozu k hnutí. Slova, která zde padala, že představuje novou kapitolu v dějinách automobilky, mohu jen potvrdit.

Klepněte pro větší obrázek

Méně bombasticky, zato velmi propracovaně působila světová premiéra Hyundaie. Představitelé automobilky ve Frankfurtu netajili přesvědčení, že nová generace důležitého modelu i30 v Evropě uspěje mnohem lépe v souboji s vozy, jako jsou Volkswagen Golf a Ford Focus.

Podle evropského šéfdesignéra značky Thomase Burkleho se nový vůz stal „čitelnějším“ a působí „luxusněji“.

„Očekáváme, že tato nová generace sehraje význačnou roli v rozvoji naší značky,“ řekl Allan Rushford, jeden z evropských představitelů Hyundaie. Korejská značka zamýšlí prodávat v Evropě v roce 2013 o 10 procent více automobilů než v roce 2010. Prodeje by měly stoupnout na 500 000 kusů.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků