Po jake D1 jste jel? urcite ne po ceske D1. Vcera jsem tama jel a jek jsem 135kmh(podle GPS) a od Jihlavy do Brna mě předjelo cca 60 aut. Většina jela 150 a více.Ale s tím volným pruhem máte pravdu, u Brna jsem stál a průjezdový pruh nebyl, ale to se holt nedá řidiče naučit hned, to chce informační kampan, ne jen strasit bodama
Když popojíždíte po dálnici něco mezi 30-50 a občas se to zastaví nevjedete do odstavného pruhu, protože Vás nikdo nepustí zpátky a navíc tam strašíte sám. Ty Šimonovskýho teorie jsou fakt pěkná věc.:-D
Ta informační kampaň běží v TV, ale bohužel většinou na programech, které nemusí bojovat o sledovanost, navíc jen zřídka v hlavním vysílacím čase.Jinak v Německu je běžné, že, ucpe-li se dálnice, preventivně se kolony rozestoupí co nejblíže ke svodidlům. V prostředním pruhu ale na konci kolony někdo zůstane a ten vedle něj mu nechává místo, kam se může zařadit, až totéž udělá někdo další za ním, jak kolony rostou, případně až uslyší sirény. Prostě ten střední pruh ucpe, ať tam zatím nikdo nevjede. V posledních letech je tam na dálnicích totiž podstatně víc cizinců, kteří by tam klidně vjeli.Místní jsou tak prostě vycvičení a nikdo to nemusí organizovat. Disciplína až neskutečná, ale v tomto případě velmi praktická.
Ve chvili, kdy "slusni" ridici vytvori novy prujezdny pruh, tak se do nej okamzite narvou ti s SPZ 1A1 7777 apod, cimz vzniknou misto tri zasekanych pruhu s teoretickym mistem pro sanitku 4 totalne zasekane pruhy, kde pak ani pred houkajici sanitkou nebude kam uhnout :-/
Myslím, že zrovna tohle jsou příležitosti pro to, aby byl bodový systém tvrdý... Tady jde o vteřiny a o život a ne třeba jet v 50 o 2 km rychleji... Myslím, že nad tímto by se měli lidé zamyslet...
~/PubSystem.Controls.Run.Articles/Article.ascxSystem.Data.SqlClient.SqlExceptionInvalid object name 'NewsPosition'..Net SqlClient Data Providerat System.Data.SqlClient.SqlConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) at System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj) at System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunBehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj) at System.Data.SqlClient.SqlDataReader.ConsumeMetaData() at System.Data.SqlClient.SqlDataReader.get_MetaData() at System.Data.SqlClient.SqlCommand.FinishExecuteReader(SqlDataReader ds, RunBehavior runBehavior, String resetOptionsString) at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReaderTds(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, Boolean async) at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, String method, DbAsyncResult result) at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, String method) at System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior, String method) at System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteDbDataReader(CommandBehavior behavior) at System.Data.Common.DbCommand.System.Data.IDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior) at System.Data.Common.DbDataAdapter.FillInternal(DataSet dataset, DataTable[] datatables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) at System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataTable[] dataTables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) at System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataTable dataTable) at PubSystem.DR.Controls.Data.SimplyRepeaterData.GetData(ArrayList sqlParams, String commandText, CommandType commandType) at PubSystem.DR.Controls.SimplyRepeater.DataBind() at System.Web.UI.Control.DataBindChildren() at System.Web.UI.Control.DataBind(Boolean raiseOnDataBinding) at System.Web.UI.Control.DataBind() at System.Web.UI.Control.DataBindChildren() at System.Web.UI.Control.DataBind(Boolean raiseOnDataBinding) at System.Web.UI.Control.DataBind() at PubSystem.Controls.Run.Articles.Article.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at System.Web.UI.ControlCollection.Add(Control child) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
tiez tu hlasku viem skoro z pamati :-D
Moje řeč :-D
To jsou slova jak z mramoru :-D
A když si představím, že policisté spěchající k nehodě, zastaví na konci kolony, ve které řidiči pruh nevytvořili (nebo případně jedni vytvořili a druzí ucpali), a začnou postupně rozdávat pokuty, sepisovat protokoly, (příp. odebírat body) se všemi řidiči v koloně. Kdy se asi dostanou k nehodě před kolonou? :-) Nedá se toho v praxi rozumně dosáhnout ani to trestat. Vyžadovalo by to buď změnu mentality všech řidičů nebo by u každé kolony musel být hypnotizér, který by ten pruh vsugeroval všem čekajícím (naštvaným) řidičům. :-)
a proc by se meli dostat k nehode? kazdy slušný policista přeci ví že cestou vybere a oboduje daleko více než na místě nehody :-)
Přesně. Ale v tomto případě bych na to myslel v novele zákona a takové chování bych "ocenil" minimálně 8 body a 100000 pokutou. Já myslím, že by to ty zmrdy přešlo.P.S.: nejsem fanoušek vysokých trestů "pro nic za nic" (a rozhodně nejsem volič KDU ani sympatizant filozofie "3x a dost"), ale tohle je typický příklad naprosto asociálního chování, které (v důsledku) ohrožuje lidské životy.
a to je presne ono... i kdyz je to velika prasarna a zasadne to nedelam. Proc chces davat body a velkou pokutu za neco co nikoho neohrozuje? uz si videl situaci kdy to vedlo k neprojeti te sanitky ci techniky??? Jedzim pod dalnicich denne a nikdy.Ty bys to chtel pokutovat jen pro to ze te nekdo predjel. Jak male dite ktere zavidi hracku druhemu... Ale o tom je bohuzel takrka cely tento "zakon", nebot ho tvorily prave taci jako ty.
Zablokovani vytvoreneho prujezdneho pruhu nikoho neohrozuje? A kam pak ty auta budou pred sanitkou uhybat? Asi to mate nejake pomotane :-))
prujezdny pruh se neda zablokovat protoze je prujezdny :-) situace kdy takove auto zpusobi neprujezdnost jsou zcela minimalni. Vetsinou chce stejne z dalnice zmizet takze tak jede do sjezdu. Ale jak jiz jsem psal prasarna to rozhodne je.
Mno, prujezdny je...az k te nehode. A pak co? Stejne cekat. Add k tvemu minulemu prispevku: Pokud dotycny nestihl letadlo, je to JEN JEHO PROBLEM. Pokud cestuji ( a je to dulezite ), necham si logicky vetsi casovy prostor. A kor kdyz vim, jak to vypada na nasich silnicich a dalnicich!Takze ja jsem taky pro trestat vjeti do tohoto pruhu peknou pokutou a bodiky. Take by ale mela policie hnout zadkem a odklanet dopravu na nejblizsim sjezdu!!! Ale hned, ne az za hodinu.
Jenze kdyz se nekdo nase*e do toho vytvoreneho pruhu, tak ohrozuje, treba colevka v sanitce, ktera kvuli takovemu bezohlednemu cloveku nemuze projet atd.
Proste ten clovek zjevne nechape duvod, proc by ta sanitka nekam musela dojet a proc by se tak melo stat co nejdriv. Treba si to nekdy vyzkousi na sobe, coz nepreju.
takze souhlasis s myslenkou nebudu delat pruh driv nez prijede aby tam nahodou nekdo neprojel... a to mi prijde daleko bezohlednejsi a nebezpecnejsi, nebot to opravdu vede k retezove situaci kdy musi popojet prvni aby se to dalo do pohybu (protoze dalsi chytraci stoji tesne za sebou aby jim do toho jejich pruhu náhodou nekdo neprejel kdyby se rozjel jako první- opet pohada o cizi hracce...)Na okraj: V lonske zime jsem byl svedkem pripadu kdy se takto stalo na D1 jiz nejakou hodinu a chudak kteremu v praze ulitalo letadlo šel pěšky před autem a tukal na okenka, vysvetloval a prosil jestli by se ten pruh nemohl udelat uz ted aby na nejblizsim sjezdu mohl sjet.
Nene, ja jsem pro to, aby ten pruh byl, ale zaroven jsem pro aby se za zneuziti davaly opravdu velke flastry....tak to bylo mysleno. Pokud se to nebude dodrzovat od zacatku, tak to dopadne jako zip, nekdo ten pruh zablokuje a budou tir(ctyri, atd...) pruhy stojicich vozidel a jsme zase ......
hmm blbe, to už asi nebudu moct podjíždět kolony odstavným3-[3-[3-[
SOuhlas tohle asi panove na ministerstvu nedomysleli :-/
tak to je naprosto přesné a nedá mi než souhlasit...
Průjezdný pruh se zásadně začne tvořit, až když těsně za zadkem slyšíte houkající majáky. Dokud se dojede jen stojící štrůdl, tak to nedělá nikdo, nebo aspoň já jsem to ještě neviděl.
Navíc může vzniknout řetězová reakce: když budete stát blízko za autem stojícím před vámi, tak proste nemůžete uhnout do té doby, než se pohne ten človíček před vámi... A za vámi houká sanitka, která čeká na vás...Jak ale bylo v diskuzi naznačeno dále, v ČR je spousta blbů, kteří by průjezdný pruh zneužili a místo kolony ve dvou pruzích by se vytvořila naprosto ucpaná tříproudovka. Jsem zvědav, jak to bude fungovat, až to uvidím v praxi ;-)
Určitě je dobré, když je průjezdný pruh vytvářen ihned, aby sanitka mohla projíždět rychle a plynule např. 80 km/h. Situace, kdy auta začnou uhybat těsně před sanitkou toto určitě nesplňuje.
Ale jo já plně souhlasím, že udělat hned průjezdný pruh je vhodné. Že pak sanitka projede výrazně rychleji než když se teprve před ní začnou všichni škrábat do aut a uhýbat. Zvlášť kdyby měla jet pro někoho koho znáš. Toš kdyby jela pro třeba pro mě a někdo jí blokoval, tak bych ho fakt bacil. Logicky samozřejmě souhlasím, jen říkám jaká je ale praxe. O řetězou reakci jejde, to já si přesně pro podobné situace předemnou ty 3m volné nechám a nejsem sám. Ale tady prostě průjezdné pruhy nejsou zvykem a v naší mentalitě, uhnout jasně, ale udělat pruh dopředu je hodně lidem proti srsi. Je to možná škoda, ale. Z praxe: Celé kolona stojí, hasiči vytahovali Feliciu co neumí v zimě jezdit (ke všemu na zimácích) z pod zadku návěsu. Mno a slečna Slovena s Mercedesem ML musela mezi všemi zaparkovanými auty kličkovat a zařadit se těsně za nehodu. Jsme popíjeli kafe, naše boty si užívaly čerstvých 10cm prašanu na D1 na Vysočině a ona se mizi náma tak cpala. Tehdá jsem na ní zavolal moc nahlas něco velmi velmi sprostého. Právě i kvůli takovým lidem bude ještě dlouho trvat, než v praxi přijmeme průjezdné pruhy.
Troska nechapem, ze preco odsuvat auta zo stredu cesty do odstavneho pruhu, ked odstavny pruh by mal sluzit prave na nudzove zastavenie, resp presun techniky.
Aby se vytvořílo místo pro průjezd sanitky, hasičů a poldů, blbečku.
Aby se vytvořílo místo pro průjezd sanitky, hasičů, poldů a blbečků.
když oba vedlejší pruhy by byly odstavený, => když oba vedlejší pruhy by byly obsazený,
To je proto, aby se pri vazne nehode blokujici dalnici mohla auta zachranaru jednim smerem k nehode prijizdet a tim druhym se od nehody vracet. Proc si porad vsichni mysli, ze jsou nejchytrejsi ?!?!?!
znova sa pytam...na co sluzi ten odstavny pruh? A skus to bez urazok ;)
ja mam jednu fotku kde stojim s autem presne na zacatku 30 km dlouhe kolony. Je to proto, ze silnicari v zime s jerabem tim odstavnym pruhem neprojedou ani s radlici ani s vyprostovakem. takze kdyz se rozestoupi ke stranam tak projedou. Mj v kolone by meli byt rozestupy mnohem vetsi pak s jerabem na vyprosteni nemohli vubec projet protoze jsme v cr a kdyz necham v kolone 3 m mista hned mi tam nekdo vjede.
Na odstavování. :-) A když je tam opravdu něco "odstavené", neprojede nikdo.
A preco tie sanitky nemozu prejst v tom odstavnom pruhu ktory je default volny?
protože v odstavným pruhu může stát nějaký auto, který se ani nemusí týkat tý hlavní nehody, ke kterýmu ta sanitka jede, takový odstavený auto by se sanitce blbě předjíždělo, když oba vedlejší pruhy by byly odstavený, nehledě na to, že ve větší rychlosti by to za zatáčkou do odstavenýho auta mohla sanitka napálit, autům, který pojedou pomalu na levym kraji odstavnyho pruhu nebude delat problem auto na pravym kraji odstavnyho pruhu objet, když levější pruh bude volný, blbečku :)
Proč mezi pruhy a ne v odstavném?1. protože ne všude je odstavný pruh2. protože ne všude, kde je odstavný pruh, je široký více než 2,5metru pro průjezd těžké techniky3. protože - jak už bylo napsáno, může být blokován stojícím autem4. protože je jasně definováno, že v tomto případě i řidiči v levém příadně středním pruhu musí jet či stát mimo střed svého pruhu, tedy na průjezdním prostoru se aktivně musí podílet všichni5. protože odpadá objíždění kolony odstavným pruhem6. protože je to pro všechny (kdo to chápou) snazší, jednodušší a bezpečnějšíBohužel je škoda, že stejně jako pravidlo zipu to čeští řidiči ve valné většině nechápou.
mam takovy pocit ze v zahranici musi zustat volny i odstavny pruh, pokud je(proc je to u nas jinak) (ja osobne si myslim ze je to sirkou silnice)
Jediny blbecek si tu ty....A co sa stane ked v odstavnom pruhu je odtavene auto....?Vsetky auta ktore ciastocne idu podla zakona v odstavnom pruhu ho budu obchadzat cez "nudzovy pruh" a nastane presne to iste co by nastalo keby sa ako nudzovy pruh pouzival odstavny pruh....Takze z toho vychadza ze jediny blbecek tu si ty. Jedine co by ti mohlo pomoct je zacat rozmyslat a prestat trepat dve na tri...dakujem.:-O
No nevim co tady resis. Jedine opravdovy tupec, kdyz jede v odstvavnem pruhu, aby se vytvoril nouzovy pruh a uvidi prekazku v odstavnem pruhu si nenecha misto pred sebou, aby nedoslo k zablokovani nouzoveho pruhu a jen tu prekazku objede az se za ni vytvori misto. Ale k tomu je potreba to co je na krku (hlava):-D a trochu premyslet na te silnici a nejezdit jak bezmozek....ok Odborniku???
No len teba som tu potreboval....Keby si trochu rozmyslal, tak by si s tvojim nezmyselnym pripevkom ani neprispieval do komentarov.....Neni nahodou ta situacia co si pisal rovnaka ci je to nudzovom pruhu (tam kde ho mate teraz) ako odstavnom.....?Sak presne taka ista situacia nastane ci to bude na kraji alebo v strede...Skus nabuduce chvilku rozmyslat predtym ako nieco napises a zbytocne sa bezhlavo nevrhaj do pisania, ked ti to nejde.... Keby si to nahodou nevedel rozchodit, mozem ti to aj nakrelit....
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.