Postavit luxusní kabriolet není jednoduché. Lexus vysvětluje, jak si poradil s větrem

Lexus si na silnicích poprvé odbude premiéru s plátěnou střechou. Dává si tak sakra záležet, aby výsledek stál za to.

Pro luxusní kabriolet je klíčovým prvkem nejen tuhost karoserie, ale i proudění vzduchu při jízdě se staženou střechou. Není totiž nic horšího, než když vám i v nízkých rychlostech vítr ošlehává obličej a suší oči. Jedním z velmi očekávaných kabrioletů letošního roku, který se s tímto problémem musí poprat, je Lexus LC Convertible.

Střecha Lexusu LC Convertible vydrží 18 tisíc cyklů. Pro značku je prvenstvím v produkci

Střecha Lexusu LC Convertible vydrží 18 tisíc cyklů. Pro značku je prvenstvím v produkci

Protože jde o luxusní zboží s vyšší cenovkou, bude se toho od něj hodně očekávat. Automobilka proto nyní zveřejňuje, jak se s větrem na palubě při stažené střeše poprala. V rámci zachování pohody na palubě je novinka vybavena speciální klimatizací, která pozná staženou střechu a podle toho upravuje proudění vzduchu. Teplotu a intenzitu proudění pak reguluje podle množství slunečního záření i rychlosti vozu.

Teplý vzduch vám pak může proudit i na krk přímo z hlavových opěrek. Inteligentní klimatizace také rozpozná, když není sedadlo spolujezdce obsazeno a soustředí se výhradně na řidiče. Lexus také uvádí, že proudění vzduchu z ventilace umí upravovat tak, aby dodal pocit tepla i na konkrétní místa - třeba i na hřbety řidičových rukou na volantu.

Krásné japonské kupé Lexus LC prošlo lehkou změnou. Naštěstí k lepšímu

Krásné japonské kupé Lexus LC prošlo lehkou změnou. Naštěstí k lepšímu

Veškerá klimatizace je vám samozřejmě k ničemu, pokud vám do auta stejně fouká. Aby Lexus tomuto nepříjemnému jevu zamezil, lehce poupravil aerodynamiku pro ještě lepší proudění vzduchu. Okenní čára na bocích vozidla se nyní směrem dozadu zvyšuje, aby volně navázala na linku víka zavazadlového prostoru.

Zřejmě nekrásnější nový kabriolet najde v pátek prvního majitele. Čeká ho řada zajímavostí

Zřejmě nekrásnější nový kabriolet najde v pátek prvního majitele. Čeká ho řada zajímavostí

Za sedadly je poté umístěný deflektor, který má zajistit do rychlosti 60 km/h nerušený rozhovor mezi cestujícími. Volitelný je také zadní rastr, který pomůže ještě výrazněji. Jelikož jde o prvenství plátěné střechy u značky Lexus, konstruktéři rozhodně nešetří s testováním. Skládací mechanismus střechy prý může vykazovat první problémy až po 18 tisících cyklech. Prodej vozu by měl začít v létě.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

včera | Jan Mička | 35 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 75 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků