Postavit luxusní kabriolet není jednoduché. Lexus vysvětluje, jak si poradil s větrem

Lexus si na silnicích poprvé odbude premiéru s plátěnou střechou. Dává si tak sakra záležet, aby výsledek stál za to.

Pro luxusní kabriolet je klíčovým prvkem nejen tuhost karoserie, ale i proudění vzduchu při jízdě se staženou střechou. Není totiž nic horšího, než když vám i v nízkých rychlostech vítr ošlehává obličej a suší oči. Jedním z velmi očekávaných kabrioletů letošního roku, který se s tímto problémem musí poprat, je Lexus LC Convertible.

Střecha Lexusu LC Convertible vydrží 18 tisíc cyklů. Pro značku je prvenstvím v produkci

Střecha Lexusu LC Convertible vydrží 18 tisíc cyklů. Pro značku je prvenstvím v produkci

Protože jde o luxusní zboží s vyšší cenovkou, bude se toho od něj hodně očekávat. Automobilka proto nyní zveřejňuje, jak se s větrem na palubě při stažené střeše poprala. V rámci zachování pohody na palubě je novinka vybavena speciální klimatizací, která pozná staženou střechu a podle toho upravuje proudění vzduchu. Teplotu a intenzitu proudění pak reguluje podle množství slunečního záření i rychlosti vozu.

Teplý vzduch vám pak může proudit i na krk přímo z hlavových opěrek. Inteligentní klimatizace také rozpozná, když není sedadlo spolujezdce obsazeno a soustředí se výhradně na řidiče. Lexus také uvádí, že proudění vzduchu z ventilace umí upravovat tak, aby dodal pocit tepla i na konkrétní místa - třeba i na hřbety řidičových rukou na volantu.

Krásné japonské kupé Lexus LC prošlo lehkou změnou. Naštěstí k lepšímu

Krásné japonské kupé Lexus LC prošlo lehkou změnou. Naštěstí k lepšímu

Veškerá klimatizace je vám samozřejmě k ničemu, pokud vám do auta stejně fouká. Aby Lexus tomuto nepříjemnému jevu zamezil, lehce poupravil aerodynamiku pro ještě lepší proudění vzduchu. Okenní čára na bocích vozidla se nyní směrem dozadu zvyšuje, aby volně navázala na linku víka zavazadlového prostoru.

Zřejmě nekrásnější nový kabriolet najde v pátek prvního majitele. Čeká ho řada zajímavostí

Zřejmě nekrásnější nový kabriolet najde v pátek prvního majitele. Čeká ho řada zajímavostí

Za sedadly je poté umístěný deflektor, který má zajistit do rychlosti 60 km/h nerušený rozhovor mezi cestujícími. Volitelný je také zadní rastr, který pomůže ještě výrazněji. Jelikož jde o prvenství plátěné střechy u značky Lexus, konstruktéři rozhodně nešetří s testováním. Skládací mechanismus střechy prý může vykazovat první problémy až po 18 tisících cyklech. Prodej vozu by měl začít v létě.

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků