Mazda na to jde zdravým rozumem. Ano, bude elektromobil. Ano, bude hybrid. Ale také ano, bude šest válců. Stejně to chápe i Jaguar nebo Mercedes. Mazda chce i nadále pokračovat ve své cestě za titulem prémiové značky. Může toto být bod zlomu? Zdroj: Mazda

Mazda na to jde zdravým rozumem. Ano, bude elektromobil. Ano, bude hybrid. Ale také ano, bude šest válců. Stejně to chápe i Jaguar nebo Mercedes. Mazda chce i nadále pokračovat ve své cestě za titulem prémiové značky. Může toto být bod zlomu? | Zdroj: Mazda

Malá v tom smyslu, že i taková o dost větší Toyota tvrdí, že vývoj šestiválce je logistickou noční můrou, a proto má nová Supra šestiválec BMW. Zdroj: Mazda

Malá v tom smyslu, že i taková o dost větší Toyota tvrdí, že vývoj šestiválce je logistickou noční můrou, a proto má nová Supra šestiválec BMW. | Zdroj: Mazda

Vůbec bychom se nezlobili, kdyby se objevil i nějaký sportovní vůz. Historie nás přece naučila, že Mazda taková auta umí. Celkově je překvapivé, že se tak malá automobilka do něčeho takového pustila. Zdroj: Mazda

Vůbec bychom se nezlobili, kdyby se objevil i nějaký sportovní vůz. Historie nás přece naučila, že Mazda taková auta umí. Celkově je překvapivé, že se tak malá automobilka do něčeho takového pustila. | Zdroj: Mazda

Šestiválce Skyactiv-X a Skyactiv-D. Motory tak rozšíří současnou rodinu Skyactiv, které se zatím nabízejí nanejvýš ve čtyřválcové zástavbě. Nové motory by se mohly objevit například v nadcházející Mazdě 6. Zdroj: Mazda

Šestiválce Skyactiv-X a Skyactiv-D. Motory tak rozšíří současnou rodinu Skyactiv, které se zatím nabízejí nanejvýš ve čtyřválcové zástavbě. Nové motory by se mohly objevit například v nadcházející Mazdě 6. | Zdroj: Mazda

Počítalo se rozšířením designového jazyka Kodo, s mild-hybridní technologií nebo vlastním elektromobilem. Tou pro nás nejdůležitější položkou ale byly dva nové motory.  Zdroj: Mazda

Počítalo se rozšířením designového jazyka Kodo, s mild-hybridní technologií nebo vlastním elektromobilem. Tou pro nás nejdůležitější položkou ale byly dva nové motory.  | Zdroj: Mazda

Je tomu skutečně tak. Mazda pracuje na nových šestiválcových motorech. Vyplývá to z výsledků hospodářského roku značky. V rámci toho se totiž řešily i budoucí investice. Zdroj: Mazda

Je tomu skutečně tak. Mazda pracuje na nových šestiválcových motorech. Vyplývá to z výsledků hospodářského roku značky. V rámci toho se totiž řešily i budoucí investice. | Zdroj: Mazda

Malá v tom smyslu, že i taková o dost větší Toyota tvrdí, že vývoj šestiválce je logistickou noční můrou, a proto má nová Supra šestiválec BMW. Zdroj: Mazda
Vůbec bychom se nezlobili, kdyby se objevil i nějaký sportovní vůz. Historie nás přece naučila, že Mazda taková auta umí. Celkově je překvapivé, že se tak malá automobilka do něčeho takového pustila. Zdroj: Mazda
Šestiválce Skyactiv-X a Skyactiv-D. Motory tak rozšíří současnou rodinu Skyactiv, které se zatím nabízejí nanejvýš ve čtyřválcové zástavbě. Nové motory by se mohly objevit například v nadcházející Mazdě 6. Zdroj: Mazda
Počítalo se rozšířením designového jazyka Kodo, s mild-hybridní technologií nebo vlastním elektromobilem. Tou pro nás nejdůležitější položkou ale byly dva nové motory.  Zdroj: Mazda
6
Fotogalerie

Postaví Mazda sporťák s motorem Wankel? Šéf značky se už vyjádřil

Wankelův rotační motor odešel v roce 2012 na odpočinek společně s Mazdou RX-8. Od té doby fanoušci marně vyhlížejí náhradu. Na obzoru zatím bohužel nic není.

Mazda nedávno potvrdila, že se rotační motor sice vrátí, ale jen jako pomocník do elektromobilu, kde bude sloužit k prodlužování dojezdu. Generální ředitel automobilky Mazda, Akira Marumoto, potvrdil v rozhovoru pro Automotive News, že postavit nový sportovní vůz s rotačním motorem je něco, o čem automobilka sní, ale momentálně to nemůže udělat.

Máme tu koncepty jako RX-Vision nebo Vision Coupe a lidé se nás často ptají, jestli je plánujeme nasadit do výroby“, říká Marumoto. “Postavit automobil s rotačním motorem, a tím nemyslím rotační motor k prodloužení dojezdu elektromobilů, je snem všech lidí v Mazdě. Bohužel ale nyní nejsme v situaci, ve kterém bychom tyto vozy mohli začít stavět,“ prozradil.

Okolo rotačních motorů se v poslední době stále něco děje. Tu a tam se objeví informace přímo od někoho z automobilky, které udržují skalní fanoušky v očekávání. Komunita lidí okolo japonských aut neustále roste a hlad po sporťácích neutuchá. Zvěsti o Mazdě RX-9 ale například vyvrátil sám Marumoto. Nic takového se nechystá.

To ovšem neznamená, že se takový vůz jednou neobjeví. Podle automobilky by ale bylo v dnešní době náročné postavit vůz s rotačním motorem, který by splňoval všechny potřebné předpisy a regulace. Taková věc je tedy zatím hudba budoucnosti a s rotačním motorem si musíme prozatím vystačit v elektromobilech jako s prodlužovačem dojezdu.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud