Jéééé ... kéž by, vzpomínám jak jsem kdysi dávno mívál rx-8 bože to bylo tak dětsky krásný svezení :-)) co byl ale průšvih ... mno je to "nejdražší" auto na běžný provoz ;-) dvacet litru na sto plus hodne draha udrzba, v podstate je to takova homologavana draha motokara :-)
Já ji měl několik let jako auto pro zábavu. Koupil jsem ji z bazaru s tím, že motor byl repasovaný. Opravdu to tak bylo - nechal jsem to zkontrolovat. Nakonec jsem ji musel prodat, protože jsem se skoro vybodoval a auto potřebuji kvůli dojíždění do práce:( Zbýval mi poslední bod!To auto bylo skvělé, a pokud jste věděli jak s ním zacházet, nebyl s ním žádný problém. Dokud ten motor nebyl zahřátý nesmí se vytáčet jinak je jeho životnost počítána na dny nikoliv na kilometry. Na druhou stranu prohřátý byl ten motor tak do 5 min. Blok motoru je strašně maličký, kdo neviděl neuvěří. Po zahřátí pak motor teprve od 4500 ot. začal naplno zabírat, protože se přívod paliva pustil naplno (pak žrala cca 18-20L na 100:) ) Jinak se dalo jezdit i za 10-11. To se mě moc často nedařilo:) A to jsem měl 5 ti kvalt, který má delší převody oproti 6 rychlostní variantě.Další častý problém lidí co neví jak s ní zacházet že jim nestartovala. To je proto, že svíčky jsou na bloku motoru dole, takže nespálené palivo a olej steče dolu a zalije je. Před zhasnutím motoru tedy bylo třeba ho trochu vytočit 3-5 tis. a vypnout zapalování klíčkem a nechat motor dotočit. Tím se vyčistil a pak chytal bez problémů. Bylo vtipné pozorovat reakce lidí třeba na benzince, když jsem to tak dělal:) ...Jinak olej se mění max po 10tis a nebo 1 roku. Mazda má svůj olej dexelii.Jízda s tímto autem je jako v motokaře. Když jsem v ní seděl přišlo mě že sedím zadkem na silnici. Je opravdu velice nízká - ale zpomalovací prahy zvládá na pohodu. Díky tomu sedí v zatáčkách jak na kolejích. A když to náhodou přeženete a potřebujete zabrzdit tak ty brzdy byly neskutečné. Bylo to jako bych narazil do zdi. Auto v momentě stálo.Jo a je to zadokolka takže o zábavu bylo vždy postaráno.... Pokud bych měl auto na firmu asi by to šlo i dál ji mít - pak na firmu sice taky budou chodit pokuty, ale když se hned zaplatí tak nikdo nic dál neřeší a vám body zůstávají...
hlavně aby to zas nerezlo..
No jistě, ojetých RX-8 je plná prdel a nikdo to nechce kupovat. Bazarový propadák. A podobná píčovina je dělat sporťák 2+2.
ty sa tak vyznas v autach ... mazdy rx su jedny z najlepsich aut s dobrou stabilitou .. dalej ten kto sa vyzna v autach vie ako jazdit s wankelom a co treba robit a servisovat aby fungoval a ked sa vsetko spravi ako ma to auto bude stale funkcne ... ale taky burani z dediny, ktory jazdili na najlepsom aute na svete co je 1,9tdi oktavia to nepochopia nikdy v zivote a ich snom bude passat takze tolko o tom
Jj, spolehlivost motorů Wankel je v RX vyhlášená.:-D
priklad - typicky neznalec si povie, ze zerie olej ale keby trosku zistoval ze je to forma mazania to uz nie .. ale aj ine veci , takisto ako som pisal hore, je to auto ,ktore si vyzaduje starostlivost a trosku skusenejsieho znalca aut.. stare burane nemecke zlepenky rx8 co tu najdeme su len smutne vraky, ktore pubertaci a dedinsky frajery znicia este viac miesto toho aby to zrenovovali ... a druha vec je, ze tento motor ma rad vysoke otacky, typicky clovek si dnes povie, ze su vysoke otacky zle pre motor ale akzdy den chodi na svojom aute s 1,0ts na 1,100otackach a potom sa cuduje ze ani to neni najlepsie, cize nakoniec vide, ze vsetko je na nic ale ziadne auto bez starostlivosti nebude dobre a v kadzom sa da najst nieco dobre...
Z toho jak moc ten křáp musíš omlouvat se jasně potvrzuje že je to prostě klump akorát tak dobrej pro ty co se rádi furt vrtaj v motoru.
Nazvat RX8 křápem, může jen absolutní autařskej mimoň.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.