Postaví Mazda sporťák s motorem Wankel? Šéf značky se už vyjádřil

Mlátil  |  26. 12. 2018 15:12

No jistě, ojetých RX-8 je plná prdel a nikdo to nechce kupovat. Bazarový propadák. A podobná píčovina je dělat sporťák 2+2.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  27. 12. 2018 10:22

ty sa tak vyznas v autach ... mazdy rx su jedny z najlepsich aut s dobrou stabilitou .. dalej ten kto sa vyzna v autach vie ako jazdit s wankelom a co treba robit a servisovat aby fungoval a ked sa vsetko spravi ako ma to auto bude stale funkcne ... ale taky burani z dediny, ktory jazdili na najlepsom aute na svete co je 1,9tdi oktavia to nepochopia nikdy v zivote a ich snom bude passat takze tolko o tom

Odpovědět  |   | 
.  |  27. 12. 2018 11:08

Jj, spolehlivost motorů Wankel je v RX vyhlášená.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  27. 12. 2018 17:48

priklad - typicky neznalec si povie, ze zerie olej ale keby trosku zistoval ze je to forma mazania to uz nie .. ale aj ine veci , takisto ako som pisal hore, je to auto ,ktore si vyzaduje starostlivost a trosku skusenejsieho znalca aut.. stare burane nemecke zlepenky rx8 co tu najdeme su len smutne vraky, ktore pubertaci a dedinsky frajery znicia este viac miesto toho aby to zrenovovali ... a druha vec je, ze tento motor ma rad vysoke otacky, typicky clovek si dnes povie, ze su vysoke otacky zle pre motor ale akzdy den chodi na svojom aute s 1,0ts na 1,100otackach a potom sa cuduje ze ani to neni najlepsie, cize nakoniec vide, ze vsetko je na nic ale ziadne auto bez starostlivosti nebude dobre a v kadzom sa da najst nieco dobre...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 12. 2018 03:35

Z toho jak moc ten křáp musíš omlouvat se jasně potvrzuje že je to prostě klump akorát tak dobrej pro ty co se rádi furt vrtaj v motoru.

Odpovědět  |   | 
setr  |  29. 12. 2018 13:46

Nazvat RX8 křápem, může jen absolutní autařskej mimoň.

Odpovědět  |   | 
hg  |  26. 12. 2018 15:44

hlavně aby to zas nerezlo..

Odpovědět  |   | 
Filda  |  27. 12. 2018 21:03

Jéééé ... kéž by, vzpomínám jak jsem kdysi dávno mívál rx-8 bože to bylo tak dětsky krásný svezení co byl ale průšvih ... mno je to "nejdražší" auto na běžný provoz dvacet litru na sto plus hodne draha udrzba, v podstate je to takova homologavana draha motokara

Odpovědět  |   | 
Radek  |  29. 12. 2018 17:49

Já ji měl několik let jako auto pro zábavu. Koupil jsem ji z bazaru s tím, že motor byl repasovaný. Opravdu to tak bylo - nechal jsem to zkontrolovat. Nakonec jsem ji musel prodat, protože jsem se skoro vybodoval a auto potřebuji kvůli dojíždění do práce:( Zbýval mi poslední bod!
To auto bylo skvělé, a pokud jste věděli jak s ním zacházet, nebyl s ním žádný problém. Dokud ten motor nebyl zahřátý nesmí se vytáčet jinak je jeho životnost počítána na dny nikoliv na kilometry. Na druhou stranu prohřátý byl ten motor tak do 5 min. Blok motoru je strašně maličký, kdo neviděl neuvěří. Po zahřátí pak motor teprve od 4500 ot. začal naplno zabírat, protože se přívod paliva pustil naplno (pak žrala cca 18-20L na 100:) ) Jinak se dalo jezdit i za 10-11. To se mě moc často nedařilo:) A to jsem měl 5 ti kvalt, který má delší převody oproti 6 rychlostní variantě.
Další častý problém lidí co neví jak s ní zacházet že jim nestartovala. To je proto, že svíčky jsou na bloku motoru dole, takže nespálené palivo a olej steče dolu a zalije je. Před zhasnutím motoru tedy bylo třeba ho trochu vytočit 3-5 tis. a vypnout zapalování klíčkem a nechat motor dotočit. Tím se vyčistil a pak chytal bez problémů. Bylo vtipné pozorovat reakce lidí třeba na benzince, když jsem to tak dělal:) ...
Jinak olej se mění max po 10tis a nebo 1 roku. Mazda má svůj olej dexelii.
Jízda s tímto autem je jako v motokaře. Když jsem v ní seděl přišlo mě že sedím zadkem na silnici. Je opravdu velice nízká - ale zpomalovací prahy zvládá na pohodu. Díky tomu sedí v zatáčkách jak na kolejích. A když to náhodou přeženete a potřebujete zabrzdit tak ty brzdy byly neskutečné. Bylo to jako bych narazil do zdi. Auto v momentě stálo.
Jo a je to zadokolka takže o zábavu bylo vždy postaráno....
Pokud bych měl auto na firmu asi by to šlo i dál ji mít - pak na firmu sice taky budou chodit pokuty, ale když se hned zaplatí tak nikdo nic dál neřeší a vám body zůstávají...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A