Postaví Mazda sporťák s motorem Wankel? Šéf značky se už vyjádřil

Wankelův rotační motor odešel v roce 2012 na odpočinek společně s Mazdou RX-8. Od té doby fanoušci marně vyhlížejí náhradu. Na obzoru zatím bohužel nic není.

Mazda nedávno potvrdila, že se rotační motor sice vrátí, ale jen jako pomocník do elektromobilu, kde bude sloužit k prodlužování dojezdu. Generální ředitel automobilky Mazda, Akira Marumoto, potvrdil v rozhovoru pro Automotive News, že postavit nový sportovní vůz s rotačním motorem je něco, o čem automobilka sní, ale momentálně to nemůže udělat.

Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R

Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R

Máme tu koncepty jako RX-Vision nebo Vision Coupe a lidé se nás často ptají, jestli je plánujeme nasadit do výroby“, říká Marumoto. “Postavit automobil s rotačním motorem, a tím nemyslím rotační motor k prodloužení dojezdu elektromobilů, je snem všech lidí v Mazdě. Bohužel ale nyní nejsme v situaci, ve kterém bychom tyto vozy mohli začít stavět,“ prozradil.

Wankel, diesel i turbo... Takto škodovky s motorem vzadu asi neznáte

Wankel, diesel i turbo... Takto škodovky s motorem vzadu asi neznáte

Okolo rotačních motorů se v poslední době stále něco děje. Tu a tam se objeví informace přímo od někoho z automobilky, které udržují skalní fanoušky v očekávání. Komunita lidí okolo japonských aut neustále roste a hlad po sporťácích neutuchá. Zvěsti o Mazdě RX-9 ale například vyvrátil sám Marumoto. Nic takového se nechystá.

Auta s motorem Wankel (od r. 1964): Dočkáme se jich ještě někdy?

Auta s motorem Wankel (od r. 1964): Dočkáme se jich ještě někdy?

To ovšem neznamená, že se takový vůz jednou neobjeví. Podle automobilky by ale bylo v dnešní době náročné postavit vůz s rotačním motorem, který by splňoval všechny potřebné předpisy a regulace. Taková věc je tedy zatím hudba budoucnosti a s rotačním motorem si musíme prozatím vystačit v elektromobilech jako s prodlužovačem dojezdu.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků