Postaví Mazda sporťák s motorem Wankel? Šéf značky se už vyjádřil

Wankelův rotační motor odešel v roce 2012 na odpočinek společně s Mazdou RX-8. Od té doby fanoušci marně vyhlížejí náhradu. Na obzoru zatím bohužel nic není.

Mazda nedávno potvrdila, že se rotační motor sice vrátí, ale jen jako pomocník do elektromobilu, kde bude sloužit k prodlužování dojezdu. Generální ředitel automobilky Mazda, Akira Marumoto, potvrdil v rozhovoru pro Automotive News, že postavit nový sportovní vůz s rotačním motorem je něco, o čem automobilka sní, ale momentálně to nemůže udělat.

Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R

Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R

Máme tu koncepty jako RX-Vision nebo Vision Coupe a lidé se nás často ptají, jestli je plánujeme nasadit do výroby“, říká Marumoto. “Postavit automobil s rotačním motorem, a tím nemyslím rotační motor k prodloužení dojezdu elektromobilů, je snem všech lidí v Mazdě. Bohužel ale nyní nejsme v situaci, ve kterém bychom tyto vozy mohli začít stavět,“ prozradil.

Wankel, diesel i turbo... Takto škodovky s motorem vzadu asi neznáte

Wankel, diesel i turbo... Takto škodovky s motorem vzadu asi neznáte

Okolo rotačních motorů se v poslední době stále něco děje. Tu a tam se objeví informace přímo od někoho z automobilky, které udržují skalní fanoušky v očekávání. Komunita lidí okolo japonských aut neustále roste a hlad po sporťácích neutuchá. Zvěsti o Mazdě RX-9 ale například vyvrátil sám Marumoto. Nic takového se nechystá.

Auta s motorem Wankel (od r. 1964): Dočkáme se jich ještě někdy?

Auta s motorem Wankel (od r. 1964): Dočkáme se jich ještě někdy?

To ovšem neznamená, že se takový vůz jednou neobjeví. Podle automobilky by ale bylo v dnešní době náročné postavit vůz s rotačním motorem, který by splňoval všechny potřebné předpisy a regulace. Taková věc je tedy zatím hudba budoucnosti a s rotačním motorem si musíme prozatím vystačit v elektromobilech jako s prodlužovačem dojezdu.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 51 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků