"Pošťácký" elektromobil dorazil do Česka. Prozkoumali jsme ho

Dovozce vozů StreetScooter hodlá automobil přihlásit do výběrového řízení pro dodávku 60 elektromobilů pro Českou poštu.

StreetScooter, který je v současné době nejmasověji vyráběným elektromobilem v Německu, by v brzké době mohl začít jezdit také u nás.

Tvrdí to Milan Pavlíček, jednatel firmy CV Tech, která vlastní zastoupení na dovoz a prodej těchto aut v České republice. Také jeden exemplář vystavuje na výstavišti v Letňanech, kde se konají letošní pražské průmyslové veletrhy.

"Již registrujeme několik desítek zájemců o tento vůz, hodláme se s ním také účastnit tendru České pošty na dodávku elektromobilů," sdělil. Jeho firma také chce nabízet další varianty tohoto vozu, než jsou ty v současnosti nabízené. "Mám na mysli zejména auta pro komunální služby, například na svoz odpadu," dodal Pavlíček. Dokonce uvažují i o tom, že by tento vůz z dovezených dílů v České republice montovali. Konkrétně v severních Čechách, kde firma sídlí. Bylo to již třetí produkční místo.

Klepněte pro větší obrázek

Takto již vozy slouží v Německu

Dosud se totiž StreetScooter vyrábí přímo v Německu na dvou místech. Celková výrobní kapacita je 20 000 kusů ročně, přičemž polovina z tohoto počtu je určena pro Deutsche Post.

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Automobil jsme měli možnost prozkoumat ve výstavní hale výstaviště v pražských Letňanech. Není to žádný drobeček. V základním provedení (už je k dispozici i verze s prodlouženým rozvorem a chystá se ještě větší), měří na délku 471 centimetrů, šířka je 208 centimetrů a výška 204 centimetrů.

Klasická skříňová nástavba, což je řešení které používají právě němečtí pošťáci, pojme 4,3 m3 krychlové nákladu a je do ní možno naložit předměty o hmotnosti až 710 kilogramů. Velký důraz je kladen na ergonomii. Například na správnou výšku podlahy nákladového prostoru a snadnost otevírání posuvných dveří na obou bocích.

Auto pohání elektromotor se špičkovým výkonem 48 kW. Energii mu dodávají baterie Li-Ion s kapacitou 20,4 kW. To postačuje na dojezd 80 kilometrů. Dobíjet je však lze pouze z klasické domácí zásuvky. Automobil se rozjede na rychlost až 120 kilometrů v hodině a jeho výbava je velmi prostinká. Například chybí klimatizace a v základní výbavě je v prostorné kabině pouze jediné sedadlo.

Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Palubní deska je z jednoho kusu tvrdého plastu a řidič má k dispozici jediný kulatý displej zobrazující rychlost i dojezd. Ve volantu je zabudován airbag.

"Auto je záměrně tak jednoduché, aby vydrželo sloužit co možná nejdéle," vysvětluje produktový specialista pro CV Techu Roman Reichl. "Počítá se s jeho nasazením ve službě deset hodin denně, šest dní v týdnů celých 16 let," informuje. Karosérie nezrezne - je z plastů a rámová konstrukce je také odolná. Podle něho je to ideální produkt například pro rozvážkové služby nebo třeba pro vnitropodnikovou dopravu v areálech nemocnic i v jiných firmách a institucích.

Trochu problémem při snaze o rozšíření tohoto vozu bude cena. Přestože se při jeho plánování hovořilo o ceně kolem 5 000 euro, ve skutečnosti nyní stojí 37 000 euro (v přepočtu 999 000 Kč). "Doufáme ale, že pro český trh, kde dosud nejsou žádné pobídky, získáme výraznou slevu," říká Milan Pavlíček. 

Snímky vozu si můžete prohlédnout v následující galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 360 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2002
Stav: 238 083 km
Cena: 100 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 168 957 km
Cena: 260 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 181 678 km
Cena: 230 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků