MaP
20. října 2004 • 12:08

Shanim ekonomer (staci mi pouze prutokomer) z wartburga, nemohl byste mi ho nekdo poskytnout za nejakou rozumnou uplatu? Nabidky piste na pokorm1@email.cz, dekuji.

MaP

Speedo
19. října 2004 • 7:11

Take se chci pripojit k nazoru, ze neni tak uplne spravne odsuzovat lidi, kteri stale jezdi ve vozech s dvoutaktním motorem. Proste k temto vozum maji nejaky vztah nebo jine duvody, proc s nimi jezdi. S obsahem skodlivin je to opravdu podobne jako u skodovek stejneho stari. Ale ignorantům to nevysvetlite!!! Proste smrdi a je prioritou cislo jedna tohoto smradocha predjet co nejdrive, pokud mozno na dvojite plne care.

Spirit
11. dubna 2002 • 17:17

Na svou dobu byl W. (uz typ 900 a 1000) velice chytre udelane auto, taky pred valkou se v te fabrice delaly BMW. Vzhledem k zadani a moznostem vyroby se nemcum skoro podarilo uplest z hovna bic. Ten dvoutakt byl zvolen kvuli vyrobni jednoduchosti, ramova konstrukce byla taky jednodusi - mimochodem, i na ten nejstarsi ram z r.55 se da nasadit kastle z r.90 -  a samozrejme i opacne .  Volnobezka byla v te dobe naprosta technicka rarita (pred valkou ji tusim mel nejaky Mercedes), predni nahon taky zdaleka nebyl samozrejmost a k tomu ten vnitrni prostor a pohodli (na muj vkus az moc mekke perovani). Na druhou stranu to auto vzdycky bylo tezke (cca 1000 kg, Skoda tak 900kg), prvnich par let byly velke problemy s prevodovkami (hnaci klouby, volnobezka ), navic cesti ridici nedokazali pochopit a vyuzit prednosti dvoutaktu a predniho nahonu. Ale  do roku 75 se to auto porad vyrazne vyvijelo (kastle, podvozek, motor, brzdy), dalsich 15 let jeste dojizdeli setrvacnosti . Nejvetsi sranda je, ze ten kourici zesmesnovany dvoutakt je ve vetsine emisnich parametru (tusim krome NO) vyrazne lepsi, nez stejne stare ctyrtakty skodovek a ziguliku .

Vix
10. dubna 2002 • 11:34

Uvedomte si, ze W353 se zacal delat nekdy v roce 1965. Co mu asi tak v te dobe mohlo v RVHP konkurovat??? Skoda MB 1000? Octavia kombi? Cha cha. A ono take, co na zapade? Napriklad VW delal krome Brouka jeste jakesi hybridy s motorem vzadu (dokonce ve verzi kombi !!!), Golf jeste zdaleka nespatril svetlo sveta... Sedeli jste nekdy ve Warburgu? Mista je v nem vpredu i vzadu vic nez v Oplu Astra, Skode Octavia nebo Fordu Focus a to uz vubec nezminuju obrovsky kufr ve verzi Turist, tedy kombi ... Byl take dost odolny, pri srazce napriklad se S105 nebo S120 byl "vitez" jasny, mel totiz zvlast ramovy podvozek a na nem kastli, dokonce jezdil i bez kastle (videl jsem).

V prubehu let samozrejme silene zastaral, vzdyt prakticky stejna kastle se delala od roku 65 do roku 91 a motor smrdel jako kazdy dvoutakt, ale vite, ze bez GO a bez jakychkoliv oprav krome vymeny svicek a odvzdusnovani brzd (take slabina W.) najel 250 tisic km? Ten motor byl uzasne jednoduchy a asi take proto spolehlivy...

mYchal
10. dubna 2002 • 22:25

Souhlas. Jen cekam, az Te nekdo zacne nazyvat zas**nym bolsevikem, jak byva obcas v diskusich na Autorevue zvykem.

Ad kufr: zkus odmontovat z vidlice horskeho kola predni kolo a dostat ho do kufru od wartburga(obycejneho, ne Tourist). Pohoda. A zkus totez udelat v Astre sedanu. Nemozny, kolo musis transportovat na sklopeny zadni sedacce, Astra je razem dvoumistna a z kufru taky moc nezbylo. V toledu to neni o moc lepsi (trochu vic mista zbyde v kufru).

Vychodni auta mely neco do sebe. S laskou vzpominam na favorita, ve kterem jsem horske kolo prepravoval nalezato castecne na sklopene zadni sedacce a castecne v kufru, lepe receno ve zbytku kufru, protoze tam byla nadrz na plyn.

BTW: levny provoz - nechtelo by se mi cpat 50 tisicovek do prestavby astry na plyn (razitka jsou drahy, uz abychom byli v Unii a platily u nas evropsky homologace), tak jezdim na benzin. Favu jsem nechal prestavet na plyn za 13 tisic (karbec, pred par lety, dnes by to bylo hadam tak za sedmnact). A znamej jezdil za polovicni naklady s Wartasem na technickej benzin

Speedy
11. dubna 2002 • 9:59

Ad kufr: Zkus odmontovat z fichtla přední kolo a taky ho do kufru nacpeš. Sice né úplně, ale v klídku ho takhle můžeš převážet. Mluvím také o sedanu, né o kombi.

Vix
11. dubna 2002 • 9:50

Shodou okolnosti mam dnes take Astru, ale opet kombi, resp. Caravan.  Favorit byl hatchback, to je uplne neco jineho. Hatchbacky maj obvykle mnohem pristupnejsi kufr nez sedany, to plati i u Astry.

Back
10. dubna 2002 • 9:15

Myslím, že v Autobildu jsem viděl prototypy trabantu kolem roku 1980. V článku bylo také napsáno, že nové trabanty byly zamítnuty a peníze byly přesunuty na bytovou výstavbu ( která se dnes stejně bourá ).
Jsem také rád, že autor zmínil dlouhé čekací lhůty. Dodnes nemohu uvěřit, kolik jeden známý z NDR musel dát drauf.
Dnes usměvně vzpomínám, jak dederákům vlál igelit na plné zahrádce na trabantu při cestě do Bulharska.

Doporučujeme

Články odjinud