Shanim ekonomer (staci mi pouze prutokomer) z wartburga, nemohl byste mi ho nekdo poskytnout za nejakou rozumnou uplatu? Nabidky piste na pokorm1@email.cz, dekuji.
MaP
Take se chci pripojit k nazoru, ze neni tak uplne spravne odsuzovat lidi, kteri stale jezdi ve vozech s dvoutaktním motorem. Proste k temto vozum maji nejaky vztah nebo jine duvody, proc s nimi jezdi. S obsahem skodlivin je to opravdu podobne jako u skodovek stejneho stari. Ale ignorantům to nevysvetlite!!! Proste smrdi a je prioritou cislo jedna tohoto smradocha predjet co nejdrive, pokud mozno na dvojite plne care.
Na svou dobu byl W. (uz typ 900 a 1000) velice chytre udelane auto, taky pred valkou se v te fabrice delaly BMW. Vzhledem k zadani a moznostem vyroby se nemcum skoro podarilo uplest z hovna bic. Ten dvoutakt byl zvolen kvuli vyrobni jednoduchosti, ramova konstrukce byla taky jednodusi - mimochodem, i na ten nejstarsi ram z r.55 se da nasadit kastle z r.90 - a samozrejme i opacne . Volnobezka byla v te dobe naprosta technicka rarita (pred valkou ji tusim mel nejaky Mercedes), predni nahon taky zdaleka nebyl samozrejmost a k tomu ten vnitrni prostor a pohodli (na muj vkus az moc mekke perovani). Na druhou stranu to auto vzdycky bylo tezke (cca 1000 kg, Skoda tak 900kg), prvnich par let byly velke problemy s prevodovkami (hnaci klouby, volnobezka ), navic cesti ridici nedokazali pochopit a vyuzit prednosti dvoutaktu a predniho nahonu. Ale do roku 75 se to auto porad vyrazne vyvijelo (kastle, podvozek, motor, brzdy), dalsich 15 let jeste dojizdeli setrvacnosti . Nejvetsi sranda je, ze ten kourici zesmesnovany dvoutakt je ve vetsine emisnich parametru (tusim krome NO) vyrazne lepsi, nez stejne stare ctyrtakty skodovek a ziguliku .
Uvedomte si, ze W353 se zacal delat nekdy v roce 1965. Co mu asi tak v te dobe mohlo v RVHP konkurovat??? Skoda MB 1000? Octavia kombi? Cha cha. A ono take, co na zapade? Napriklad VW delal krome Brouka jeste jakesi hybridy s motorem vzadu (dokonce ve verzi kombi !!!), Golf jeste zdaleka nespatril svetlo sveta... Sedeli jste nekdy ve Warburgu? Mista je v nem vpredu i vzadu vic nez v Oplu Astra, Skode Octavia nebo Fordu Focus a to uz vubec nezminuju obrovsky kufr ve verzi Turist, tedy kombi ... Byl take dost odolny, pri srazce napriklad se S105 nebo S120 byl "vitez" jasny, mel totiz zvlast ramovy podvozek a na nem kastli, dokonce jezdil i bez kastle (videl jsem).
V prubehu let samozrejme silene zastaral, vzdyt prakticky stejna kastle se delala od roku 65 do roku 91 a motor smrdel jako kazdy dvoutakt, ale vite, ze bez GO a bez jakychkoliv oprav krome vymeny svicek a odvzdusnovani brzd (take slabina W.) najel 250 tisic km? Ten motor byl uzasne jednoduchy a asi take proto spolehlivy...
Souhlas. Jen cekam, az Te nekdo zacne nazyvat zas**nym bolsevikem, jak byva obcas v diskusich na Autorevue zvykem.
Ad kufr: zkus odmontovat z vidlice horskeho kola predni kolo a dostat ho do kufru od wartburga(obycejneho, ne Tourist). Pohoda. A zkus totez udelat v Astre sedanu. Nemozny, kolo musis transportovat na sklopeny zadni sedacce, Astra je razem dvoumistna a z kufru taky moc nezbylo. V toledu to neni o moc lepsi (trochu vic mista zbyde v kufru).
Vychodni auta mely neco do sebe. S laskou vzpominam na favorita, ve kterem jsem horske kolo prepravoval nalezato castecne na sklopene zadni sedacce a castecne v kufru, lepe receno ve zbytku kufru, protoze tam byla nadrz na plyn.
BTW: levny provoz - nechtelo by se mi cpat 50 tisicovek do prestavby astry na plyn (razitka jsou drahy, uz abychom byli v Unii a platily u nas evropsky homologace), tak jezdim na benzin. Favu jsem nechal prestavet na plyn za 13 tisic (karbec, pred par lety, dnes by to bylo hadam tak za sedmnact). A znamej jezdil za polovicni naklady s Wartasem na technickej benzin
Ad kufr: Zkus odmontovat z fichtla přední kolo a taky ho do kufru nacpeš. Sice né úplně, ale v klídku ho takhle můžeš převážet. Mluvím také o sedanu, né o kombi.
Shodou okolnosti mam dnes take Astru, ale opet kombi, resp. Caravan. Favorit byl hatchback, to je uplne neco jineho. Hatchbacky maj obvykle mnohem pristupnejsi kufr nez sedany, to plati i u Astry.
Myslím, že v Autobildu jsem viděl prototypy trabantu kolem roku 1980. V článku bylo také napsáno, že nové trabanty byly zamítnuty a peníze byly přesunuty na bytovou výstavbu ( která se dnes stejně bourá ). Jsem také rád, že autor zmínil dlouhé čekací lhůty. Dodnes nemohu uvěřit, kolik jeden známý z NDR musel dát drauf.Dnes usměvně vzpomínám, jak dederákům vlál igelit na plné zahrádce na trabantu při cestě do Bulharska.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.