Poslední nový Saab 9-3 jde do aukce. Jeho původní osud byl přitom úplně jiný

Je několik druhů aukcí, během kterých padají rekordní částky. Mohou to být aukce prvních kousků, nebo jako v tomto případě těch úplně posledních.

Zánik švédské automobilky Saab zdrtil nejednoho fanouška. I u nás jich najdete celé tlupy. Robustní velké železo v minulosti platilo za jednoho z průkopníků v několika oblastech. Ať už šlo o přeplňování turbodmychadlem nebo o bezpečnost.

Kupte si úplně poslední vyrobený Saab. V plné výbavě stojí jen půl milionu

Kupte si úplně poslední vyrobený Saab. V plné výbavě stojí jen půl milionu

Nyní se poslední vyrobený nový Saab 9-3, tehdejší zástupce střední třídy, chystá do aukce. Nabízí jej NEVS (National Electric Vehicle Sweden), švédská firma pro vývoj elektromobilů, která v roce 2012 zbytky automobilky Saab koupila.

Poslední kousek byl vyrobený v roce 2013 jako auto pro nárazové zkoušky. Pod jeho stříbrnou kapotou se nachází zážehový dvoulitr přeplňovaný turbodmychadlem. Na počítadle je pouze pět ujetých kilometrů. Vůz bude vystaven na oslavách muzea Saab Car Museum Festival ve švédském Trollhättanu. Tady to bude jakési rozloučení, než poputuje k novému majiteli.

Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Samotná aukce se potom plánuje až později v tomto roce. Mluvčí společnosti NEVS také prozradil, že výtěžek z prodaného vozu bude věnován na charitu. A jak je možné, že jde o poslední kus, když se pak Saaby 9-3 ještě do roku 2014 vyráběly?

Když totiž společnost NEVS tehdy už zkrachovalý Saab koupila, zbyly jí díly na poslední rozlučkovou sérii. Všechny vozy tedy vyrobila a prodala. Zbyl jeden jediný kousek na crash testy. Najdete ho na první fotografii v galerii.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků