Poslední nový Saab 9-3 jde do aukce. Jeho původní osud byl přitom úplně jiný

Je několik druhů aukcí, během kterých padají rekordní částky. Mohou to být aukce prvních kousků, nebo jako v tomto případě těch úplně posledních.

Zánik švédské automobilky Saab zdrtil nejednoho fanouška. I u nás jich najdete celé tlupy. Robustní velké železo v minulosti platilo za jednoho z průkopníků v několika oblastech. Ať už šlo o přeplňování turbodmychadlem nebo o bezpečnost.

Kupte si úplně poslední vyrobený Saab. V plné výbavě stojí jen půl milionu

Kupte si úplně poslední vyrobený Saab. V plné výbavě stojí jen půl milionu

Nyní se poslední vyrobený nový Saab 9-3, tehdejší zástupce střední třídy, chystá do aukce. Nabízí jej NEVS (National Electric Vehicle Sweden), švédská firma pro vývoj elektromobilů, která v roce 2012 zbytky automobilky Saab koupila.

Poslední kousek byl vyrobený v roce 2013 jako auto pro nárazové zkoušky. Pod jeho stříbrnou kapotou se nachází zážehový dvoulitr přeplňovaný turbodmychadlem. Na počítadle je pouze pět ujetých kilometrů. Vůz bude vystaven na oslavách muzea Saab Car Museum Festival ve švédském Trollhättanu. Tady to bude jakési rozloučení, než poputuje k novému majiteli.

Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Samotná aukce se potom plánuje až později v tomto roce. Mluvčí společnosti NEVS také prozradil, že výtěžek z prodaného vozu bude věnován na charitu. A jak je možné, že jde o poslední kus, když se pak Saaby 9-3 ještě do roku 2014 vyráběly?

Když totiž společnost NEVS tehdy už zkrachovalý Saab koupila, zbyly jí díly na poslední rozlučkovou sérii. Všechny vozy tedy vyrobila a prodala. Zbyl jeden jediný kousek na crash testy. Najdete ho na první fotografii v galerii.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků