Výroba speciálního kabrioletu s cenou přes dva miliony liber skončí letos v létě. A s tím už nadobro i produkce legendárního motoru.
Bentley už sice formálně vyškrtlo svůj dinosauří motor W12 z nabídky, aby jej nahradilo zbrusu novým plug-in hybridním ústrojím, poslední kusy modelů vybavených mocným dvanáctiválcem však teprve teď míří k zákazníkům. Řeč je samozřejmě o specialitě Batur Convertible, definitivní rozlučce s érou W12, která se nyní v rámci živé globální premiéry ukázala na exkluzivní akci v Dubaji.
Otevřená varianta dřívějšího kupé Batur je identicky sběratelským kusem. Bentley těchto výkonných kabrioletů vyrobí jen 16 kusů a pod kapotou každého najdou majitelé nejsilnější iteraci ručně montovaného ikonického šestilitrového motoru W12 s dvojitým přeplňováním, výkonem 750 koní (552 kW) a točivým momentem rovných 1000 Nm.
Nepřekvapí, že zájemcům o model nabídla divize Mulliner zcela neomezené možnosti personalizace, což předvádí i dokončený exemplář na dubajské premiéře. Tmavě zelený lak Midnight Emerald je zde kombinován s šedo-oranžovými závodními pruhy, kdežto maska obdržela kontrastní prvky s efektem přechodu mezi oranžovou a černou. Vnější barevný motiv byl přitom skrze čalounění, prošívání a obložení přenesen také do kabiny.
Z opravdu exkluzivních prvků v kabině lze vypíchnout titanová táhla ovládání výdechů klimatizace nebo laserem gravírovanou grafiku zvukové stopy motoru W12 v dýze obložení palubní desky. Bentley dodává, že výroba motoru W12 s finalizací limitované série Batur Convertible již nadobro skončí letos v létě. Model vycházející z platformy předchozího Continentalu GTC, avšak vybavený unikátní karoserií, je ručně stavěn v dílně Mulliner v továrně automobilky v anglickém Crewe.
Zdroj: Bentley |
Zdroj videa: Bentley