| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche
| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche
| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche
| Porsche 911 S/T (#1919; 2024) Zdroj: Porsche
21
Fotogalerie

Poslední volné Porsche 911 S/T pomůže obětem požárů v L.A. Bude dobročinně vydraženo

K vozu značka přihodí limitovanou sérii hodinek a taky podpis jisté „poršácké“ celebrity, která už léta stojí za tvorbou ostrých GT modelů.

Vůbec poslední dosud neprodaný exemplář limitované série 911 S/T nabídne Porsche zájemcům vcelku zajímavým způsobem. Ve spolupráci s aukční společností RM Sotheby's se totiž automobilka rozhodla vůz vydražit, přičemž celý výtěžek poputuje Červenému kříži a konkrétně na podporu lidem, kteří byli postiženi nedávnými požáry v Kalifornii.

Kus s pořadovým číslem 1919 (ze série 1963 vozů), vyrobený v roce 2024, se vyznačuje nepřehlédnutelnou specifikací s volitelným designovým paketem Heritage, který kombinuje světle modrou metalízu Shore Blue a tradiční grafiku startovních čísel na bocích vozu. V interiéru má model karbonové skořepiny, nicméně celá kabina je čalouněna koňakově hnědou kůží s černými pruhy z nabídky programu Exclusive Manufaktur.

Dražený exemplář je rovněž vybaven systémem přizvednutí přední nápravy, větší palivovou nádrží nebo audiosystémem Bose Surround Sound. K vozu dostane nový majitel také ladící švýcarské hodinky Porsche Design Chronograph 1 – 911 S/T (tehdy volitelně za zhruba 300 tisíc korun). A aby toho nebylo málo, pouzdro s uživatelskou příručkou vozu bude podepsáno Andreasem Preuningerem, ředitelem modelové GT divize Porsche.

Ke speciální modelové řadě uvedené v roce 2023 stačí zopakovat, že jakožto ultimátní silniční GT model kombinuje vlastnosti 911 GT3 RS a GT3 Touring. Do elegantnější karoserie bez pevného křídla nasadilo Porsche „eresově“ naladěný atmosférický čtyřlitr o výkonu 525 koní (386 kW), spojený ovšem s manuální šestistupňovou převodovkou. K tomu značka dále optimalizovala nastavení podvozku nebo zapracovala na hmotnosti se standardně hořčíkovými koly, lehkou lithium-iontovou baterií či odlehčenými skly – pro výslednou pohotovostní hmotnost 1380 kg.

Při uvedení na trh vyšla 911 S/T na v přepočtu 7 milionů korun, jednalo se tak o dosud nejdražší verzi generace 992 v nabídce. Lze však předpokládat, že v aukci na dobrou věc dosáhne tento kus mnohem vyšší ceny. Auto bude nabízeno bez rezervní částky a skrze on-line dražící platformu RM Sotheby's. Společnost se taky vzdá obvyklých aukčních poplatků, aby maximalizovala částku, která se k Červenému kříži dostane. Kam svou cenou dobročinné Porsche zamíří, to se dozvíme v úterý 18. února, kdy aukce startuje.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud