Poslední rallye auto, ve kterém se Colin McRae ukázal na veřejnosti, míří do aukce

Zájemci o koupi legendárních rallye strojů budou mít na nacházející akci Race Retro v Británii k mání hned čtveřici pořádných ikon.

Aukční dům Silverstone Auctions bude na konci února dražit velice zajímavá rallye auta s bohatou historií. Hlavním titulkem však musí být poslední závodní auto, ve kterém se před svou smrtí v roce 2007 předvedl legendární Colin McRae na veřejnosti. Příhodně se jedná právě o Imprezu, se kterou je jméno slavného pilota už navždy spojeno.

Už i Subaru ukázalo elektrický crossover. Do elektrifikace se chce pustit fakt naplno

Už i Subaru ukázalo elektrický crossover. Do elektrifikace se chce pustit fakt naplno

Nového majitele tak bude hledat Subaru Impreza WRC S12B z roku 2007, s níž jezdil McRae exhibičně na tehdejším Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Oficiálně se pak jedná o tovární vůz Pettera Solberga, se kterým tenkrát bojoval ve světovém šampionátu v rallye. Nejen díky známým jménům však bude toto profesionální rallye nářadí pořádně ceněno.

Silverstone Auctions neuvádí odhady cen u svých vozů, takže ani v případě nabízené legendy skupiny B, zachovalého exempláře Fordu RS200, není hodnota zcela známá. Stačí ale říct, že kousek s najetými 1923 kilometry by podle jiných dříve vydražených exemplářů mohl dosáhnout na cenovku kolem 300.000 euro (asi 7,5 milionu korun). Jde o kus 184 z 200 vyrobených a posledních sedm let stál v klimatizované sbírce.

Toyota Yaris GR-4 na dalších záběrech. Původ v rallye a pohon 4x4 ukazuje naplno

Toyota Yaris GR-4 na dalších záběrech. Původ v rallye a pohon 4x4 ukazuje naplno

Jedním z dalších klenotů je i rallyové BMW M3 E30 z roku 1986. Tento kus začal život jako proslavený okruhový speciál cestovních vozů, za jehož volantem seděl Johnny Cecotto pod křídly týmu Schnitzer. V nedávné minulosti bylo ale BMW upraveno do nynější rallyové specifikace pro historické podniky FIA. Úspěchů z minulosti i současnosti má plnou knihu, nehledě na fakt, že rallyové M3 E30 je samo o sobě vzácností.

Kromě další řady vozů půjde nakonec do dražby i starý Lotus Cortina z roku 1966. V případě tohoto kusu ale započala jeho kariéra v motorsportu mnohem později. Do rallye specifikace byl přestavěn až v roce 1990, naposledy přitom závodil v roce 2004. Od té doby je výstavním kusem. Náhodu pak i za jeho volant usedl v roce 1992 Colin McRae, a to při tvorbě materiálů pro magazíny Autosport a Top Gear.

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků