Pozměněný nárazník přidal vozu na atraktivitě.

Pozměněný nárazník přidal vozu na atraktivitě.

Podobnou roli plnil spojler na zádi

Podobnou roli plnil spojler na zádi

Za vztyčenými zadními sedačkami zůstal ještě volný prostor s délkou 85 a minimální šířkou sto centimetrů.

Za vztyčenými zadními sedačkami zůstal ještě volný prostor s délkou 85 a minimální šířkou sto centimetrů.

Jeden z exemplářů je v současné době k vidění v expozici muzea Škoda v Mladé Boleslavi.

Jeden z exemplářů je v současné době k vidění v expozici muzea Škoda v Mladé Boleslavi.

Plastové doplňky byly lakovány v odlišném odstínu.

Plastové doplňky byly lakovány v odlišném odstínu.

Takto vypadala kabina v dvoumístném uspořádání.

Takto vypadala kabina v dvoumístném uspořádání.

Toto je řešení pro přepravu čtyř osob.

Toto je řešení pro přepravu čtyř osob.

Žluté barvy si majitelé užili do sytosti.

Žluté barvy si majitelé užili do sytosti.

Přední nárazník vypadal efektně.

Přední nárazník vypadal efektně.

Auto mělo sloužit k výletům do přírody. Poháněná ale byla pouze přední náprava.

Auto mělo sloužit k výletům do přírody. Poháněná ale byla pouze přední náprava.

Na reklamních prospektech se objevovala zeleň, voda a mladí lidé.

Na reklamních prospektech se objevovala zeleň, voda a mladí lidé.

Jedna z možných nástaveb vypadala takto.

Jedna z možných nástaveb vypadala takto.

Skupina modelů Škoda Felicia pěkně pohromadě.

Skupina modelů Škoda Felicia pěkně pohromadě.

Na odkaz felicie fun navázal v roce 2015 studentský koncept Škoda Funstar.

Na odkaz felicie fun navázal v roce 2015 studentský koncept Škoda Funstar.

Podobnou roli plnil spojler na zádi
Za vztyčenými zadními sedačkami zůstal ještě volný prostor s délkou 85 a minimální šířkou sto centimetrů.
Jeden z exemplářů je v současné době k vidění v expozici muzea Škoda v Mladé Boleslavi.
Plastové doplňky byly lakovány v odlišném odstínu.
14
Fotogalerie

Poslední "odvázaná" Škoda. Před dvaceti lety vyráběli felicii fun

Přípravu výroby vozu, který původně neměl být vůbec určen na tuzemský trh, dostal na starosti hlavní konstruktér favoritu Petr Hrdlička.

Před dvaceti lety začala Škoda ve svém závodě Vrchlabí vyrábět model Felicia Fun. S odstupem doby lze říci, že to byl poslední model této značky, který byl prakticky výhradně určený pro trávení volného času. Premiéra se odehrála již o rok dříve na autosalonu v Ženevě.

Škoda je dnes nadmíru úspěšnou automobilkou. Její prodeje a zisky každoročně rostou. Dokáže zákazníkům nabídnout vozy s velmi dobrým poměrem cena/výkon. Nicméně, auta pro radost (s výjimkou octavie RS) bychom v jejím nabídce dnes hledali marně. Dávno zapomenuty jsou doby, kdy se v autosalonech značky s okřídleným šípem ve znaku daly koupit modely s karosérií kupé, natož kabriolety.

Za projekt Felicia Fun byl zodpovědný Petr Hrdlička - muž, který je synem předválečného ředitele mladoboleslavské automobilky, a sám pak byl v 80. letech zodpovědný za přípravu auta zcela nové koncepce, což byl favorit. V roce 1990 sice ze Škody na pět let odešel, ale pak se zase vrátil.

"Když si vzpomenu na své působení při tvorbě modelu Felicia Fun, mám vcelku rozpačité pocity," vzpomíná Petr Hrdlička v knize Jana Králíka V soukolí okřídleného šípu.  "Designér, s nímž jsem pracoval, má dnes velké jméno. Mě tehdy překvapil, že neznal předpisy, o nichž nemůže nikdo diskutovat. To bylo něco, s čímž jsem se u Bertoneho vůbec nesetkal... A teď mi předložili pro Škodu Felicii Fun návrhy zadního nárazníku, které znamenaly, že by nešlo otevřít zadní čelo. Nebo by kvůli vnějším výčnělkům karosérie neprošla homologací," říká Petr Hrdlička.

Nakonec ale vznikl pozoruhodný vůz, který sice vycházel z užitkové verze Felicia pick-up, ale měl potenciál na to, aby oslovil nové typy zákazníků. Však také původně vůbec neměl být určený pro tuzemský trh. Svědčí o tom i fakt, že přes 600 z celkem vyrobených čtyř tisíc kusů mělo pravostranné řízení a bylo tedy určeno zájemcům ve Velké Británii.

Dvě nebo čtyři místa

V klasickém uspořádání byl vůz dvoumístný s uzavřenou kabinou. Za ní pak byla k dispozici ložná plocha o velikosti 137 x 100 centimetrů. (Druhý údaj udává šířku mezi podběhy.

Jenže, vcelku rychle bylo možné felicii fun proměnit ve čtyřmístný automobil určený k výletům do přírody. Zadní cestující měli nad hlavou otevřené nebe. De facto se tak jednalo o landaulet, což je řešení obvyklé spíše ve třídě těch nejluxusnějších automobilů.

Z dnešního pohledu působí úsměvně, že jediná nabízená barva karosérie byla žlutá. Žlutá byla i kola, čalounění sedaček, obložení dveří a přístrojové ukazatele. Žlutá barva karosérie se pak mohla kombinovat ještě s oranžovými nebo zelenými plastovými prvky. Bylo také možné koupit nástavbu nad celou ložnou plochu.

Na výběr byly tři typy motorů. Jednak klasická škodovácká třináctistovka, dále motor 1,6i a ještě čtyřválec 1,9D. Maximální rychlost (s motorem 1,6i) dosahovala 163 kilometrů v hodině.

Auto se vyrábělo čtyři roky. V roce 2001 produkce bez náhrady skončila.

Fotogalerii tohoto vozu doplněnou o další informace si můžete prohlédnout níže:

a ŠKODA Felicia (7).jpgb ŠKODA Felicia (9).jpgbb Skoda-Felicia_Fun-1999-1600-03.jpg

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud