Poslední "odvázaná" Škoda. Před dvaceti lety vyráběli felicii fun

Přípravu výroby vozu, který původně neměl být vůbec určen na tuzemský trh, dostal na starosti hlavní konstruktér favoritu Petr Hrdlička.

Před dvaceti lety začala Škoda ve svém závodě Vrchlabí vyrábět model Felicia Fun. S odstupem doby lze říci, že to byl poslední model této značky, který byl prakticky výhradně určený pro trávení volného času. Premiéra se odehrála již o rok dříve na autosalonu v Ženevě.

Škoda je dnes nadmíru úspěšnou automobilkou. Její prodeje a zisky každoročně rostou. Dokáže zákazníkům nabídnout vozy s velmi dobrým poměrem cena/výkon. Nicméně, auta pro radost (s výjimkou octavie RS) bychom v jejím nabídce dnes hledali marně. Dávno zapomenuty jsou doby, kdy se v autosalonech značky s okřídleným šípem ve znaku daly koupit modely s karosérií kupé, natož kabriolety.

Skoro po padesáti letech vznikají další kusy unikátního českého kupé

Skoro po padesáti letech vznikají další kusy unikátního českého kupé

Za projekt Felicia Fun byl zodpovědný Petr Hrdlička - muž, který je synem předválečného ředitele mladoboleslavské automobilky, a sám pak byl v 80. letech zodpovědný za přípravu auta zcela nové koncepce, což byl favorit. V roce 1990 sice ze Škody na pět let odešel, ale pak se zase vrátil.

"Když si vzpomenu na své působení při tvorbě modelu Felicia Fun, mám vcelku rozpačité pocity," vzpomíná Petr Hrdlička v knize Jana Králíka V soukolí okřídleného šípu.  "Designér, s nímž jsem pracoval, má dnes velké jméno. Mě tehdy překvapil, že neznal předpisy, o nichž nemůže nikdo diskutovat. To bylo něco, s čímž jsem se u Bertoneho vůbec nesetkal... A teď mi předložili pro Škodu Felicii Fun návrhy zadního nárazníku, které znamenaly, že by nešlo otevřít zadní čelo. Nebo by kvůli vnějším výčnělkům karosérie neprošla homologací," říká Petr Hrdlička.

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Nakonec ale vznikl pozoruhodný vůz, který sice vycházel z užitkové verze Felicia pick-up, ale měl potenciál na to, aby oslovil nové typy zákazníků. Však také původně vůbec neměl být určený pro tuzemský trh. Svědčí o tom i fakt, že přes 600 z celkem vyrobených čtyř tisíc kusů mělo pravostranné řízení a bylo tedy určeno zájemcům ve Velké Británii.

Dvě nebo čtyři místa

V klasickém uspořádání byl vůz dvoumístný s uzavřenou kabinou. Za ní pak byla k dispozici ložná plocha o velikosti 137 x 100 centimetrů. (Druhý údaj udává šířku mezi podběhy.

Jenže, vcelku rychle bylo možné felicii fun proměnit ve čtyřmístný automobil určený k výletům do přírody. Zadní cestující měli nad hlavou otevřené nebe. De facto se tak jednalo o landaulet, což je řešení obvyklé spíše ve třídě těch nejluxusnějších automobilů.

Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Z dnešního pohledu působí úsměvně, že jediná nabízená barva karosérie byla žlutá. Žlutá byla i kola, čalounění sedaček, obložení dveří a přístrojové ukazatele. Žlutá barva karosérie se pak mohla kombinovat ještě s oranžovými nebo zelenými plastovými prvky. Bylo také možné koupit nástavbu nad celou ložnou plochu.

Na výběr byly tři typy motorů. Jednak klasická škodovácká třináctistovka, dále motor 1,6i a ještě čtyřválec 1,9D. Maximální rychlost (s motorem 1,6i) dosahovala 163 kilometrů v hodině.

Auto se vyrábělo čtyři roky. V roce 2001 produkce bez náhrady skončila.

Fotogalerii tohoto vozu doplněnou o další informace si můžete prohlédnout níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Skoda Fabia 1,4
Rok výroby: 2008
Stav: 176 481 km
Cena: 100 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2012
Stav: 144 102 km
Cena: 300 000 Kč
Skoda Superb 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 298 892 km
Cena: 68 000 Kč
Skoda Superb 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 168 895 km
Cena: 101 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků