Poslední hurá generace 991.2? Porsche 911 GT2 RS Clubsport vznikne jen 200

Kromě zbrusu nové generace modelu 911 přivezlo Porsche na autosalon v L.A. také okruhovou hračku na základě odchozího modelu GT2 RS.

S novinkami okolo Porsche 911 se v poslední době roztrhl pytel. Nedávno nám německá značka představila moderní reinterpretaci slavného „Moby Dicka“, na autosalonu v Los Angeles měla premiéru v pořadí již osmá generace modelu 911 a po jeho boku se rozhodlo Porsche ukázat i zřejmě poslední hurá odchozí generace 991.2.

Na základě 911 GT2 RS totiž nyní představuje striktně okruhovou variantu Clubsport, jejíž produkce bude limitována na 200 kusů a majitelé budou moci tento závoďák využít na klubových sportovních akcích značky nebo ve vybraných závodních podnicích. Zatímco je totiž zmíněný „Moby Dick“ (také na základě GT2 RS) pouhou hračkou na okruhy, Clubsport je plně homologován pro účast v mezinárodních závodech.  

Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Vzadu GT2 RS Clubsport se tedy opět nachází dvakrát přeplňovaný 3,8litrový plochý šestiválec o standardním výkonu 515 kW (700 koní) spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou – ta má nyní kratší dráhy řazení a tuhé uložení. Pro závody byl nicméně upraven také samosvorný diferenciál.

Jelikož ale mluvíme o závodním autě, absencí komfortní výbavy a dalším odlehčováním se původní hmotnost sériového modelu 1470 kg seškrtala na 1390 kg. Interiéru dominuje ochranný rám, dveře vyplněné jednoduchými karbonovými panely, závodní přístrojový displej, jedna karbonová skořepina a karbonový volant, který dnes najdete ve všech závodních devětsetjedenáctkách. Stále však ve voze zůstává klimatizace.

Zbrusu nové Porsche 935: Okruhová hračka má 700 koní a tučnou cenovku

Zbrusu nové Porsche 935: Okruhová hračka má 700 koní a tučnou cenovku

Na přední nápravě najdete závodní šestipístkové jednodílné třmeny z hliníku v kombinaci s ocelovými kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením, drážkováním a průměrem 390 mm. Na zadní nápravě se používají čtyřpístkové třmeny a kotouče s průměrem 380 mm. Auto má 18palcová jednodílná kovaná kola s centrální maticí a slicky Michelin.

Vaše osobní závodní Porsche 911 GT2 RS Clubsport vyjde o něco dráž než silniční varianta. Základní cena byla stanovena na 405.000 euro, tedy v přepočtu asi 10,5 milionu korun. Pro srovnání standardní GT2 RS startuje na částce 7,6 milionu korun.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků