Poslední hurá generace 991.2? Porsche 911 GT2 RS Clubsport vznikne jen 200

Kromě zbrusu nové generace modelu 911 přivezlo Porsche na autosalon v L.A. také okruhovou hračku na základě odchozího modelu GT2 RS.

S novinkami okolo Porsche 911 se v poslední době roztrhl pytel. Nedávno nám německá značka představila moderní reinterpretaci slavného „Moby Dicka“, na autosalonu v Los Angeles měla premiéru v pořadí již osmá generace modelu 911 a po jeho boku se rozhodlo Porsche ukázat i zřejmě poslední hurá odchozí generace 991.2.

Na základě 911 GT2 RS totiž nyní představuje striktně okruhovou variantu Clubsport, jejíž produkce bude limitována na 200 kusů a majitelé budou moci tento závoďák využít na klubových sportovních akcích značky nebo ve vybraných závodních podnicích. Zatímco je totiž zmíněný „Moby Dick“ (také na základě GT2 RS) pouhou hračkou na okruhy, Clubsport je plně homologován pro účast v mezinárodních závodech.  

Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Vzadu GT2 RS Clubsport se tedy opět nachází dvakrát přeplňovaný 3,8litrový plochý šestiválec o standardním výkonu 515 kW (700 koní) spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou – ta má nyní kratší dráhy řazení a tuhé uložení. Pro závody byl nicméně upraven také samosvorný diferenciál.

Jelikož ale mluvíme o závodním autě, absencí komfortní výbavy a dalším odlehčováním se původní hmotnost sériového modelu 1470 kg seškrtala na 1390 kg. Interiéru dominuje ochranný rám, dveře vyplněné jednoduchými karbonovými panely, závodní přístrojový displej, jedna karbonová skořepina a karbonový volant, který dnes najdete ve všech závodních devětsetjedenáctkách. Stále však ve voze zůstává klimatizace.

Zbrusu nové Porsche 935: Okruhová hračka má 700 koní a tučnou cenovku

Zbrusu nové Porsche 935: Okruhová hračka má 700 koní a tučnou cenovku

Na přední nápravě najdete závodní šestipístkové jednodílné třmeny z hliníku v kombinaci s ocelovými kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením, drážkováním a průměrem 390 mm. Na zadní nápravě se používají čtyřpístkové třmeny a kotouče s průměrem 380 mm. Auto má 18palcová jednodílná kovaná kola s centrální maticí a slicky Michelin.

Vaše osobní závodní Porsche 911 GT2 RS Clubsport vyjde o něco dráž než silniční varianta. Základní cena byla stanovena na 405.000 euro, tedy v přepočtu asi 10,5 milionu korun. Pro srovnání standardní GT2 RS startuje na částce 7,6 milionu korun.

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 10 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků