Poslední do party. Peugeot Rifter nahrazuje Partnera a dostal i-Cockpit

Skupina PSA mezi své tři nové dodávky rozdělila role jednoznačně.

Funky a terénní Citroën, elegantní Opel a sportovně střižený Peugeot? Tak nějak na první pohled vypadá rozvržení rolí nových lehkých dodávek skupiny PSA. Třetí generace vždy spřízněného Berlinga a Partnera k sobě do party bere Opel Combo, který logicky opouští spolupráci s Fiatem.

Peugeot je jediný, který s novou generací mění i jméno. Z Partnera je nyní Rifter. Skutečnost, že jej uvádí ve sportovně laděné verzi GT Line, která v tomto segmentu nemá obdoby, dere na jazyk spíše označení "Drifter", ale tohle je stále především užitkový a rodinný vůz...

Stejně jako kolegové má přední část platformy zcela novou. Vychází z podlahy EMP2, na které jezdí například i větší Traveller. Zadní část podlahy je ovšem stále stejná jako u předchůdce, což napovídá i design a proporce karoserie od B-sloupku.

Nově bude i Peugeot k dostání ve dvou délkách. Na výběr bude verze M s 4,4 metry a XL s 4,75. U obou verzí si však bude možné připlatit za šestou a sedmou sedačku. Zavazadlový prostor M činí 775 litrů, u XL 1050 litrů.

Zepředu jsou rozdíly mezi jednotlivými značkami znatelné,. Peugeot sází na hranatý, zamračený výraz. Zmíněná verze GT Line nabídne jiné nárazníky, speciální hnědou metalízu a sedmnáctipalcové disky kol.

Při představení Berlinga jsem se zmínil o tom, že nevěřím, že by interiéry jednotlivých aut byly natolik odlišné, aby nový "Partner" dostal i-cockpit, neboli přístrojový panel nad malým volantem. To jsem ale konstruktéry podcenil.

Jednotlivé modely jsou totiž uvnitř opravdu řešeny zcela jinak a Rifter i-cockpit dostal. V kombinaci s vysokým tunelem a osmipalcovým displejem infotainmentu se pak podobá značkovým SUV. Prostřední sedadla jsou opět tři samostatná a vyjímatelná. Později je půjde dálkově sklopit do podlahy a vytvořit zcela rovnou plochu.

K dispozici je několik nových asistentů a prvků elektronické výbavy. Nyní lze objednat například head-up displej, aktivní varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravního značení, adaptivní tempomat či sledování mrtvého úhlu či hands-free přístup.

Motorizace se nově drží označení PureTech pro benzinové motory a BlueHDI pro diesely. Zážehovým motorem je tříválcová 1,2 přeplňovaná turbodmychadlem. S výkonem 110 koní jej pořídíte s manuální, se 130 koni příští rok i s úplně novou osmistupňovou převodovku.

Dieselový motor jest novou patnáctistovkou, která si premiéru odbyla v modernizovaném Peugeotu 308. Základem je BlueHDi 75 výkonově dále leží BlueHDi 100, vrcholem je BlueHDi 130 s manuální šestistupňovou převodovkou nebo opět s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Číslice vždy značí počet koňských sil.

Zřejmě jako jediný z trojice bude k dispozici s pohonem všech kol. Ten opět zajistí firma Dangel a spojit jej bude možné se silnější variantou dvanáctistovky.

Úplné představení tří sourozenců proběhne na autosalonu v Ženevě, zatím jen v osobních verzích.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Váš názor Další článek: Ferrari 488 Pista oficiálně: Na stovce je za 2,85 sekundy!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,