Poslední do party. Peugeot Rifter nahrazuje Partnera a dostal i-Cockpit

Skupina PSA mezi své tři nové dodávky rozdělila role jednoznačně.

Funky a terénní Citroën, elegantní Opel a sportovně střižený Peugeot? Tak nějak na první pohled vypadá rozvržení rolí nových lehkých dodávek skupiny PSA. Třetí generace vždy spřízněného Berlinga a Partnera k sobě do party bere Opel Combo, který logicky opouští spolupráci s Fiatem.

Peugeot je jediný, který s novou generací mění i jméno. Z Partnera je nyní Rifter. Skutečnost, že jej uvádí ve sportovně laděné verzi GT Line, která v tomto segmentu nemá obdoby, dere na jazyk spíše označení "Drifter", ale tohle je stále především užitkový a rodinný vůz...

Stejně jako kolegové má přední část platformy zcela novou. Vychází z podlahy EMP2, na které jezdí například i větší Traveller. Zadní část podlahy je ovšem stále stejná jako u předchůdce, což napovídá i design a proporce karoserie od B-sloupku.

Nový Peugeot 508 unikl bez špetky maskování. Tohle je prostě krása!

Nový Peugeot 508 unikl bez špetky maskování. Tohle je prostě krása!

Nově bude i Peugeot k dostání ve dvou délkách. Na výběr bude verze M s 4,4 metry a XL s 4,75. U obou verzí si však bude možné připlatit za šestou a sedmou sedačku. Zavazadlový prostor M činí 775 litrů, u XL 1050 litrů.

Zepředu jsou rozdíly mezi jednotlivými značkami znatelné,. Peugeot sází na hranatý, zamračený výraz. Zmíněná verze GT Line nabídne jiné nárazníky, speciální hnědou metalízu a sedmnáctipalcové disky kol.

Při představení Berlinga jsem se zmínil o tom, že nevěřím, že by interiéry jednotlivých aut byly natolik odlišné, aby nový "Partner" dostal i-cockpit, neboli přístrojový panel nad malým volantem. To jsem ale konstruktéry podcenil.

Jednotlivé modely jsou totiž uvnitř opravdu řešeny zcela jinak a Rifter i-cockpit dostal. V kombinaci s vysokým tunelem a osmipalcovým displejem infotainmentu se pak podobá značkovým SUV. Prostřední sedadla jsou opět tři samostatná a vyjímatelná. Později je půjde dálkově sklopit do podlahy a vytvořit zcela rovnou plochu.

K dispozici je několik nových asistentů a prvků elektronické výbavy. Nyní lze objednat například head-up displej, aktivní varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravního značení, adaptivní tempomat či sledování mrtvého úhlu či hands-free přístup.

Minitest Peugeot 3008 1,2 PureTech: Stačí tříválec na rodinné auto?

Minitest Peugeot 3008 1,2 PureTech: Stačí tříválec na rodinné auto?

Motorizace se nově drží označení PureTech pro benzinové motory a BlueHDI pro diesely. Zážehovým motorem je tříválcová 1,2 přeplňovaná turbodmychadlem. S výkonem 110 koní jej pořídíte s manuální, se 130 koni příští rok i s úplně novou osmistupňovou převodovku.

Dieselový motor jest novou patnáctistovkou, která si premiéru odbyla v modernizovaném Peugeotu 308. Základem je BlueHDi 75 výkonově dále leží BlueHDi 100, vrcholem je BlueHDi 130 s manuální šestistupňovou převodovkou nebo opět s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Číslice vždy značí počet koňských sil.

Zřejmě jako jediný z trojice bude k dispozici s pohonem všech kol. Ten opět zajistí firma Dangel a spojit jej bude možné se silnější variantou dvanáctistovky.

Úplné představení tří sourozenců proběhne na autosalonu v Ženevě, zatím jen v osobních verzích.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků