Dacia je obecně miláčkem soukromých zákazníků, kde dlouhodobě dobývá stupně vítězů. Zdroj: YouTube ( km77 )

Dacia je obecně miláčkem soukromých zákazníků, kde dlouhodobě dobývá stupně vítězů. | Zdroj: YouTube (km77)

V testech Euro NCap má však nižší celkové hodnocení, což je dáno absencí různých asistentů, za které ne všichni chtějí připlácet. Zdroj: YouTube ( km77 )

V testech Euro NCap má však nižší celkové hodnocení, což je dáno absencí různých asistentů, za které ne všichni chtějí připlácet. | Zdroj: YouTube (km77)

Takže, jak se současný Duster reálně chová při nouzových manévrech? Zdroj: YouTube ( km77 )

Takže, jak se současný Duster reálně chová při nouzových manévrech? | Zdroj: YouTube (km77)

Přesně tuto otázku si položil tým  km77  během posledního dovádění na nám dobře známém polygonu. Zdroj: YouTube ( km77 )

Přesně tuto otázku si položil tým km77 během posledního dovádění na nám dobře známém polygonu. | Zdroj: YouTube (km77)

K dispozici měl vrcholnou motorizaci TCe 150 EDC se šestistupňovým dvouspojkovým automatem, která u nás začíná v prostřední výbavě Journey na 562.000 korunách. Zdroj: YouTube ( km77 )

K dispozici měl vrcholnou motorizaci TCe 150 EDC se šestistupňovým dvouspojkovým automatem, která u nás začíná v prostřední výbavě Journey na 562.000 korunách. | Zdroj: YouTube (km77)

Testovaný vůz obouvá pneumatiky Continental EcoContact 6 v rozměru 215/60 R17. Zdroj: YouTube ( km77 )

Testovaný vůz obouvá pneumatiky Continental EcoContact 6 v rozměru 215/60 R17. | Zdroj: YouTube (km77)

Navzdory solidnímu výkonu se automat na začátku slalomu rozjíždí docela rozvážně. Zdroj: YouTube ( km77 )

Navzdory solidnímu výkonu se automat na začátku slalomu rozjíždí docela rozvážně. | Zdroj: YouTube (km77)

Na Duster není celkově dobré spěchat. Zdroj: YouTube ( km77 )

Na Duster není celkově dobré spěchat. | Zdroj: YouTube (km77)

O vyšší rychlosti dá vědět poměrně brzo výraznějším bočním náklonem následovaným zásahy elektronických asistentů, které ji opět umírní. Zdroj: YouTube ( km77 )

O vyšší rychlosti dá vědět poměrně brzo výraznějším bočním náklonem následovaným zásahy elektronických asistentů, které ji opět umírní. | Zdroj: YouTube (km77)

Není proto divu, že výsledný čas je podprůměrný. Zdroj: YouTube ( km77 )

Není proto divu, že výsledný čas je podprůměrný. | Zdroj: YouTube (km77)

Během prudkého přenosu váhy spojené s náklonem okamžitě ostře zasáhli asistenti, což se projevilo odskoky vozu a celkovou nedotáčivostí. Zdroj: YouTube ( km77 )

Během prudkého přenosu váhy spojené s náklonem okamžitě ostře zasáhli asistenti, což se projevilo odskoky vozu a celkovou nedotáčivostí. | Zdroj: YouTube (km77)

Dacia se dokonce sklouzla po třech kolech a měla problém se spořádaně vrátit zpět do pruhu. Zdroj: YouTube ( km77 )

Dacia se dokonce sklouzla po třech kolech a měla problém se spořádaně vrátit zpět do pruhu. | Zdroj: YouTube (km77)

Při zpomalení na 71 km/h se už Duster udrží mezi kužely, nicméně výše zmíněné postřehy přetrvávají. Zdroj: YouTube ( km77 )

Při zpomalení na 71 km/h se už Duster udrží mezi kužely, nicméně výše zmíněné postřehy přetrvávají. | Zdroj: YouTube (km77)

Duster opět jede po třech kolech a volantem se kvůli nedotáčivosti neohrabaně koriguje zamýšlená stopa. Zdroj: YouTube ( km77 )

Duster opět jede po třech kolech a volantem se kvůli nedotáčivosti neohrabaně koriguje zamýšlená stopa. | Zdroj: YouTube (km77)

Ve výsledku Duster obstál, ale se značným prostorem pro zlepšení. Zdroj: YouTube ( km77 )

Ve výsledku Duster obstál, ale se značným prostorem pro zlepšení. | Zdroj: YouTube (km77)

V testech Euro NCap má však nižší celkové hodnocení, což je dáno absencí různých asistentů, za které ne všichni chtějí připlácet. Zdroj: YouTube ( km77 )
Takže, jak se současný Duster reálně chová při nouzových manévrech? Zdroj: YouTube ( km77 )
Přesně tuto otázku si položil tým  km77  během posledního dovádění na nám dobře známém polygonu. Zdroj: YouTube ( km77 )
K dispozici měl vrcholnou motorizaci TCe 150 EDC se šestistupňovým dvouspojkovým automatem, která u nás začíná v prostřední výbavě Journey na 562.000 korunách. Zdroj: YouTube ( km77 )
15
Fotogalerie

Poslední Dacia Duster prošla obávaným testem. Jela po třech kolech, rychlost jí nesvědčí

Losí Test ukázal, že Dacia Duster je možná levná a schopná v terénu, ale na silnici na ní není radno spěchat. Dynamiky moc nečekejte a prudké změny směru se jí nelíbí.

Dacia je miláčkem soukromých zákazníků, kde dlouhodobě dobývá stupně vítězů. Boduje zejména cenovou dostupností, v rámci níž je uživatelům schopná poskytnout vše, co potřebují. V testech Euro NCAP má však nižší celkové hodnocení, což je dáno absencí různých asistentů, za které ne všichni chtějí připlácet. Takže, jak se současný Duster reálně chová při nouzových manévrech?

Přesně tuto otázku si položil tým km77. K dispozici měl vrcholnou motorizaci TCe 150 EDC se šestistupňovým dvouspojkovým automatem, která u nás začíná v prostřední výbavě Journey na 562.000 korunách. Za příplatek 12.000 korun ji můžete mít i s pohonem všech kol. Ta obouvají pneumatiky Continental EcoContact 6 v rozměru 215/60 R17.

Navzdory solidnímu výkonu se automat na začátku slalomu rozjíždí docela rozvážně. Na Duster není celkově dobré spěchat. O vyšší rychlosti dá vědět poměrně brzo výraznějším bočním náklonem následovaným zásahy elektronických asistentů, které ji opět umírní. Není proto divu, že výsledný čas je podprůměrný.

První zkouška losího testu v nájezdové rychlosti 76 km/h byla zjevně nad dovednosti Dusteru. Během prudkého přenosu váhy spojené s náklonem okamžitě ostře zasáhla elektronika, což se projevilo odskoky vozu a celkovou nedotáčivostí. Dacia se dokonce sklouzla po třech kolech a měla problém se spořádaně vrátit zpět do pruhu.  

Při zpomalení na 72 km/h se už Duster udrží mezi kužely, nicméně výše zmíněné postřehy přetrvávají. Duster jede po třech kolech a volantem se kvůli nedotáčivosti neohrabaně koriguje zamýšlená stopa. Ovšem akcelerace o pouhý kilometr přináší jízdu téměř po dvou kolech a neuspořádaný návrat zpět do dráhy.  

Ve výsledku Duster obstál, ale se značným prostorem pro zlepšení. Dále je zřejmé, že v rámci faceliftu v roce 2021 se automobilka podvozku a jízdním asistentům nevěnovala. O to větší skok kupředu se očekává od nástupce, jehož příchod je naplánován na příští rok.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Doporučujeme

Články odjinud