Poslední Bugatti EB110 SS je na prodej. Unikátní kousek vyjde draho

Ano, Jaguar XJ220 je o něco rychlejší, ale Bugatti EB110 SS si zase koupil Michael Schumacher. Jeden ojedinělý exemplář si teď můžete koupit.

Nestává se často, že se objeví na prodej nějaký klasický supersport. Nyní je tu ale toto okázalé Bugatti EB 110 SS, které je zajímavé tím, že jde o poslední vyrobený kus, tedy ještě francouzský supersport v italské režii. Potom už přišla éra pod Volkswagen Group a moderní historie značky.

Vůz byl vyroben v únoru 1995 a ke svému majiteli dorazil v srpnu téhož roku. Vozidlo strávilo nějakou chvíli v Itálii a poté bylo prodáno jedné společnosti do Lucemburska. Tady pobylo nějakou dobu a potom putovalo opět do Itálie k jeho současnému majiteli. Najeto má pouze 1130 kilometrů.

La Voiture Noire je moderní Bugatti Type 57 SC Atlantic za 422 milionů

La Voiture Noire je moderní Bugatti Type 57 SC Atlantic za 422 milionů

Verze SS má výkon 450 kW (612 koní) a 650 N.m točivého momentu. Síla pramení z 3,5litrového dvanáctiválce a pomocí šestistupňové manuální převodovky se přenáší na všechna čtyři kola. To byly tenkrát stroje! Z 0 na 100 km/h to Bugatti zvládne za 3,3 sekundy a maximálně může jet 335 km/h. Potřebujete ještě něco?

Bugatti slaví 110 let. Speciální Chiron odkazuje na rodnou Francii

Bugatti slaví 110 let. Speciální Chiron odkazuje na rodnou Francii

Jedno měl i Michael Schumacher. Koupil si jej, když pro jeden německý magazín testoval Jaguar XJ220, Porsche 911 Turbo, Lamborghini Diablo VT, Ferrari F40 a právě tohle Bugatti. Žlutý exemplář si pak rovnou po testu pořídil. Cena za tento poslední vůz bude podle očekávání velmi vysoká. Přesnou částku ale můžeme zatím jen odhadnout.

Jedno z těchto Bugatti se v roce 2017 prodalo za milion dolarů. U tohoto exempláře se ale očekává větší suma. A zajímavost na konec. Bugatti EB110 platí za velmi spolehlivý vůz. Existuje prý pouze jeden záznam o jeho poruše, a to když s ním jeho majitel jel domů z hospody několik kilometrů na jedničku a zničil si motor. Samozřejmě byl opilý. Ovšem je to jenom pověst. Na Youtube pak ještě najdete video se zničenou spojkou.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků