Poslední Bugatti EB110 SS je na prodej. Unikátní kousek vyjde draho

Ano, Jaguar XJ220 je o něco rychlejší, ale Bugatti EB110 SS si zase koupil Michael Schumacher. Jeden ojedinělý exemplář si teď můžete koupit.

Nestává se často, že se objeví na prodej nějaký klasický supersport. Nyní je tu ale toto okázalé Bugatti EB 110 SS, které je zajímavé tím, že jde o poslední vyrobený kus, tedy ještě francouzský supersport v italské režii. Potom už přišla éra pod Volkswagen Group a moderní historie značky.

Vůz byl vyroben v únoru 1995 a ke svému majiteli dorazil v srpnu téhož roku. Vozidlo strávilo nějakou chvíli v Itálii a poté bylo prodáno jedné společnosti do Lucemburska. Tady pobylo nějakou dobu a potom putovalo opět do Itálie k jeho současnému majiteli. Najeto má pouze 1130 kilometrů.

La Voiture Noire je moderní Bugatti Type 57 SC Atlantic za 422 milionů

La Voiture Noire je moderní Bugatti Type 57 SC Atlantic za 422 milionů

Verze SS má výkon 450 kW (612 koní) a 650 N.m točivého momentu. Síla pramení z 3,5litrového dvanáctiválce a pomocí šestistupňové manuální převodovky se přenáší na všechna čtyři kola. To byly tenkrát stroje! Z 0 na 100 km/h to Bugatti zvládne za 3,3 sekundy a maximálně může jet 335 km/h. Potřebujete ještě něco?

Bugatti slaví 110 let. Speciální Chiron odkazuje na rodnou Francii

Bugatti slaví 110 let. Speciální Chiron odkazuje na rodnou Francii

Jedno měl i Michael Schumacher. Koupil si jej, když pro jeden německý magazín testoval Jaguar XJ220, Porsche 911 Turbo, Lamborghini Diablo VT, Ferrari F40 a právě tohle Bugatti. Žlutý exemplář si pak rovnou po testu pořídil. Cena za tento poslední vůz bude podle očekávání velmi vysoká. Přesnou částku ale můžeme zatím jen odhadnout.

Jedno z těchto Bugatti se v roce 2017 prodalo za milion dolarů. U tohoto exempláře se ale očekává větší suma. A zajímavost na konec. Bugatti EB110 platí za velmi spolehlivý vůz. Existuje prý pouze jeden záznam o jeho poruše, a to když s ním jeho majitel jel domů z hospody několik kilometrů na jedničku a zničil si motor. Samozřejmě byl opilý. Ovšem je to jenom pověst. Na Youtube pak ještě najdete video se zničenou spojkou.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků