Poslední Audi se spalovacím motorem se ukáže za pět let. Klasika ještě chvíli vydrží

V roce 2026 bude uvedeno poslední nové Audi se spalovacím motorem. Od té doby už budou jen elektromobily.

Automobilka Audi přestane s uváděním nových modelů se spalovacími motory v roce 2026. Informoval o tom německý magazín Süeddeutsche Zeitung, který citovala agentura Reuters. Zrušení vozů se spalovacími motory s sebou vezme i hybridy, a to v jakékoliv formě.

Audi poraženo! Porsche Cayenne Coupé je nejrychlejší SUV na Nürburgringu

Audi poraženo! Porsche Cayenne Coupé je nejrychlejší SUV na Nürburgringu

Za pět let nás tedy čeká představení posledního Audi se spalovacím motorem. Neznamená to ale, že prodej těch stávajících bude ukončen. Třeba takové Audi A3 a A4 budou teprve po polovině životního cyklu. A třeba Audi Q7 by mělo mít další generaci někdy okolo roku 2023.

I po roce 2030 bychom tak měli mít možnost dojít si do autosalonu Audi a odjet s autem se spalovacím motorem. Po ukončení životního cyklu posledního modelu už ale budeme mít smůlu a zbudou nám už jen a pouze elektromobily.

TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi má ve svém portfoliu aktuálně tři elektrické modely - dvojici SUV e-tron a Q4 e-tron a grand tourer e-tron GT. Nejlevnějším modelem je Q4 e-tron, který koupíte za 1.157.900 Kč ve specifikaci Q4 35 e-tron s výkonem 125 kW (170 koní). 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků