Poslechněte si Škodu Enyaq iV. Její zvuk ladili skladatelé, auto vůbec nepřipomíná

Zvuky elektromobilů dělají dost často hudební skladatelé. U Škody Enyaq tomu nebylo jinak a výsledek zní jako něco ze seriálu Návštěvníci.

Novou Škodu Enyaq iV jsme již viděli a dokonce už jsme v ní i seděli. Ještě jsme ale neměli tu čest stisknout startovací tlačítko a konečně se i projet. Nevěděli jsme tedy ani to, jak první elektromobil značky Škoda na platformě MEB zní. Automobilka však nyní vypouští ukázku zvuku a nechává nahlédnout do pozadí jeho vývoje.

Škoda Enyaq iV se už oficiálně vyrábí. Na lince není sama, hlídá ji i termokamera

Škoda Enyaq iV se už oficiálně vyrábí. Na lince není sama, hlídá ji i termokamera

Výstražný zvuk E-noise, který můžete znát již ze Superbu iV, zde najdete taky. Pro účely SUV byl však upravený a má svůj vlastní „rozjezdový zvuk“. Zvuk Škody Enyaq iV vznikal pod taktovkou Pavla Orendáše z vývojového centra značky. Finální verze zvuku se ladila s hudebními skladateli.

„Enyaq iV je čistě elektrické vozidlo, takže byla docela velká výzva naladit zvuk tak, aby pasoval k jeho identitě. Zvuk se ladil v koncernové akustické laboratoři a od začátku byla zřejmá jedna věc: musí se jasně odlišovat od zvuku, který vydávají plug-in hybridní vozy,“ popisuje Pavel Orendáš.

Škoda udělala jasno v interiérech Enyaqu iV. Toto nám mají připomínat, souhlasíte?

Škoda udělala jasno v interiérech Enyaqu iV. Toto nám mají připomínat, souhlasíte?

Zvuk je charakteristický do rychlosti 25 km/h. Jeho tvůrci se oprostili od imitování spalovacího motoru a vsadili na více futuristický a elektronický zvuk. Generátor zvuku je umístěný v boxu o objemu jednoho litru s pracovním názvem OneBox. Jeho umístění značka neupřesnila.

V Česku už si můžete koupit i nejlevnější Škodu Enyaq iV. Nikdo to nemusí poznat

V Česku už si můžete koupit i nejlevnější Škodu Enyaq iV. Nikdo to nemusí poznat

„Na počátku se zvuk zkoušel s vybranou skupinou lidí a představili jsme ho i managementu. Následovalo interní měření ve vozech a ověření akustického limitu pro splnění legislativy. Zde odvedli pořádný kus práce kolegové z naší akustické laboratoře. Důležitým předpokladem k uvedení nového modelu na trh bylo získání homologace od nezávislého certifikačního úřadu,“ uzavírá Pavel Orendáš.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků