Poslanci se chtějí zbavit autovraků v ulicích. Schválili návrh pro snazší odtah

Do Senátu putuje novela zákona, která by zajistila snazší a rychlejší odtah vraků ze silnic a parkovišť. K odtahu vozidla by mohla stačit jen půl roku propadlá technická.

Silnice a veřejná parkoviště se často stávají místem pro bezplatné uskladnění nepoužívaného či opuštěného majetku. I tento důvod k předložení novely zákona ohledně odtahu vraků automobilů zmiňovali poslanci z hnutí ANO. Návrh, který nyní putuje do Senátu, by měl celý proces odstranění starých nepojízdných a poškozených vozů z ulic urychlit a zjednodušit.

Novelu zákona podpořilo 179 poslanců. Prezentována je hlavně větší pravomoc pro vlastníky silnic a veřejných parkovišť. Nově by mohli nechat odtáhnout i vozidla, která nemají déle než půl roku platnou technickou prohlídku. Auto s půl roku propadlou technickou by už totiž podle novely mohlo být legislativně definováno jako autovrak.

Vladimír Kremlík končí ve funkci ministra dopravy! Vaz mu zlomily dálniční známky

Vladimír Kremlík končí ve funkci ministra dopravy! Vaz mu zlomily dálniční známky

Vlastník komunikace by měl možnost takové auto odtáhnout v případě, že na výzvu o odstranění nepojízdného vozu nebude jeho majitel reagovat. Náklady na odtažení by vlastník komunikace vymáhal po majiteli auta, přičemž ke snazší identifikaci majitele vozu by mohl nově čerpat údaje z registru vozidel.

Odtáhnout vozidlo by nicméně mohl vlastník komunikace až po dvou měsících od prvotní výzvy. Majiteli vozu pak musí být podle novely oznámeno, kde si může vrak vyzvednout. Až v případě nezájmu by mohlo dojít k vydražení či konečnému zlikvidování vraku.

Nový rok 2020 pro řidiče: Dálnice D1 nejhorší v historii, změní se i taxislužby

Nový rok 2020 pro řidiče: Dálnice D1 nejhorší v historii, změní se i taxislužby

Proces odtahu autovraků dle poslanců padá na současné legislativě, která zcela neupřesňuje, co je to autovrak. Nyní je možné odtáhnout vrak auta jen v případě, že má rozsáhle poškozenou karoserii nebo autu chybí motor. Zákon rovněž nezakazuje stání vozidel bez platné technické kontroly na pozemních komunikacích.

Často se tedy stává, že pokud má auto motor a stojí na čtyřech kolech, ač má vyfouknuté pneumatiky je obrostlé vegetací, vlastník komunikace stejně nemá pravomoc vozidlo odtáhnout. Majitelé vraků se přitom často snaží znesnadnit identifikaci vozu odstraněním registračních značek.  

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků