Poslanci chtějí zrušit jednodenní známky, EU protestuje

Od našeho vstupu do Evropské unie vzrostl provoz na našich dálnicích o cca 30 procent. S tím, jak bude v Německu zavedeno elektronické mýtné pro kaminony, se předpokládá, že doprava na dálnicích vzroste o dalších deset procent. Poslanci se chtějí bránit zavedením třídenní známky za 650 Kč místo současné jednodenní za 250 Kč.

S tím ale nesouhlasí EU, resp. generální ředitel Evropské komise pro energetiku a dopravu. Prohlásil totiž, že by zrušení jednodenních známek byl velmi vážným porušením legislativy Evropské unie, a to i za předpokladu, že by jednodenní známku nahradila známka třídenní. Jednodenní známku bohužel nelze zdražit, Evropská unie totiž stanovuje cenu osm eur.

V Česku se celkem prodá cca 450 tisíc jednodenních známek ročně. Lze tedy snadno spočítat, jak vysoký by finanční přínos po zavedení třídenních známek byl; vydělali bychom o 180 milionů korun více. Česko má nyní v podstatě jen dvě možnosti: zavést co nejrychleji mýtné pro kamiony nebo vyjednat v Evropské unii výjimku, aby bylo možné jednodenní známku zdražit.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků