Poslanci chtějí zrušit jednodenní známky, EU protestuje

Od našeho vstupu do Evropské unie vzrostl provoz na našich dálnicích o cca 30 procent. S tím, jak bude v Německu zavedeno elektronické mýtné pro kaminony, se předpokládá, že doprava na dálnicích vzroste o dalších deset procent. Poslanci se chtějí bránit zavedením třídenní známky za 650 Kč místo současné jednodenní za 250 Kč.

S tím ale nesouhlasí EU, resp. generální ředitel Evropské komise pro energetiku a dopravu. Prohlásil totiž, že by zrušení jednodenních známek byl velmi vážným porušením legislativy Evropské unie, a to i za předpokladu, že by jednodenní známku nahradila známka třídenní. Jednodenní známku bohužel nelze zdražit, Evropská unie totiž stanovuje cenu osm eur.

V Česku se celkem prodá cca 450 tisíc jednodenních známek ročně. Lze tedy snadno spočítat, jak vysoký by finanční přínos po zavedení třídenních známek byl; vydělali bychom o 180 milionů korun více. Česko má nyní v podstatě jen dvě možnosti: zavést co nejrychleji mýtné pro kamiony nebo vyjednat v Evropské unii výjimku, aby bylo možné jednodenní známku zdražit.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků