Posaidon RS850+ je Mercedes E63 AMG s výkonem přes 1000 koní

S poměrně divokou představou na téma „rychlý luxusní sedan“ přišel německý úpravce Posaidon, který se specializuje na produkty značky Mercedes-Benz. Ostatně, nabýt dojmu, že je sériový Mercedes E63 AMG pomalý, vyžaduje asi trochu pokřivené vnímání světa...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravce Posaidon to pojal ve velkém. Původně luxusní sedan E63 AMG přišel o zadní sedačky v zájmu úspory hmotnosti a v motoru nezůstal kámen na kameni

Posaidon RS850+, jak se tahle věc jmenuje, má sice pořád dvěma turby přeplňovaný osmiválec 5,5 l jako sériový produkt, ale jediné, co z motoru zůstalo, je snad jen jeho blok. Vnitřnosti jsou nové, stejně tak dvě větší turbodmychadla a výfuk.

Pečlivým laděním se podařilo dosáhnout na výkon 750 kW, tedy 1020 koní, a točivý moment má nyní hodnotu 1400 Nm. Kvůli tomu musel úpravce Posaidon přepracovat také převodovku, aby vůbec dokázala spolehlivě tento točivý moment přenést.

Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E

Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E

Jelikož je základem model E63 AMG s pohonem všech kol, není divu, že po tuningu tohle auto zvládne akcelerovat na 100 km/h za 2,8 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 368 km/h především kvůli pneumatikám.

Zajímavé také je, že Posaidon RS850+ má i přes čtyřdveřovou karoserii pouze dvě sedačky, ale pravděpodobně nebude problém se s úpravcem domluvit na tom, že luxusní vybavení Mercedesu zůstane zachováno a tuning se omezí pouze na motor, podvozek, brzdy a převodovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků