Posaidon RS850+ je Mercedes E63 AMG s výkonem přes 1000 koní

S poměrně divokou představou na téma „rychlý luxusní sedan“ přišel německý úpravce Posaidon, který se specializuje na produkty značky Mercedes-Benz. Ostatně, nabýt dojmu, že je sériový Mercedes E63 AMG pomalý, vyžaduje asi trochu pokřivené vnímání světa...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravce Posaidon to pojal ve velkém. Původně luxusní sedan E63 AMG přišel o zadní sedačky v zájmu úspory hmotnosti a v motoru nezůstal kámen na kameni

Posaidon RS850+, jak se tahle věc jmenuje, má sice pořád dvěma turby přeplňovaný osmiválec 5,5 l jako sériový produkt, ale jediné, co z motoru zůstalo, je snad jen jeho blok. Vnitřnosti jsou nové, stejně tak dvě větší turbodmychadla a výfuk.

Pečlivým laděním se podařilo dosáhnout na výkon 750 kW, tedy 1020 koní, a točivý moment má nyní hodnotu 1400 Nm. Kvůli tomu musel úpravce Posaidon přepracovat také převodovku, aby vůbec dokázala spolehlivě tento točivý moment přenést.

Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E

Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E

Jelikož je základem model E63 AMG s pohonem všech kol, není divu, že po tuningu tohle auto zvládne akcelerovat na 100 km/h za 2,8 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 368 km/h především kvůli pneumatikám.

Zajímavé také je, že Posaidon RS850+ má i přes čtyřdveřovou karoserii pouze dvě sedačky, ale pravděpodobně nebude problém se s úpravcem domluvit na tom, že luxusní vybavení Mercedesu zůstane zachováno a tuning se omezí pouze na motor, podvozek, brzdy a převodovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků