Ambice má rozhodně nemalé, dle svých vyjádřené hodlá konkurovat například Aston Martinu a jeho modelu Valkyrie, Rimacu, Pagani i Koenigseggu. Zdroj: Adamastor

Ambice má rozhodně nemalé, dle svých vyjádřené hodlá konkurovat například Aston Martinu a jeho modelu Valkyrie, Rimacu, Pagani i Koenigseggu. | Zdroj: Adamastor

Vůz ve své konstrukci samozřejmě používá spoustu karbonu, suchá hmotnost je proto jen zhruba 1,1 tuny. Zdroj: Adamastor

Vůz ve své konstrukci samozřejmě používá spoustu karbonu, suchá hmotnost je proto jen zhruba 1,1 tuny. | Zdroj: Adamastor

Zajímavě působí aerodynamické prvky napříč celou karoserií. Pod štíhlou přídí se skrývá přítlačné křídlo á la F1, při pohledu zezadu ze strany je čumák téměř průhledný. Zdroj: Adamastor

Zajímavě působí aerodynamické prvky napříč celou karoserií. Pod štíhlou přídí se skrývá přítlačné křídlo á la F1, při pohledu zezadu ze strany je čumák téměř průhledný. | Zdroj: Adamastor

Vzadu se pak nachází skutečně obří difuzor, který díky Venturiho efektu společně se spodní částí vozu vytváří až tunu přítlaku při rychlosti 250 km/h. Zdroj: Adamastor

Vzadu se pak nachází skutečně obří difuzor, který díky Venturiho efektu společně se spodní částí vozu vytváří až tunu přítlaku při rychlosti 250 km/h. | Zdroj: Adamastor

Pohon má na starost tříapůllitrový šestiválec Ford s dvěma turby o výkonu 478 kW, s nímž Furia jede přes 300 km/h a zrychluje na 100 km/h za 3,5 sekundy. Zdroj: Adamastor

Pohon má na starost tříapůllitrový šestiválec Ford s dvěma turby o výkonu 478 kW, s nímž Furia jede přes 300 km/h a zrychluje na 100 km/h za 3,5 sekundy. | Zdroj: Adamastor

Vůz ve své konstrukci samozřejmě používá spoustu karbonu, suchá hmotnost je proto jen zhruba 1,1 tuny. Zdroj: Adamastor
Zajímavě působí aerodynamické prvky napříč celou karoserií. Pod štíhlou přídí se skrývá přítlačné křídlo á la F1, při pohledu zezadu ze strany je čumák téměř průhledný. Zdroj: Adamastor
Vzadu se pak nachází skutečně obří difuzor, který díky Venturiho efektu společně se spodní částí vozu vytváří až tunu přítlaku při rychlosti 250 km/h. Zdroj: Adamastor
Pohon má na starost tříapůllitrový šestiválec Ford s dvěma turby o výkonu 478 kW, s nímž Furia jede přes 300 km/h a zrychluje na 100 km/h za 3,5 sekundy. Zdroj: Adamastor
5
Fotogalerie

Portugalci mají první hyperauto. Monstrum s tunovým přítlakem vypadá skoro jako Praga Bohema

Jmenuje se Adamastor Furia a chystá jej firma vyrábějící karbonové díly. Design i výkony jsou působivé, cena extrémní.

Kapotáž z uhlíkových vláken, karbonové nádrže, ale také lopatky pro větrné turbíny – to je dosavadní portfolio společnosti Adamastor se sídlem nedaleko Porta. Ta se nyní pokouší zahrát hlavně na vlastenecké city a připravila první originální portugalský hypersport.

Ambice má rozhodně nemalé, dle svých vyjádřené hodlá konkurovat například Aston Martinu a jeho modelu Valkyrie, Rimacu, Pagani i Koenigseggu. Vůz ve své konstrukci samozřejmě používá spoustu karbonu, suchá hmotnost je proto jen zhruba 1,1 tuny.

Zajímavě působí aerodynamické prvky napříč celou karoserií. Pod štíhlou přídí se skrývá přítlačné křídlo á la F1, při pohledu zezadu ze strany je čumák téměř průhledný. Vzadu se pak nachází skutečně obří difuzor, který díky Venturiho efektu společně se spodní částí vozu vytváří až tunu přítlaku při rychlosti 250 km/h.

Pohon má na starost tříapůllitrový šestiválec Ford s dvěma turby o výkonu 478 kW, s nímž Furia jede přes 300 km/h a zrychluje na 100 km/h za 3,5 sekundy. To nejsou zrovna rekordní parametry, zvlášť vzhledem k velmi ambiciozní cenovce: 1,6 milionu eur, čili necelých 40 milionů korun. V plánu je výroba šedesáti kusů.

Doporučujeme

Články odjinud