Porsche zvyšuje podíl v chorvatském Rimacu. Ten však stále zůstává nezávislý

Porsche nyní vlastní 24 % superautomobilky Rimac. Nemá ale v úmyslu jej úplně ovládnout.

Automobilka Porsche uvedla, že zvyšuje svůj podíl u chorvatského výrobce sportovních automobilů Rimac. Po vložení investice ve výši 70 milionů eur (v přepočtu 1.849.400.000 Kč) tak bude mít v rimacu 24% podíl oproti nynějším patnácti. Masivní investice do značky přišla v době příprav na uvedení nového modelu C_Two.

Co je zač syntetické palivo od Porsche? Může být záchranou spalovacích motorů!

Co je zač syntetické palivo od Porsche? Může být záchranou spalovacích motorů!

Německá automobilka do nadějné chorvatské značky investuje od roku 2018 a svůj podíl zde postupně zvyšuje. Rimac od té doby velmi narostl. Není totiž jen výrobcem sportovních automobilů, ale také vývojářem elektrických pohonných ústrojí a baterií. I proto s ním spolupracuje i třeba Hyundai s Kiou a Aston Martin.

Jednání s automobilkou Porsche potvrdil zakladatel rimacu Mate Rimac již během minulého týdne. Původní predikce, že Porsche získá v rimacu téměř poloviční podíl, se však zatím nenaplňují. Německá automobilka nicméně potvrdila, že nemá v úmyslu rimac ovládat. Svými technologiemi jde o důležitého partnera, kterého je dobré mít při ruce během vývoje.

Nové Porsche 911 GT3 má českou cenu. Oproti verzím Turbo je z levného kraje

Nové Porsche 911 GT3 má českou cenu. Oproti verzím Turbo je z levného kraje

Porsche podporuje nadějné projekty opravdu aktivně a vedle rimacu investovalo do více než dvaceti různých start-upů. Mate Rimac založil svou společnost v roce 2009, když mu bylo pouhých 21 let. Dnes řídí firmu, která spolupracuje s největšími automobilkami na světě. I nadále však zůstává nezávislou společností

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 14 příspěvků