Porsche zrestaurovalo jednu z prvních 911. Přišlo k ní náhodou

Tři roky trvaly renovační práce na automobilu, který se podařilo objevit v jedné stodole. Jde o celkem 57. vyrobený kus první generace legendárního sporťáku.

Až do 8. dubna bude v prostorách muzea Porsche v Zuffenhausenu vystaven krásně zrenovovaný automobil Porsche 911, teprve 57. vyrobený exemplář této slavné řady. Už tento fakt by mohl být důvodem k jeho prezentaci na veřejnosti. Jenže tento vůz má ještě původní označení 901. Takových aut vzniklo jen 82. 

Šikovné ruské ručičky udělají i z vraku Porsche 911 zánovní ojetinu

Šikovné ruské ručičky udělají i z vraku Porsche 911 zánovní ojetinu

Změna označení se odehrála krátce po vystavení auta na pařížském autosalonu, když se Porsche zaleklo hněvu představitelů značky Peugeot. Ta má totiž již od roku 1920 registrované označení pro auta s nulou uprostřed. A tak se z 901 stala 911.

Ze zmíněných 82 exemplářů se do současnosti, dochovalo jen velmi málo kusů. A ještě méně v původním stavu. Ani oficiální muzeum značky ho ve svých sbírkách ještě před třemi lety nemělo.

Našlo se vlastně náhodou

Za jeho objev vděčí štábu německé televize RTL, která natáčela jednu z epizod seriálu o hledačích pokladů mezi veteší (jakási obdoba americké Války skladů) v městečku Branitz nedaleko Postupimi v bývalé NDR. Tam jistý Bernd Ibold nashromáždil před svých odchodem do penze sbírku 11 aut, aby se mohl bavit jejich rekonstruováním.

Co se nestalo - majiteli sbírky došly peníze, a tak chtěl auta prodat. Jeho dcera pak dostala nápad pozvat televizní štáb. Jeho automobilový expert následně poznal, že kousek s číslem šasi 300057 je právě oním postrádaným kouskem původní "devětsetjedničky".

Pan Ibold byl jeho pátým majitelem. Ty předcházející se nepodařilo dohledat. Ví se pouze to, že auto bylo z továrny dodáno do města Krefeld v listopadu roku 1964. Přestože šlo o nepojízdný vrak, kterému chyběly jak části karoserie, sedačky i další díly, Porsche za něj zaplatilo více než sto tisíc eur. Než ho mohlo vystavit, investovalo do opravy dalších 250.000 eur. 

Nové Porsche 911 Turbo je ve skutečnosti rychlejší, než firma udává

Nové Porsche 911 Turbo je ve skutečnosti rychlejší, než firma udává

Kousek, který teď vypadá naprosto jako nový, dostal originální díly z dalších Porsche vzniklých v podobné době, motor, převodovka a sedačky byly zrekonstruovány podle tehdejší specifikace.

Projděte si snímky z renovace vozu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků