Porsche zrestaurovalo jednu z prvních 911. Přišlo k ní náhodou

Tři roky trvaly renovační práce na automobilu, který se podařilo objevit v jedné stodole. Jde o celkem 57. vyrobený kus první generace legendárního sporťáku.

Až do 8. dubna bude v prostorách muzea Porsche v Zuffenhausenu vystaven krásně zrenovovaný automobil Porsche 911, teprve 57. vyrobený exemplář této slavné řady. Už tento fakt by mohl být důvodem k jeho prezentaci na veřejnosti. Jenže tento vůz má ještě původní označení 901. Takových aut vzniklo jen 82. 

Šikovné ruské ručičky udělají i z vraku Porsche 911 zánovní ojetinu

Šikovné ruské ručičky udělají i z vraku Porsche 911 zánovní ojetinu

Změna označení se odehrála krátce po vystavení auta na pařížském autosalonu, když se Porsche zaleklo hněvu představitelů značky Peugeot. Ta má totiž již od roku 1920 registrované označení pro auta s nulou uprostřed. A tak se z 901 stala 911.

Ze zmíněných 82 exemplářů se do současnosti, dochovalo jen velmi málo kusů. A ještě méně v původním stavu. Ani oficiální muzeum značky ho ve svých sbírkách ještě před třemi lety nemělo.

Našlo se vlastně náhodou

Za jeho objev vděčí štábu německé televize RTL, která natáčela jednu z epizod seriálu o hledačích pokladů mezi veteší (jakási obdoba americké Války skladů) v městečku Branitz nedaleko Postupimi v bývalé NDR. Tam jistý Bernd Ibold nashromáždil před svých odchodem do penze sbírku 11 aut, aby se mohl bavit jejich rekonstruováním.

Co se nestalo - majiteli sbírky došly peníze, a tak chtěl auta prodat. Jeho dcera pak dostala nápad pozvat televizní štáb. Jeho automobilový expert následně poznal, že kousek s číslem šasi 300057 je právě oním postrádaným kouskem původní "devětsetjedničky".

Pan Ibold byl jeho pátým majitelem. Ty předcházející se nepodařilo dohledat. Ví se pouze to, že auto bylo z továrny dodáno do města Krefeld v listopadu roku 1964. Přestože šlo o nepojízdný vrak, kterému chyběly jak části karoserie, sedačky i další díly, Porsche za něj zaplatilo více než sto tisíc eur. Než ho mohlo vystavit, investovalo do opravy dalších 250.000 eur. 

Nové Porsche 911 Turbo je ve skutečnosti rychlejší, než firma udává

Nové Porsche 911 Turbo je ve skutečnosti rychlejší, než firma udává

Kousek, který teď vypadá naprosto jako nový, dostal originální díly z dalších Porsche vzniklých v podobné době, motor, převodovka a sedačky byly zrekonstruovány podle tehdejší specifikace.

Projděte si snímky z renovace vozu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků