Na poli vytrvalostních závodů jsou Porsche 956 a pozdější nástupce 962 naprostými legendami. Řadou úspěchů nejen z Le Mans jsou tyto placaté prototypy nezapomenutelně zapsány do historie motorsportu a dědictví značky Porsche. Zdroj: Porsche

Na poli vytrvalostních závodů jsou Porsche 956 a pozdější nástupce 962 naprostými legendami. Řadou úspěchů nejen z Le Mans jsou tyto placaté prototypy nezapomenutelně zapsány do historie motorsportu a dědictví značky Porsche. | Zdroj: Porsche

Německá značka tak nyní předvádí renovovaný exemplář 962 C, nad kterým experti strávili rok a půl práce. Zdroj: Porsche

Německá značka tak nyní předvádí renovovaný exemplář 962 C, nad kterým experti strávili rok a půl práce. | Zdroj: Porsche

Projekt renovace započali Armin Burger a Traugott Brecht z divize historického motorsportu značky. Zdroj: Porsche

Projekt renovace započali Armin Burger a Traugott Brecht z divize historického motorsportu značky. | Zdroj: Porsche

Cílem bylo navrátit tento kus 962 C do původní specifikace v barvách Shell, se kterou Hans-Joachim Stuck v roce 1987 vyhrál šampionát ADAC Würth Supercup. Zdroj: Porsche

Cílem bylo navrátit tento kus 962 C do původní specifikace v barvách Shell, se kterou Hans-Joachim Stuck v roce 1987 vyhrál šampionát ADAC Würth Supercup. | Zdroj: Porsche

Později bylo totiž auto přelakováno do bílé a používáno k testování aerodynamiky. V tomto stavu zůstal závoďák až do nedávné minulosti před renovací. Zdroj: Porsche

Později bylo totiž auto přelakováno do bílé a používáno k testování aerodynamiky. V tomto stavu zůstal závoďák až do nedávné minulosti před renovací. | Zdroj: Porsche

„Neustále jsme kolem něj chodili ve skladu. A potom, asi rok a půl nazpět, jsme se konečně rozhodli ho vytáhnout ven, převést do Weissachu a začít na něm pracovat,“ říká Burger. Zdroj: Porsche

„Neustále jsme kolem něj chodili ve skladu. A potom, asi rok a půl nazpět, jsme se konečně rozhodli ho vytáhnout ven, převést do Weissachu a začít na něm pracovat,“ říká Burger. | Zdroj: Porsche

Ve vývojovém centru Porsche pak nebyla renovace do původního stavu natolik obtížná. Na voze se podílela různá oddělení. „V okruhu 30 metrů jsme našli vlastně všechno, co jsme potřebovali,“ dodal Burger. Zdroj: Porsche

Ve vývojovém centru Porsche pak nebyla renovace do původního stavu natolik obtížná. Na voze se podílela různá oddělení. „V okruhu 30 metrů jsme našli vlastně všechno, co jsme potřebovali,“ dodal Burger. | Zdroj: Porsche

Do projektu byl rovněž přizván Rob Powell, autor původního červeno-žlutého válečného zbarvení Shell, který zajistil týmu originální 35 let staré designové skici, podle nichž se řídili lakýrníci. Zdroj: Porsche

Do projektu byl rovněž přizván Rob Powell, autor původního červeno-žlutého válečného zbarvení Shell, který zajistil týmu originální 35 let staré designové skici, podle nichž se řídili lakýrníci. | Zdroj: Porsche

Při slavnostním odhalení se nakonec s vozem po dlouhé době opět setkal i sám Hans-Joachim Stuck. A dokonce usedl za volant pro krátkou projížďku na místní trati. Zdroj: Porsche

Při slavnostním odhalení se nakonec s vozem po dlouhé době opět setkal i sám Hans-Joachim Stuck. A dokonce usedl za volant pro krátkou projížďku na místní trati. | Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

Německá značka tak nyní předvádí renovovaný exemplář 962 C, nad kterým experti strávili rok a půl práce. Zdroj: Porsche
Projekt renovace započali Armin Burger a Traugott Brecht z divize historického motorsportu značky. Zdroj: Porsche
Cílem bylo navrátit tento kus 962 C do původní specifikace v barvách Shell, se kterou Hans-Joachim Stuck v roce 1987 vyhrál šampionát ADAC Würth Supercup. Zdroj: Porsche
Později bylo totiž auto přelakováno do bílé a používáno k testování aerodynamiky. V tomto stavu zůstal závoďák až do nedávné minulosti před renovací. Zdroj: Porsche
24
Fotogalerie

Porsche zrenovovalo svůj vítězný závoďák 962 C. Návrat k originálu trval rok a půl

Renovační schopnosti klasické divize Porsche jsou samozřejmě ve vrcholné formě. Nyní to dokazuje i legendární 962 C.

Na poli vytrvalostních závodů jsou Porsche 956 a pozdější nástupce 962 naprostými legendami. Řadou úspěchů nejen z Le Mans jsou tyto placaté prototypy nezapomenutelně zapsány do historie motorsportu a dědictví značky Porsche. Německá značka tak nyní předvádí renovovaný exemplář 962 C, nad kterým experti strávili rok a půl práce.

Projekt renovace započali Armin Burger a Traugott Brecht z divize historického motorsportu značky. Cílem bylo navrátit tento kus 962 C do původní specifikace v barvách Shell, se kterou Hans-Joachim Stuck v roce 1987 vyhrál šampionát ADAC Würth Supercup. Později bylo totiž auto přelakováno do bílé a používáno k testování aerodynamiky. V tomto stavu zůstal závoďák až do nedávné minulosti před renovací.

„Neustále jsme kolem něj chodili ve skladu. A potom, asi rok a půl nazpět, jsme se konečně rozhodli ho vytáhnout ven, převést do Weissachu a začít na něm pracovat,“ říká Burger. Ve vývojovém centru Porsche pak nebyla renovace do původního stavu natolik obtížná. Na voze se podílela různá oddělení. „V okruhu 30 metrů jsme našli vlastně všechno, co jsme potřebovali,“ dodal Burger.

Do projektu byl rovněž přizván Rob Powell, autor původního červeno-žlutého válečného zbarvení Shell, který zajistil týmu originální 35 let staré designové skici, podle nichž se řídili lakýrníci. Při slavnostním odhalení se nakonec s vozem po dlouhé době opět setkal i sám Hans-Joachim Stuck. A dokonce usedl za volant pro krátkou projížďku na místní trati.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud