Porsche zbrojí na Toyotu. Ta ale bude v Le Mans hrát přesilovku

Dvě třetiny dílů prototypu Porsche pro závod 24 hodin v Le Mans inženýři oproti loňskému vozu přepracovali.
Porsche zbrojí na Toyotu. Ta ale bude v Le Mans hrát přesilovku

Tři tovární Toyoty proti dvěma speciálům Porsche. To by měl být hlavní souboj při blížícím se víkendu, kdy se opět jede legendární vytrvalostní závod 24 h Le Mans. Porsche, i když si je vědomo, že vloni Toyota přišla vinou nešťastné shody okolností o vítězství pár minut před cílem, a letos navíc nasadí hned tři vozy, věří, že uspěje i letos.

Pro letošní rok bylo podle informací z týmu Porsche nově vyvinuto téměř 70 procent dílů jejich prototypu. Změny se odehrály především v oblastech aerodynamiky, podvozku a spalovacího motoru.

Toyota promarnila šanci vyhrát 24 h Le Mans 2016 tři minuty před koncem

Toyota promarnila šanci vyhrát 24 h Le Mans 2016 tři minuty před koncem

I nadále se však jedná o hybrid, jehož soustrojí poskytuje celkový nejvyšší výkon 662 kW (900 koní). Součástí je dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, který sám o sobě poskytuje téměř 368 kW (500 koní). Z přední nápravy se pak získává kinetická brzdná energie, další várku energie přichází z výfukových plynů. Spalovací motor pohání zadní nápravu, zatímco elektromotor dodává na předek zbývajících 400 koní. 

Pokud není elektřina použita bezprostředně, ukládá se do kapalinou chlazených lithium-iontových akumulátorů.

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Porsche má na svém kontě z Le Mans již patnáct titulů. První získala v roce 1970, ten zatím poslední vloni.

Závodní program v Le Mans začíná již ve středu, kdy je na programu prvních část volných tréninků.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků