Porsche zastavilo v USA prodeje naftového Cayennu kvůli emisím

Porsche zastavilo v USA prodeje naftového Cayennu kvůli emisím

V reakci na nová zjištění agentury EPA zastavilo Porsche na americkém trhu prodeje naftových modelů Cayenne. Právě Porsche Cayenne Diesel je vybaveno inkriminovaným vznětovým šestiválcem 3,0 l, který je rovněž podle EPA podezřelý z toho, že podvádí při měření emisí.

EPA vyšetřuje i motory 3.0 TDI, podle VW ale tajný software neobsahují

EPA vyšetřuje i motory 3.0 TDI, podle VW ale tajný software neobsahují

Porsche ujišťuje zákazníky, že se svými auty mohou nadále jezdit, že se problém netýká bezpečnosti. Dodává, že zastavení prodeje je krok dobrovolný a značka k němu přistupuje z preventivní důvodů, než se celá věc prošetří.

Volkswagen nadále trvá na tom, že naftový šestiválec 3,0 l žádný podvodný software nemá. Jen připomeneme, že americké emisní limity pro oxidy dusíku NOx se liší od těch evropských a jsou přísnější. Platí to v případě, kdy chcete své auto prodávat v USA jako „čistý diesel“.

VW zjistil nesrovnalosti i v emisích CO2, týkají se mimo jiné Octavií TDI

VW zjistil nesrovnalosti i v emisích CO2, týkají se mimo jiné Octavií TDI

Protože se na americkém trhu nachází podezřelý šestiválec 3.0 TDI ještě v některých vozech Audi, lze předpokládat, že i tato značka přistoupí k dočasnému zastavení jejich prodeje na dobu neurčitou, než se celá věc prošetří.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků