Modernizované Porsche Macan již nedlouho po premiéře sjíždí z výrobní linky. Nikoho přitom nepřekvapí, že hned první kousek zamířil k čínskému zákazníkovi.
Kromě lehkého faceliftu, kdy jsou největší novinkou spojené zadní svítilny, je nyní vylepšený Macan lakován i novou paletou barev. Na hrstce fotek z továrny v Lipsku tak novinka září odstínem zelené metalízy Mamba, kterou si vybral první majitel nového Macanu, jistý zákazník z Číny.
Nelze se tomu divit, Čína je pro Porsche trhem s největším objemem prodeje. A právě Macan se těší mimořádně velké oblibě čínských zákazníků s více než 100 000 dodanými vozy od jeho uvedení na trh v roce 2014. Samotná premiéra ke všemu proběhla na konci července v Šanghaji. Porsche tedy na trh Asie cíleně míří.
Trvale vysoká poptávka po kompaktním SUV si zároveň vyžádala strmé navýšení produkce. V lipském závodě tak nyní vznikne více než 420 Macanů denně. Zhruba po měsíci od uvedení novinky tak pojede výroba na plné obrátky. Karosárna závodu byla dříve rovněž modernizována s ohledem na nový design zádě a další oblasti montáže.
Mimo designových prvků vycházejících z poslední Panamery a Cayenne si však nový Macan vypůjčuje od větších modelů i aktualizované rozvržení interiéru. Především nový infotainment systém s dotykovou obrazovkou o velikosti 10,9 palce. Centrální výdechy jsou nyní umístěny pod ním. Nový je i příplatkový volant GT s ovladačem jízdních režimů.
Obohacena byla taky výbava v oblasti jízdních asistentů. Macan nyní nabídne asistent pro jízdu v koloně, který kombinuje funkce adaptivního tempomatu a udržování v jízdním pruhu. Řidiči usnadňuje řízení až do rychlosti 60 km/h. Lepší jsou také Matrix LED světlomety.
Na podvozku Macanu se objevují nové hliníkové díly pro snížení hmotnosti, nové izolační materiály zase potlačují hluk, zatímco příplatkové brzdy s wolframovým povrchem, které známe už z většího Cayenne S, zlepšují brzdné schopnosti. Vyladěno bylo nakonec i řízení.
O změnách v rámci palety pohonných jednotek Porsche zatím nehovoří. Předpokládá se však konec dieselové varianty. Nejspíš skončí také šestiválec o objemu 3,6 litru. Nahradí jej údajně motory 3,0 a 2,9, tedy jednotky, které pohání Cayenne a Cayenne S.