Porsche zahájilo výrobu modernizovaného Macanu. Podívejte se na fotky z linky

Modernizované Porsche Macan již nedlouho po premiéře sjíždí z výrobní linky. Nikoho přitom nepřekvapí, že hned první kousek zamířil k čínskému zákazníkovi.

Kromě lehkého faceliftu, kdy jsou největší novinkou spojené zadní svítilny, je nyní vylepšený Macan lakován i novou paletou barev. Na hrstce fotek z továrny v Lipsku tak novinka září odstínem zelené metalízy Mamba, kterou si vybral první majitel nového Macanu, jistý zákazník z Číny.

Nelze se tomu divit, Čína je pro Porsche trhem s největším objemem prodeje. A právě Macan se těší mimořádně velké oblibě čínských zákazníků s více než 100 000 dodanými vozy od jeho uvedení na trh v roce 2014. Samotná premiéra ke všemu proběhla na konci července v Šanghaji. Porsche tedy na trh Asie cíleně míří.

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

Trvale vysoká poptávka po kompaktním SUV si zároveň vyžádala strmé navýšení produkce. V lipském závodě tak nyní vznikne více než 420 Macanů denně. Zhruba po měsíci od uvedení novinky tak pojede výroba na plné obrátky. Karosárna závodu byla dříve rovněž modernizována s ohledem na nový design zádě a další oblasti montáže.

Mimo designových prvků vycházejících z poslední Panamery a Cayenne si však nový Macan vypůjčuje od větších modelů i aktualizované rozvržení interiéru. Především nový infotainment systém s dotykovou obrazovkou o velikosti 10,9 palce. Centrální výdechy jsou nyní umístěny pod ním. Nový je i příplatkový volant GT s ovladačem jízdních režimů.

Rallyové Porsche Cayman GT4 se oficiálně ukázalo v akci. Jezdí mu to skvěle

Rallyové Porsche Cayman GT4 se oficiálně ukázalo v akci. Jezdí mu to skvěle

Obohacena byla taky výbava v oblasti jízdních asistentů. Macan nyní nabídne asistent pro jízdu v koloně, který kombinuje funkce adaptivního tempomatu a udržování v jízdním pruhu. Řidiči usnadňuje řízení až do rychlosti 60 km/h. Lepší jsou také Matrix LED světlomety.

Na podvozku Macanu se objevují nové hliníkové díly pro snížení hmotnosti, nové izolační materiály zase potlačují hluk, zatímco příplatkové brzdy s wolframovým povrchem, které známe už z většího Cayenne S, zlepšují brzdné schopnosti. Vyladěno bylo nakonec i řízení.

Porsche se zbavuje naftových motorů. Mohou za to samotní zákazníci

Porsche se zbavuje naftových motorů. Mohou za to samotní zákazníci

O změnách v rámci palety pohonných jednotek Porsche zatím nehovoří. Předpokládá se však konec dieselové varianty. Nejspíš skončí také šestiválec o objemu 3,6 litru. Nahradí jej údajně motory 3,0 a 2,9, tedy jednotky, které pohání Cayenne a Cayenne S.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků