Porsche zahájilo výrobu modernizovaného Macanu. Podívejte se na fotky z linky

Modernizované Porsche Macan již nedlouho po premiéře sjíždí z výrobní linky. Nikoho přitom nepřekvapí, že hned první kousek zamířil k čínskému zákazníkovi.

Kromě lehkého faceliftu, kdy jsou největší novinkou spojené zadní svítilny, je nyní vylepšený Macan lakován i novou paletou barev. Na hrstce fotek z továrny v Lipsku tak novinka září odstínem zelené metalízy Mamba, kterou si vybral první majitel nového Macanu, jistý zákazník z Číny.

Nelze se tomu divit, Čína je pro Porsche trhem s největším objemem prodeje. A právě Macan se těší mimořádně velké oblibě čínských zákazníků s více než 100 000 dodanými vozy od jeho uvedení na trh v roce 2014. Samotná premiéra ke všemu proběhla na konci července v Šanghaji. Porsche tedy na trh Asie cíleně míří.

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

Trvale vysoká poptávka po kompaktním SUV si zároveň vyžádala strmé navýšení produkce. V lipském závodě tak nyní vznikne více než 420 Macanů denně. Zhruba po měsíci od uvedení novinky tak pojede výroba na plné obrátky. Karosárna závodu byla dříve rovněž modernizována s ohledem na nový design zádě a další oblasti montáže.

Mimo designových prvků vycházejících z poslední Panamery a Cayenne si však nový Macan vypůjčuje od větších modelů i aktualizované rozvržení interiéru. Především nový infotainment systém s dotykovou obrazovkou o velikosti 10,9 palce. Centrální výdechy jsou nyní umístěny pod ním. Nový je i příplatkový volant GT s ovladačem jízdních režimů.

Rallyové Porsche Cayman GT4 se oficiálně ukázalo v akci. Jezdí mu to skvěle

Rallyové Porsche Cayman GT4 se oficiálně ukázalo v akci. Jezdí mu to skvěle

Obohacena byla taky výbava v oblasti jízdních asistentů. Macan nyní nabídne asistent pro jízdu v koloně, který kombinuje funkce adaptivního tempomatu a udržování v jízdním pruhu. Řidiči usnadňuje řízení až do rychlosti 60 km/h. Lepší jsou také Matrix LED světlomety.

Na podvozku Macanu se objevují nové hliníkové díly pro snížení hmotnosti, nové izolační materiály zase potlačují hluk, zatímco příplatkové brzdy s wolframovým povrchem, které známe už z většího Cayenne S, zlepšují brzdné schopnosti. Vyladěno bylo nakonec i řízení.

Porsche se zbavuje naftových motorů. Mohou za to samotní zákazníci

Porsche se zbavuje naftových motorů. Mohou za to samotní zákazníci

O změnách v rámci palety pohonných jednotek Porsche zatím nehovoří. Předpokládá se však konec dieselové varianty. Nejspíš skončí také šestiválec o objemu 3,6 litru. Nahradí jej údajně motory 3,0 a 2,9, tedy jednotky, které pohání Cayenne a Cayenne S.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků