Porsche zahájilo výrobu modernizovaného Macanu. Podívejte se na fotky z linky

Modernizované Porsche Macan již nedlouho po premiéře sjíždí z výrobní linky. Nikoho přitom nepřekvapí, že hned první kousek zamířil k čínskému zákazníkovi.

Kromě lehkého faceliftu, kdy jsou největší novinkou spojené zadní svítilny, je nyní vylepšený Macan lakován i novou paletou barev. Na hrstce fotek z továrny v Lipsku tak novinka září odstínem zelené metalízy Mamba, kterou si vybral první majitel nového Macanu, jistý zákazník z Číny.

Nelze se tomu divit, Čína je pro Porsche trhem s největším objemem prodeje. A právě Macan se těší mimořádně velké oblibě čínských zákazníků s více než 100 000 dodanými vozy od jeho uvedení na trh v roce 2014. Samotná premiéra ke všemu proběhla na konci července v Šanghaji. Porsche tedy na trh Asie cíleně míří.

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

Trvale vysoká poptávka po kompaktním SUV si zároveň vyžádala strmé navýšení produkce. V lipském závodě tak nyní vznikne více než 420 Macanů denně. Zhruba po měsíci od uvedení novinky tak pojede výroba na plné obrátky. Karosárna závodu byla dříve rovněž modernizována s ohledem na nový design zádě a další oblasti montáže.

Mimo designových prvků vycházejících z poslední Panamery a Cayenne si však nový Macan vypůjčuje od větších modelů i aktualizované rozvržení interiéru. Především nový infotainment systém s dotykovou obrazovkou o velikosti 10,9 palce. Centrální výdechy jsou nyní umístěny pod ním. Nový je i příplatkový volant GT s ovladačem jízdních režimů.

Rallyové Porsche Cayman GT4 se oficiálně ukázalo v akci. Jezdí mu to skvěle

Rallyové Porsche Cayman GT4 se oficiálně ukázalo v akci. Jezdí mu to skvěle

Obohacena byla taky výbava v oblasti jízdních asistentů. Macan nyní nabídne asistent pro jízdu v koloně, který kombinuje funkce adaptivního tempomatu a udržování v jízdním pruhu. Řidiči usnadňuje řízení až do rychlosti 60 km/h. Lepší jsou také Matrix LED světlomety.

Na podvozku Macanu se objevují nové hliníkové díly pro snížení hmotnosti, nové izolační materiály zase potlačují hluk, zatímco příplatkové brzdy s wolframovým povrchem, které známe už z většího Cayenne S, zlepšují brzdné schopnosti. Vyladěno bylo nakonec i řízení.

Porsche se zbavuje naftových motorů. Mohou za to samotní zákazníci

Porsche se zbavuje naftových motorů. Mohou za to samotní zákazníci

O změnách v rámci palety pohonných jednotek Porsche zatím nehovoří. Předpokládá se však konec dieselové varianty. Nejspíš skončí také šestiválec o objemu 3,6 litru. Nahradí jej údajně motory 3,0 a 2,9, tedy jednotky, které pohání Cayenne a Cayenne S.

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků