Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio "speciálních operací", které provádí jakýsi tovární tuning. U Porsche tomu prostě říkají Exclusive. Na příkladu modelu 911 Turbo S Exclusive nyní Němci představují dvacetipalcová kola z uhlíkových vláken.

V rámci příplatkové výbavy budou příští rok pro tento supervůz k dispozici. V Německu je stanovena cena takové radosti na v přepočtu 405 540 korun včetně daně. Rozměry jsou dané. Přední 9x20 palců a zadní širší, o velikosti 11,5x20.

Bizarní důvod ke vracení Porsche v USA. Zákazníci pak dostali brýle

Bizarní důvod ke vracení Porsche v USA. Zákazníci pak dostali brýle

Karbonová kola ušetří 8,5 kilogramu oproti standardním. Jsou o 20 % lehčí a o stejnou hodnotu i tužší. Každé kolo je vyrobeno z osmnácti kilometrů uhlíkového vlákna, jak můžete vidět v přiloženém videu.

Porsche se pochlubilo i výrobním procesem. Střed kola se zaplétá do základny ráfku a celá sestava se pak impregnuje pryskyřicí a tvaruje při velkém tlaku a vysokých teplotách. Navíc je hotové kolo opět ztuženo při vysokých teplotách a poté se dlouho chladí. Konečně je do dokončeného kola vložena centrální matice a je aplikován čirý lak pro dodatečnou ochranu.

Porsche připomíná starý koncept čtyřdveřové 928. Tohle je dědeček panamery!

Porsche připomíná starý koncept čtyřdveřové 928. Tohle je dědeček panamery!

"Porsche je první společností v globálním automobilovém průmyslu, která tuto extrémně složitou technologii používá," vysvětluje automobilka. "Splétávací technologie nabízí klíčovou výhodu oproti běžnějšímu způsobu výroby předem impregnované tkaniny z uhlíkových vláken: Tato výrobní technika podstatně zpevňuje a zpevňuje materiálovou strukturu uhlíku, což zvyšuje tuhost."

Podívejte se také na fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků