Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio "speciálních operací", které provádí jakýsi tovární tuning. U Porsche tomu prostě říkají Exclusive. Na příkladu modelu 911 Turbo S Exclusive nyní Němci představují dvacetipalcová kola z uhlíkových vláken.

V rámci příplatkové výbavy budou příští rok pro tento supervůz k dispozici. V Německu je stanovena cena takové radosti na v přepočtu 405 540 korun včetně daně. Rozměry jsou dané. Přední 9x20 palců a zadní širší, o velikosti 11,5x20.

Bizarní důvod ke vracení Porsche v USA. Zákazníci pak dostali brýle

Bizarní důvod ke vracení Porsche v USA. Zákazníci pak dostali brýle

Karbonová kola ušetří 8,5 kilogramu oproti standardním. Jsou o 20 % lehčí a o stejnou hodnotu i tužší. Každé kolo je vyrobeno z osmnácti kilometrů uhlíkového vlákna, jak můžete vidět v přiloženém videu.

Porsche se pochlubilo i výrobním procesem. Střed kola se zaplétá do základny ráfku a celá sestava se pak impregnuje pryskyřicí a tvaruje při velkém tlaku a vysokých teplotách. Navíc je hotové kolo opět ztuženo při vysokých teplotách a poté se dlouho chladí. Konečně je do dokončeného kola vložena centrální matice a je aplikován čirý lak pro dodatečnou ochranu.

Porsche připomíná starý koncept čtyřdveřové 928. Tohle je dědeček panamery!

Porsche připomíná starý koncept čtyřdveřové 928. Tohle je dědeček panamery!

"Porsche je první společností v globálním automobilovém průmyslu, která tuto extrémně složitou technologii používá," vysvětluje automobilka. "Splétávací technologie nabízí klíčovou výhodu oproti běžnějšímu způsobu výroby předem impregnované tkaniny z uhlíkových vláken: Tato výrobní technika podstatně zpevňuje a zpevňuje materiálovou strukturu uhlíku, což zvyšuje tuhost."

Podívejte se také na fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků