Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio "speciálních operací", které provádí jakýsi tovární tuning. U Porsche tomu prostě říkají Exclusive. Na příkladu modelu 911 Turbo S Exclusive nyní Němci představují dvacetipalcová kola z uhlíkových vláken.

V rámci příplatkové výbavy budou příští rok pro tento supervůz k dispozici. V Německu je stanovena cena takové radosti na v přepočtu 405 540 korun včetně daně. Rozměry jsou dané. Přední 9x20 palců a zadní širší, o velikosti 11,5x20.

Bizarní důvod ke vracení Porsche v USA. Zákazníci pak dostali brýle

Bizarní důvod ke vracení Porsche v USA. Zákazníci pak dostali brýle

Karbonová kola ušetří 8,5 kilogramu oproti standardním. Jsou o 20 % lehčí a o stejnou hodnotu i tužší. Každé kolo je vyrobeno z osmnácti kilometrů uhlíkového vlákna, jak můžete vidět v přiloženém videu.

Porsche se pochlubilo i výrobním procesem. Střed kola se zaplétá do základny ráfku a celá sestava se pak impregnuje pryskyřicí a tvaruje při velkém tlaku a vysokých teplotách. Navíc je hotové kolo opět ztuženo při vysokých teplotách a poté se dlouho chladí. Konečně je do dokončeného kola vložena centrální matice a je aplikován čirý lak pro dodatečnou ochranu.

Porsche připomíná starý koncept čtyřdveřové 928. Tohle je dědeček panamery!

Porsche připomíná starý koncept čtyřdveřové 928. Tohle je dědeček panamery!

"Porsche je první společností v globálním automobilovém průmyslu, která tuto extrémně složitou technologii používá," vysvětluje automobilka. "Splétávací technologie nabízí klíčovou výhodu oproti běžnějšímu způsobu výroby předem impregnované tkaniny z uhlíkových vláken: Tato výrobní technika podstatně zpevňuje a zpevňuje materiálovou strukturu uhlíku, což zvyšuje tuhost."

Podívejte se také na fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků