Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio "speciálních operací", které provádí jakýsi tovární tuning. U Porsche tomu prostě říkají Exclusive. Na příkladu modelu 911 Turbo S Exclusive nyní Němci představují dvacetipalcová kola z uhlíkových vláken.

V rámci příplatkové výbavy budou příští rok pro tento supervůz k dispozici. V Německu je stanovena cena takové radosti na v přepočtu 405 540 korun včetně daně. Rozměry jsou dané. Přední 9x20 palců a zadní širší, o velikosti 11,5x20.

Bizarní důvod ke vracení Porsche v USA. Zákazníci pak dostali brýle

Bizarní důvod ke vracení Porsche v USA. Zákazníci pak dostali brýle

Karbonová kola ušetří 8,5 kilogramu oproti standardním. Jsou o 20 % lehčí a o stejnou hodnotu i tužší. Každé kolo je vyrobeno z osmnácti kilometrů uhlíkového vlákna, jak můžete vidět v přiloženém videu.

Porsche se pochlubilo i výrobním procesem. Střed kola se zaplétá do základny ráfku a celá sestava se pak impregnuje pryskyřicí a tvaruje při velkém tlaku a vysokých teplotách. Navíc je hotové kolo opět ztuženo při vysokých teplotách a poté se dlouho chladí. Konečně je do dokončeného kola vložena centrální matice a je aplikován čirý lak pro dodatečnou ochranu.

Porsche připomíná starý koncept čtyřdveřové 928. Tohle je dědeček panamery!

Porsche připomíná starý koncept čtyřdveřové 928. Tohle je dědeček panamery!

"Porsche je první společností v globálním automobilovém průmyslu, která tuto extrémně složitou technologii používá," vysvětluje automobilka. "Splétávací technologie nabízí klíčovou výhodu oproti běžnějšímu způsobu výroby předem impregnované tkaniny z uhlíkových vláken: Tato výrobní technika podstatně zpevňuje a zpevňuje materiálovou strukturu uhlíku, což zvyšuje tuhost."

Podívejte se také na fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 980 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 390 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 190 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 476 km
Cena: 280 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků