Porsche začalo vyrábět čtyřválcový model 718 Cayman

Porsche začalo v továrně v Zuffenhausenu u Stuttgartu vyrábět nové kupé 718 Cayman. Nyní je to vlastně základní sportovní model celé automobilky, otevřená verze 718 Boxster je totiž v ceníku nad ním. Porsche 718 Cayman se stěhuje do Stuttgartu z Osnabrücku, kde se stále ještě montuje Cayman odcházející generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Továrna v Zuffenhausenu bude s novým Caymanem vyrábět už okolo 240 aut denně. Výroba základního sportovního kupé se do domovské továrny stěhuje z Osnabrücku

Domovská továrna Porsche v Zuffenhausenu, kde se kompletují dvoudveřové sportovní modely, vyrábí nyní okolo 220 aut denně, ale s příchodem nové generace Caymanu se výroba rozšíří na asi 240 vozů denně.

Porsche 718 Cayman se čtyřválcem 2,0 l je nyní nejlevnější auto značky

Porsche 718 Cayman se čtyřválcem 2,0 l je nyní nejlevnější auto značky

Pokud jde o Porsche 718 Cayman a Boxster, už o nich víte, že mají poprvé čtyřválcový motor s přeplňováním. Základní Cayman má pouze dvoulitrový čtyřválec, ale je to motor boxer s protiběžnými písty, nikoli běžná koncernová řadová jednotka, jak se někteří mylně domnívají.

Silnější Cayman S má čtyřválec 2,5 l. Oba motory mají stejný zdvih 76,4 mm. Cayman má ale vrtání 91,0 mm, zatímco Cayman S 102,0 mm. Výkon základního modelu dosahuje na 220 kW (300 k), silnější S má 257 kW (350 k). Oba motory se umí roztočit až do 7500 ot./min, ale nejvyšší výkon odevzdávají už v 6500 ot./min.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků