Porsche začalo vyrábět čtyřválcový model 718 Cayman

Porsche začalo v továrně v Zuffenhausenu u Stuttgartu vyrábět nové kupé 718 Cayman. Nyní je to vlastně základní sportovní model celé automobilky, otevřená verze 718 Boxster je totiž v ceníku nad ním. Porsche 718 Cayman se stěhuje do Stuttgartu z Osnabrücku, kde se stále ještě montuje Cayman odcházející generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Továrna v Zuffenhausenu bude s novým Caymanem vyrábět už okolo 240 aut denně. Výroba základního sportovního kupé se do domovské továrny stěhuje z Osnabrücku

Domovská továrna Porsche v Zuffenhausenu, kde se kompletují dvoudveřové sportovní modely, vyrábí nyní okolo 220 aut denně, ale s příchodem nové generace Caymanu se výroba rozšíří na asi 240 vozů denně.

Porsche 718 Cayman se čtyřválcem 2,0 l je nyní nejlevnější auto značky

Porsche 718 Cayman se čtyřválcem 2,0 l je nyní nejlevnější auto značky

Pokud jde o Porsche 718 Cayman a Boxster, už o nich víte, že mají poprvé čtyřválcový motor s přeplňováním. Základní Cayman má pouze dvoulitrový čtyřválec, ale je to motor boxer s protiběžnými písty, nikoli běžná koncernová řadová jednotka, jak se někteří mylně domnívají.

Silnější Cayman S má čtyřválec 2,5 l. Oba motory mají stejný zdvih 76,4 mm. Cayman má ale vrtání 91,0 mm, zatímco Cayman S 102,0 mm. Výkon základního modelu dosahuje na 220 kW (300 k), silnější S má 257 kW (350 k). Oba motory se umí roztočit až do 7500 ot./min, ale nejvyšší výkon odevzdávají už v 6500 ot./min.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků