Porsche začalo vyrábět čtyřválcový model 718 Cayman

Porsche začalo v továrně v Zuffenhausenu u Stuttgartu vyrábět nové kupé 718 Cayman. Nyní je to vlastně základní sportovní model celé automobilky, otevřená verze 718 Boxster je totiž v ceníku nad ním. Porsche 718 Cayman se stěhuje do Stuttgartu z Osnabrücku, kde se stále ještě montuje Cayman odcházející generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Továrna v Zuffenhausenu bude s novým Caymanem vyrábět už okolo 240 aut denně. Výroba základního sportovního kupé se do domovské továrny stěhuje z Osnabrücku

Domovská továrna Porsche v Zuffenhausenu, kde se kompletují dvoudveřové sportovní modely, vyrábí nyní okolo 220 aut denně, ale s příchodem nové generace Caymanu se výroba rozšíří na asi 240 vozů denně.

Porsche 718 Cayman se čtyřválcem 2,0 l je nyní nejlevnější auto značky

Porsche 718 Cayman se čtyřválcem 2,0 l je nyní nejlevnější auto značky

Pokud jde o Porsche 718 Cayman a Boxster, už o nich víte, že mají poprvé čtyřválcový motor s přeplňováním. Základní Cayman má pouze dvoulitrový čtyřválec, ale je to motor boxer s protiběžnými písty, nikoli běžná koncernová řadová jednotka, jak se někteří mylně domnívají.

Silnější Cayman S má čtyřválec 2,5 l. Oba motory mají stejný zdvih 76,4 mm. Cayman má ale vrtání 91,0 mm, zatímco Cayman S 102,0 mm. Výkon základního modelu dosahuje na 220 kW (300 k), silnější S má 257 kW (350 k). Oba motory se umí roztočit až do 7500 ot./min, ale nejvyšší výkon odevzdávají už v 6500 ot./min.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků