Porsche začalo vyrábět čtyřválcový model 718 Cayman

Porsche začalo v továrně v Zuffenhausenu u Stuttgartu vyrábět nové kupé 718 Cayman. Nyní je to vlastně základní sportovní model celé automobilky, otevřená verze 718 Boxster je totiž v ceníku nad ním. Porsche 718 Cayman se stěhuje do Stuttgartu z Osnabrücku, kde se stále ještě montuje Cayman odcházející generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Továrna v Zuffenhausenu bude s novým Caymanem vyrábět už okolo 240 aut denně. Výroba základního sportovního kupé se do domovské továrny stěhuje z Osnabrücku

Domovská továrna Porsche v Zuffenhausenu, kde se kompletují dvoudveřové sportovní modely, vyrábí nyní okolo 220 aut denně, ale s příchodem nové generace Caymanu se výroba rozšíří na asi 240 vozů denně.

Porsche 718 Cayman se čtyřválcem 2,0 l je nyní nejlevnější auto značky

Porsche 718 Cayman se čtyřválcem 2,0 l je nyní nejlevnější auto značky

Pokud jde o Porsche 718 Cayman a Boxster, už o nich víte, že mají poprvé čtyřválcový motor s přeplňováním. Základní Cayman má pouze dvoulitrový čtyřválec, ale je to motor boxer s protiběžnými písty, nikoli běžná koncernová řadová jednotka, jak se někteří mylně domnívají.

Silnější Cayman S má čtyřválec 2,5 l. Oba motory mají stejný zdvih 76,4 mm. Cayman má ale vrtání 91,0 mm, zatímco Cayman S 102,0 mm. Výkon základního modelu dosahuje na 220 kW (300 k), silnější S má 257 kW (350 k). Oba motory se umí roztočit až do 7500 ot./min, ale nejvyšší výkon odevzdávají už v 6500 ot./min.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků