Porsche vyvíjí tempomat, který sníží spotřebu a bude řezat zatáčky

Porsche vyvíjí tempomat, který sníží spotřebu a bude řezat zatáčky

Automobilka Porsche pracuje na novém typu zařízení pro udržování rychlosti, tedy tzv. tempomatu, který pomůže dále snížit spotřebu paliva a dojezdový čas. Jak? Nebude před zatáčkami zbytečně brzdit.

Porsche spočítalo, že by nový tempomat měl snížit reálnou spotřebu o dalších deset procent a dojezdový čas do stanovené destinace o asi dvě procenta.

Komentář: Tempomat z nás dělá horší řidiče, je to vědecky potvrzeno

Komentář: Tempomat z nás dělá horší řidiče, je to vědecky potvrzeno

Tempomat sbírá data z navigačního systému, sleduje úhel stoupání nebo klesání vozovky a také čte úhel natočení volantu. Podle toho upraví rychlost a auto si ještě najde optimální pracovní pásmo otáček motoru, aby jelo co možná nejefektivněji.

Lidé totiž dělají často tu chybu, že od zatáčky k zatáčce moc akcelerují a pak zbytečně brzdí. Nebo brzdí víc, než je nutné, a zatáčku pak projíždí pomaleji, než by mohli.

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

Nový tempomat Porsche prý zvládne přetížení až 0,7 g, což je sice ještě v mezích auta (moderní auta s přehledem na suché vozovce atakují v zatáčkách přetížení 1 g), ale je to daleko za tím, co je pro obyčejné řidiče „příjemné“. Porsche zjistilo, že pro většinu řidičů je nepříjemné už přetížení 0,5 g, a proto zbytečně brzdí a plýtvají energií, tedy palivem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků