Porsche vyvíjí tempomat, který sníží spotřebu a bude řezat zatáčky

Porsche vyvíjí tempomat, který sníží spotřebu a bude řezat zatáčky

Automobilka Porsche pracuje na novém typu zařízení pro udržování rychlosti, tedy tzv. tempomatu, který pomůže dále snížit spotřebu paliva a dojezdový čas. Jak? Nebude před zatáčkami zbytečně brzdit.

Porsche spočítalo, že by nový tempomat měl snížit reálnou spotřebu o dalších deset procent a dojezdový čas do stanovené destinace o asi dvě procenta.

Komentář: Tempomat z nás dělá horší řidiče, je to vědecky potvrzeno

Komentář: Tempomat z nás dělá horší řidiče, je to vědecky potvrzeno

Tempomat sbírá data z navigačního systému, sleduje úhel stoupání nebo klesání vozovky a také čte úhel natočení volantu. Podle toho upraví rychlost a auto si ještě najde optimální pracovní pásmo otáček motoru, aby jelo co možná nejefektivněji.

Lidé totiž dělají často tu chybu, že od zatáčky k zatáčce moc akcelerují a pak zbytečně brzdí. Nebo brzdí víc, než je nutné, a zatáčku pak projíždí pomaleji, než by mohli.

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

Nový tempomat Porsche prý zvládne přetížení až 0,7 g, což je sice ještě v mezích auta (moderní auta s přehledem na suché vozovce atakují v zatáčkách přetížení 1 g), ale je to daleko za tím, co je pro obyčejné řidiče „příjemné“. Porsche zjistilo, že pro většinu řidičů je nepříjemné už přetížení 0,5 g, a proto zbytečně brzdí a plýtvají energií, tedy palivem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků