Porsche vyvíjí dvanáctiválec do limuzíny pro ruské pohlaváry

Porsche vyvíjí dvanáctiválec do limuzíny pro ruské pohlaváry

Ačkoli jsou všechny technické a zákulisní detaily tajné, Porsche údajně připravuje motory pro projekt ruské vlády, který má na starosti oficiální flotilu vládních vozů pro nejvyšší státní představitele, tedy i prezidenta.

Zatímco nižší stupně používají zpravidla obrněné verze běžně dostupných vozů, speciální projekt má postavit zcela nové auto - limuzínu, minibus a SUV. A Porsche bylo z několika uchazečů vybráno, aby vyvinulo pohonnou jednotku.

Retro | Zajímavosti | Luxusní auta

Obrněný Zil, se kterým jezdil Gorbačov, je na prodej

Podle dostupných informací, které přinesly stránky Wroom.ru (a je potřeba brát je trochu s rezervou), zní zadání na dvanáct válců, zdvihový objem 6,0 až 6,6 litru a výkon 800 koňských sil. Výroba motoru ale bude probíhat v Rusku z domácích součástek.

Luxusní vládní vozy mají jezdit na shodné platformě, aby se uspořily náklady. I s jejím vývojem prý pomáhalo Porsche. První exemplář vládní limuzíny by se měl dostat do služeb ruské vlády v roce 2017.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků