Porsche vyrobilo milióntou "devětsetjedenáctku". 70 % jich stále jezdí

Jubilejní exemplář je lakován exkluzivním odstínem barvy"irská zelená" a má podobné prvky na přání jako první model 911 z roku 1963.

I když v současnosti značka Porsche prodává daleko více SUV než sportovních aut, legendární model 911 stále zůstává její vlajkovou lodí.

Proto logicky připravila důstojné oslavy při vyrobení milióntého exempláře této modelové řady, kterým se stala Carrera S nalakovaná v individuálním odstínu "irská zelená". Vůz má řadu exkluzivních prvků výbavy, mezi nimiž samozřejmě nemůžou chybět "milionářské" štítky.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Tento vůz navíc nezíská žádný zákazník. Zůstane v majetku společnosti Porsche AG a bude zařazeno do sbírky Muzea Porsche ve Stuttgartu. Ještě předtím se ovšem vydá na cestu kolem světa. Itinerář posádku zavede například na skotskou vrchovinu, okruh Nürburgring nebo do USA a Číny.

Porsche v tiskové zprávě vydané k této události uvádí, že 70 procent ze všech vyrobených "devětsetjedenáctek" (první sjela z výrobní linky v roce 1963) je stále v provozuschopném stavu. To podle značky dokládá kvalitu tohoto vozu, který navíc pravidelně vítězí v různých žebříčcích kvality.

V loňském roce Porsche prodalo na celém světě 32 365 kusů modelu 911.

Na galerii snímků jubilejního kusu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků