Porsche vyrobilo milióntou "devětsetjedenáctku". 70 % jich stále jezdí

Jubilejní exemplář je lakován exkluzivním odstínem barvy"irská zelená" a má podobné prvky na přání jako první model 911 z roku 1963.

I když v současnosti značka Porsche prodává daleko více SUV než sportovních aut, legendární model 911 stále zůstává její vlajkovou lodí.

Proto logicky připravila důstojné oslavy při vyrobení milióntého exempláře této modelové řady, kterým se stala Carrera S nalakovaná v individuálním odstínu "irská zelená". Vůz má řadu exkluzivních prvků výbavy, mezi nimiž samozřejmě nemůžou chybět "milionářské" štítky.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Tento vůz navíc nezíská žádný zákazník. Zůstane v majetku společnosti Porsche AG a bude zařazeno do sbírky Muzea Porsche ve Stuttgartu. Ještě předtím se ovšem vydá na cestu kolem světa. Itinerář posádku zavede například na skotskou vrchovinu, okruh Nürburgring nebo do USA a Číny.

Porsche v tiskové zprávě vydané k této události uvádí, že 70 procent ze všech vyrobených "devětsetjedenáctek" (první sjela z výrobní linky v roce 1963) je stále v provozuschopném stavu. To podle značky dokládá kvalitu tohoto vozu, který navíc pravidelně vítězí v různých žebříčcích kvality.

V loňském roce Porsche prodalo na celém světě 32 365 kusů modelu 911.

Na galerii snímků jubilejního kusu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků