Porsche vrazilo skoro miliardu do nejrychlejšího okruhu světa. Má pomoci elektromobilům

Do testovacího střediska Nardò investovalo Porsche tučnou částku a nyní slavný okruh otevírá v nové formě.

Testovací středisko poblíž italského městečka Nardò postavil původně v roce 1975 Fiat, v dnešní době jej však od roku 2012 vlastní Porsche. To se přitom na konci roku 2018 rozhodlo středisko včetně 12,6 dlouhého klopeného okruhu renovovat a speciální místo pro testování nejnovějších Porsche tak nyní zažívá další etapu své existence.

Okruh Nardò je Mekka rychlosti. Věděli jste, že je vidět i z vesmíru?

Okruh Nardò je Mekka rychlosti. Věděli jste, že je vidět i z vesmíru?

Modernizace okruhu, který je okem viditelný i z vesmírné stanice ISS, tedy probíhala sedm měsíců a Porsche do projektu investovalo tučných 35 milionů euro, v přepočtu asi 896 milionů korun. Celá klopená trať dostala nový povrch a rovněž nová svodidla, přičemž obnoven byl stav i dalších testovacích oblastí obřího střediska na ploše 700 hektarů.

Porsche ukázalo novou 911 RSR. Vylepšený závoďák používá 4,2litrový boxer

Porsche ukázalo novou 911 RSR. Vylepšený závoďák používá 4,2litrový boxer

Kromě vysokorychlostních testů, pro které je Nardò asi nejznámější, se budou totiž na trati zkoušet i nejnovější poznatky z oblasti rychlonabíjení elektromobilů, bezpečnostních asistentů nebo technologií autonomního řízení. Nardò Technical Center přitom Porsche stále nabízí k využití i dalším automobilkám a společnostem.

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

„Toto středisko bylo vždy výjimečným místem a nyní bude více než kdy dříve pilířem vývojové strategie značky Porsche a testovacích procesů automobilového průmyslu jako celku,“ uvedl Malte Radmann, předseda představenstva Nardò Technical Center a vedoucí ředitel Porsche Engineering.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků