Porsche vrazilo skoro miliardu do nejrychlejšího okruhu světa. Má pomoci elektromobilům

Do testovacího střediska Nardò investovalo Porsche tučnou částku a nyní slavný okruh otevírá v nové formě.

Testovací středisko poblíž italského městečka Nardò postavil původně v roce 1975 Fiat, v dnešní době jej však od roku 2012 vlastní Porsche. To se přitom na konci roku 2018 rozhodlo středisko včetně 12,6 dlouhého klopeného okruhu renovovat a speciální místo pro testování nejnovějších Porsche tak nyní zažívá další etapu své existence.

Okruh Nardò je Mekka rychlosti. Věděli jste, že je vidět i z vesmíru?

Okruh Nardò je Mekka rychlosti. Věděli jste, že je vidět i z vesmíru?

Modernizace okruhu, který je okem viditelný i z vesmírné stanice ISS, tedy probíhala sedm měsíců a Porsche do projektu investovalo tučných 35 milionů euro, v přepočtu asi 896 milionů korun. Celá klopená trať dostala nový povrch a rovněž nová svodidla, přičemž obnoven byl stav i dalších testovacích oblastí obřího střediska na ploše 700 hektarů.

Porsche ukázalo novou 911 RSR. Vylepšený závoďák používá 4,2litrový boxer

Porsche ukázalo novou 911 RSR. Vylepšený závoďák používá 4,2litrový boxer

Kromě vysokorychlostních testů, pro které je Nardò asi nejznámější, se budou totiž na trati zkoušet i nejnovější poznatky z oblasti rychlonabíjení elektromobilů, bezpečnostních asistentů nebo technologií autonomního řízení. Nardò Technical Center přitom Porsche stále nabízí k využití i dalším automobilkám a společnostem.

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

„Toto středisko bylo vždy výjimečným místem a nyní bude více než kdy dříve pilířem vývojové strategie značky Porsche a testovacích procesů automobilového průmyslu jako celku,“ uvedl Malte Radmann, předseda představenstva Nardò Technical Center a vedoucí ředitel Porsche Engineering.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků