Porsche volá po příměří. Už nechce výkonové války

Podle šéfa divize GT nemá honba za výkonem smysl. Porsche se chce soustředit na snižování hmotnosti.
Porsche volá po příměří. Už nechce výkonové války

Příští ostré modely automobilky Porsche s označením GT4, GT3 a podobně půjdou svou cestou a budou se soustředit na snižování hmotnosti, ne na růst výkonu. Magazínu Car to řekl šéf divize GT automobilky Porsche Andreas Preuninger.

Modely s označením GT tak upřednostní nižší hmotnost před nárůstem výkonu. Podle Preuningera je například současných 500 koní z atmosférického plochého šestiválce v 911 GT3 RS až moc. Další posilování je zbytečné, protože s ním je logicky auto těžší a těžší. Modely GT také zůstanou u tradičního atmosférického sání.

Video: Porsche 918 Spyder a 350 km/h na veřejné silnici. Legálně

Video: Porsche 918 Spyder a 350 km/h na veřejné silnici. Legálně

Jeho cílem je v každé další generaci nikoli přidat padesát koní výkonu, ale snížit hmotnost. Poměr výkonu k hmotnosti je prý mnohem důležitější. Chápe ale, že zákazníci by neakceptovali s radikálním snižováním hmotnosti i snižování výkonu například kvůli menšímu a lehčímu motoru.

Preuninger tvrdí, že na trhu je spousta velkých a těžkých aut s přeplňovanými osmiválci, která však neumí zatáčet. Modely GT od Porsche zůstanou lehkými okruhovými auty, která si ale užije obyčejný smrtelník i na silnici.

Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

S tím souvisí poměrně vyhraněný názor šéfa divize GT automobilky Porsche na časy dosažené na Severní smyčce Nürburgringu. Prý by bylo snadné udělat auto, které zajede s profesionálním jezdcem okruh za sedm minut, ale bylo by nepoužitelné na silnici.

I když současný model 911 GT3 a GT3 RS nemá v nabídce manuál, klasické ruční řazení se vrátí. Příští modely GT tak budou svým zaměřením podobné spíše Caymanu GT4 než vrcholné 911 GT3 RS. Základní balíček bude jednoduchý a lehký a zákazník si vybere, zda chce automat nebo manuál. A to je pro fanoušky do budoucna určitě dobrá zpráva.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

dnes | Jan Mička | 15 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky