Porsche volá po příměří. Už nechce výkonové války

Podle šéfa divize GT nemá honba za výkonem smysl. Porsche se chce soustředit na snižování hmotnosti.
Porsche volá po příměří. Už nechce výkonové války

Příští ostré modely automobilky Porsche s označením GT4, GT3 a podobně půjdou svou cestou a budou se soustředit na snižování hmotnosti, ne na růst výkonu. Magazínu Car to řekl šéf divize GT automobilky Porsche Andreas Preuninger.

Modely s označením GT tak upřednostní nižší hmotnost před nárůstem výkonu. Podle Preuningera je například současných 500 koní z atmosférického plochého šestiválce v 911 GT3 RS až moc. Další posilování je zbytečné, protože s ním je logicky auto těžší a těžší. Modely GT také zůstanou u tradičního atmosférického sání.

Video: Porsche 918 Spyder a 350 km/h na veřejné silnici. Legálně

Video: Porsche 918 Spyder a 350 km/h na veřejné silnici. Legálně

Jeho cílem je v každé další generaci nikoli přidat padesát koní výkonu, ale snížit hmotnost. Poměr výkonu k hmotnosti je prý mnohem důležitější. Chápe ale, že zákazníci by neakceptovali s radikálním snižováním hmotnosti i snižování výkonu například kvůli menšímu a lehčímu motoru.

Preuninger tvrdí, že na trhu je spousta velkých a těžkých aut s přeplňovanými osmiválci, která však neumí zatáčet. Modely GT od Porsche zůstanou lehkými okruhovými auty, která si ale užije obyčejný smrtelník i na silnici.

Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

S tím souvisí poměrně vyhraněný názor šéfa divize GT automobilky Porsche na časy dosažené na Severní smyčce Nürburgringu. Prý by bylo snadné udělat auto, které zajede s profesionálním jezdcem okruh za sedm minut, ale bylo by nepoužitelné na silnici.

I když současný model 911 GT3 a GT3 RS nemá v nabídce manuál, klasické ruční řazení se vrátí. Příští modely GT tak budou svým zaměřením podobné spíše Caymanu GT4 než vrcholné 911 GT3 RS. Základní balíček bude jednoduchý a lehký a zákazník si vybere, zda chce automat nebo manuál. A to je pro fanoušky do budoucna určitě dobrá zpráva.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků