Porsche volá po příměří. Už nechce výkonové války

Podle šéfa divize GT nemá honba za výkonem smysl. Porsche se chce soustředit na snižování hmotnosti.
Porsche volá po příměří. Už nechce výkonové války

Příští ostré modely automobilky Porsche s označením GT4, GT3 a podobně půjdou svou cestou a budou se soustředit na snižování hmotnosti, ne na růst výkonu. Magazínu Car to řekl šéf divize GT automobilky Porsche Andreas Preuninger.

Modely s označením GT tak upřednostní nižší hmotnost před nárůstem výkonu. Podle Preuningera je například současných 500 koní z atmosférického plochého šestiválce v 911 GT3 RS až moc. Další posilování je zbytečné, protože s ním je logicky auto těžší a těžší. Modely GT také zůstanou u tradičního atmosférického sání.

Video: Porsche 918 Spyder a 350 km/h na veřejné silnici. Legálně

Video: Porsche 918 Spyder a 350 km/h na veřejné silnici. Legálně

Jeho cílem je v každé další generaci nikoli přidat padesát koní výkonu, ale snížit hmotnost. Poměr výkonu k hmotnosti je prý mnohem důležitější. Chápe ale, že zákazníci by neakceptovali s radikálním snižováním hmotnosti i snižování výkonu například kvůli menšímu a lehčímu motoru.

Preuninger tvrdí, že na trhu je spousta velkých a těžkých aut s přeplňovanými osmiválci, která však neumí zatáčet. Modely GT od Porsche zůstanou lehkými okruhovými auty, která si ale užije obyčejný smrtelník i na silnici.

Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

S tím souvisí poměrně vyhraněný názor šéfa divize GT automobilky Porsche na časy dosažené na Severní smyčce Nürburgringu. Prý by bylo snadné udělat auto, které zajede s profesionálním jezdcem okruh za sedm minut, ale bylo by nepoužitelné na silnici.

I když současný model 911 GT3 a GT3 RS nemá v nabídce manuál, klasické ruční řazení se vrátí. Příští modely GT tak budou svým zaměřením podobné spíše Caymanu GT4 než vrcholné 911 GT3 RS. Základní balíček bude jednoduchý a lehký a zákazník si vybere, zda chce automat nebo manuál. A to je pro fanoušky do budoucna určitě dobrá zpráva.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků