Jeden jediný kus na světě, navíc postavený experty z Porsche Classic a odsouhlasený k provozu vývojovým střediskem ve Weissachu: Seznamte se s novým dílem programu Porsche Sonderwunsch.
911 generace 996 bývá mezi fanoušky značky často neprávem opomíjená. Přinesla totiž řadu změn, které puristé nemohli přenést přes srdce. Například nasazení kapalinou chlazeného motoru místo vzduchárny, přední světla v kapkovitém tvaru (před faceliftem zaměnitelná se světlomety Boxsteru) místo kulatých a tak dále. Jednomu z těchto vozů se v uplynulých dvou a půl letech věnovali specialisté z programu Porsche Sonderwunsch.
Jako základ pro přestavbu posloužila černá 911 Carrera z roku 1998 ve špatném stavu, kterou našel výkonný ředitel Porsche Club of America v dealerství ve státě Columbia. Vůz odcestoval do dílen Porsche Classic nedaleko Stuttgartu, kde došlo k rozebrání, renovaci a úpravám. Vzorem se mu stala limitovaná 250kusová edice 911 Sport Classic z roku 2009, postavená na generaci 997. Základní konstrukce byla zrenovována a vyztužena originálními díly i nově vyvinutými komponenty. Střecha dostala dvojitě vypouklý tvar á la závodní speciály, dozadu přibylo ručně vyrobené „ducktail“ křídlo á la kachní biskup. 18“ kované disky s tmavě černým lakem odkazují na slavná kola Fuchs.
Znovuzrozená 996 oblékla šedý lak Sport Grey Metallic s dvěma světlými pruhy přes kapotu, střechu a záď. Na boky přibyly světlejší pásy ve tvaru hokejky. Uvnitř se dostala ke slovu kůže, Alcantara a látka s pepitovým vzorem. Největší výzvou prý bylo najít harmonii mezi novými materiály a geometrií ploch interiéru 996. Výjimečnost vozu dokládá fakt, že pro něj vznikl testovací prototyp pro zkoušky ve Weissachu, na italském testovacím polygonu Nardó nebo ve španělském testovacím polygonu Idiada. Ten byl po absolvování testů výdrže a rychlosti opět rozebrán. Generace 996 vznikla ve 175.262 exemplářích – tento je jediný, jak dokládá plaketka s pořadovým číslem „No. 001/001“.