Porsche v Detroitu: 911 Targa 4 GTS a Cayenne Turbo S

Porsche doplňuje řadu Cayenne o vrcholnou benzínovou motorizaci a klasickou 911 o karoserii Targa spojenou s výbavou GTS.

Facelift pro oblíbené SUV Porsche Cayenne se představil už v druhé polovině roku 2014 a naplno byl odhalen na autosalonu v Paříži. Dalo se ale předpokládat, že model Cayenne Turbo doplní ještě rychlejší verze Turbo S. A dnes ji tady máme, představení na americkém trhu je příznačné. Porsche Cyenne Turbo S se ale bude prodávat i v Evropě, v Německu je cena včetně daně stanovena na 166 696 eur (4 670 000 korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ještě žádný sériový Cayenne nebyl tak rychlý a silný. Proti modelu Turbo ale verze S posílila jen o 10 koní a 50 Nm. Keramické brzdy PCCB však máte ve standardu

Dvěma turby přeplňovaný osmiválec 4,8 l posílá přes osmistupňový automat na všechna kola výkon 419 kW (530 koní) a točivý moment 800 Nm. Spolu s přenastaveným podvozkem a většími standardně dodávanými keramickými brzdami PCCB to má stačit k tomu, aby tohle SUV zvládno Nordschleife za méně než osm minut.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nejrychlejší Cayenne v historii modelu zrychlí na stovku za 4,1 sekundy a rozjede se na 284 km/h. Porsche zásadně přepracovalo systém přeplňování a umístění turbodmychadel, což přispělo právě ke zlepšení spalování, zvýšení výkonu a zrychlení reakce na plyn.

Porsche 911 Targa 4 GTS je rozšíření modelu GTS právě o verzi s odnímatelním střešním panelem. Novinka má oslavit 50. výročí vzniku verze Targa. V Německu Targu 4 GTS koupíte od 137 422 eur (3 850 000 korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z modelů GTS se stala spíše vrcholná verze s trochu silnějšími motory a rozsáhlejším seznamem položek výbavy

Porsche prodává model Targa výhradně s pohonem všech kol a verze GTS není výjimkou. O pohon se opět stará plochý šestiválec 3,8 l o výkonu 319 kW (430 k). Stovka je záležitostí 4,3 sekundy a maximální rychlost leží za hodnotou 300 km/h.

Model GTS se liší nejen jinak nastaveným podvozkem proti modelům Targa a Targa S, ale také především bohatší základní výbavou, která by měla obhájit vyšší cenovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků