Porsche v Detroitu: 911 Targa 4 GTS a Cayenne Turbo S

Porsche doplňuje řadu Cayenne o vrcholnou benzínovou motorizaci a klasickou 911 o karoserii Targa spojenou s výbavou GTS.

Facelift pro oblíbené SUV Porsche Cayenne se představil už v druhé polovině roku 2014 a naplno byl odhalen na autosalonu v Paříži. Dalo se ale předpokládat, že model Cayenne Turbo doplní ještě rychlejší verze Turbo S. A dnes ji tady máme, představení na americkém trhu je příznačné. Porsche Cyenne Turbo S se ale bude prodávat i v Evropě, v Německu je cena včetně daně stanovena na 166 696 eur (4 670 000 korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ještě žádný sériový Cayenne nebyl tak rychlý a silný. Proti modelu Turbo ale verze S posílila jen o 10 koní a 50 Nm. Keramické brzdy PCCB však máte ve standardu

Dvěma turby přeplňovaný osmiválec 4,8 l posílá přes osmistupňový automat na všechna kola výkon 419 kW (530 koní) a točivý moment 800 Nm. Spolu s přenastaveným podvozkem a většími standardně dodávanými keramickými brzdami PCCB to má stačit k tomu, aby tohle SUV zvládno Nordschleife za méně než osm minut.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nejrychlejší Cayenne v historii modelu zrychlí na stovku za 4,1 sekundy a rozjede se na 284 km/h. Porsche zásadně přepracovalo systém přeplňování a umístění turbodmychadel, což přispělo právě ke zlepšení spalování, zvýšení výkonu a zrychlení reakce na plyn.

Porsche 911 Targa 4 GTS je rozšíření modelu GTS právě o verzi s odnímatelním střešním panelem. Novinka má oslavit 50. výročí vzniku verze Targa. V Německu Targu 4 GTS koupíte od 137 422 eur (3 850 000 korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z modelů GTS se stala spíše vrcholná verze s trochu silnějšími motory a rozsáhlejším seznamem položek výbavy

Porsche prodává model Targa výhradně s pohonem všech kol a verze GTS není výjimkou. O pohon se opět stará plochý šestiválec 3,8 l o výkonu 319 kW (430 k). Stovka je záležitostí 4,3 sekundy a maximální rychlost leží za hodnotou 300 km/h.

Model GTS se liší nejen jinak nastaveným podvozkem proti modelům Targa a Targa S, ale také především bohatší základní výbavou, která by měla obhájit vyšší cenovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků