Porsche uvádí další generaci infotainmentu. Hledí i na bezpečnější ovládání za jízdy

Šestá generace PCM přináší spoustu novinek i vylepšení stávajících funkcí. Nová Porsche tak budou zase více hi-tech.

Pro modely 911, Panamera a Cayenne uvádí Porsche rozsáhlou modernizaci svého infotainmentu. Nový Porsche Communication Management 6.0 se ve vozech objeví už během léta a přinese řadu novinek po stránce komfortních funkcí, konektivity i samotného rozhraní – upravené designy ikon a fontů, nové barvy i větší dotykové plochy s ohledem na jednodušší čitelnost a bezpečnější ovladatelnost za jízdy.

Audi poraženo! Porsche Cayenne Coupé je nejrychlejší SUV na Nürburgringu

Audi poraženo! Porsche Cayenne Coupé je nejrychlejší SUV na Nürburgringu

PCM 6.0 se už dnes samozřejmě spolehne i na on-line aktualizace (tzv. over-the-air) a stahování dodatečných funkcí a aplikací. V tomto směru vylepšuje Porsche i chytrou navigaci, která zajistí vždy aktuální mapové podklady a sledováním provozu v reálném čase umí řidiči dokonce ukázat, jak hustý provoz je v jednotlivých pruzích na silnici.  

Bezdrátovou podporu rozhraní Apple CarPlay už Porsche uvedlo dříve, příchodem PCM 6.0 však automobilka poprvé oficiálně uvádí i podporu Android Auto, ač stále s nutností propojení USB kabelem. V rámci obou rozhraní bude možné využívat hlasové asistenty, Porsche nicméně vylepšilo i vlastního palubního asistenta, kterého posádka spustí oslovením „Hey, Porsche“.

Nové Porsche 911 GT3 Touring oficiálně: Bez velkého křídla a opět bez příplatku

Nové Porsche 911 GT3 Touring oficiálně: Bez velkého křídla a opět bez příplatku

Přepracování se dočkala i aplikace Porsche Connect pro vzdálený přístup k vozu skrze smartphone. Nechybí tak možnost na dálku zkontrolovat stav palivové nádrže, nabití baterie či tlaku v pneumatikách a kromě standardního nastavení teploty klimatizace lze spustit i vyhřívání volantu, sedadel a čelního okna.

Každé Porsche se systémem PCM 6.0 bude mít k dispozici i virtuálního závodního kouče. Myslí se tím přístup k databázi celkem 300 okruhů po celém světě včetně instruktáže, měření času a zobrazení doporučené ideální stopy.

Porsche spouští nový konfigurátor. Není pro auta, ale pro zakázkové hodinky

Porsche spouští nový konfigurátor. Není pro auta, ale pro zakázkové hodinky

PCM 6.0 už byl v základní verzi uveden na palubě elektrického Porsche Taycan, část jeho funkcí se tak poprvé objeví i ve spalovacích, respektive hybridních vozech značky. Po 911, Panameře a Cayenne se nepochybně dočkají nového systému i nadcházející modely.

Nakonec se Porsche s funkcí Soundtrack My Life pouští do prototypové fáze služby, která má zajistit ideální hudební doprovod s ohledem na zvolenou trasu, prostředí a dokonce styl řízení. Automobilka mluví o první funkci „adaptivního ozvučení“, která má připomínat spíše klasický filmový soundtrack upravující styl podle toho, jak řidič akceleruje, brzdí a vjíždí do zatáček. Součástí tak budou i speciálně složené hudební motivy, které si bude Porsche produkovat samo. Novinka je zatím ve fázi beta testování.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků