Ačkoliv je manuální převodovka jasným favoritem, i pro vrcholné modely 718 již Porsche uvádí automat PDK.
Někomu se jednoduše může zdát dvouspojková sedmistupňová převodovka PDK od Porsche tak bezvadná a využitelná, že by ji klidně preferoval vůči klasické šestistupňové manuální skříni. A na tom není vůbec nic špatného. Proto taky Porsche dle očekávání rozšiřuje možnosti nabídky vrcholných modelů 718, které nejprve uvedlo s pouze manuální převodovkou.
Automatickou převodovku PDK tak nyní můžete zvolit i pro nejnovější 718 Cayman/Boxster GTS 4.0 či nejostřejší 718 Spyder/Cayman GT4. Pohodlnější jízdu při každodenním využití modelů a rychlejší akceleraci zmiňuje Porsche jako nepochybná pozitiva volby PDK.
V případě 718 Cayman GTS 4.0 a 718 Boxster GTS 4.0 se tedy snižuje čas zrychlení z nuly na 100 km/h o půl sekundy na rovné 4 sekundy, zatímco na 200 km/h akcelerují oba modely za 13,7 sekundy (o 0,4 sekundy rychleji) ve srovnání s verzemi vybavenými manuální převodovkou. Charakteristiku PDK pak může řidič samozřejmě měnit v rámci čtyř jízdních režimů (Normal, Sport, Sport Plus a Individual). Ani systém řízeného startu Launch Control přirozeně nechybí.
U ostrých modelů 718 Spyder a 718 Cayman GT4 se zrychlení na stovku s PDK zlepšuje na 3,9 sekundy (o 0,5 sekundy rychleji), kdežto na 200 km/h pokračují oba modely za 13,4 sekundy (o 0,4 sekundy rychleji). Zde má pochopitelně převodovka své vlastní naladění po vzoru GT modelů Porsche a dostává i tlačítko PDK Sport pro maximální odezvu.
U všech čtyřlitrových verzí modelů 718 má automat PDK o něco kratší sedmý převodový stupeň, zatímco pro 718 Spyder a 718 Cayman GT4 si v rámci nasazení PDK inženýři pohráli také se samosvorným diferenciálem vzadu pro zlepšení trakce a zmíněné dynamiky.
S modelovým rokem 2021 má nakonec Porsche pro řadu 718 několik novinek. Nabízené čalounění Alcantarou nahradí materiálem Race-Tex, který se používá na potahy závodních sedaček – vysoce prodyšný materiál má řidiče lépe držet na místě. Pro ostré 718 Spyder a 718 Cayman GT4 značka rozšíří nabídku o speciální zelený lak Python Green a Spyder dostane k mání i kola ve zlatém odstínu (dříve pouze u GT4) a možnost konvenčních letních pneumatik, na rozdíl od nyní standardního vysoce sportovního obutí.
Možnost PDK převodovky pro zmíněné modely uvádí Porsche v Německu nejdříve od letošního prosince. K nám určitě zavítá ve zhruba stejné době, české ceny tedy ještě neznáme.