Porsche uvádí automat PDK i pro Cayman GT4. Ani Spyder a GTS 4.0 nepřijdou zkrátka

Ačkoliv je manuální převodovka jasným favoritem, i pro vrcholné modely 718 již Porsche uvádí automat PDK.

Někomu se jednoduše může zdát dvouspojková sedmistupňová převodovka PDK od Porsche tak bezvadná a využitelná, že by ji klidně preferoval vůči klasické šestistupňové manuální skříni. A na tom není vůbec nic špatného. Proto taky Porsche dle očekávání rozšiřuje možnosti nabídky vrcholných modelů 718, které nejprve uvedlo s pouze manuální převodovkou.

S Porsche Taycan na Hockenheimringu: Turbo S umí pořádně pocuchat orgány!

S Porsche Taycan na Hockenheimringu: Turbo S umí pořádně pocuchat orgány!

Automatickou převodovku PDK tak nyní můžete zvolit i pro nejnovější 718 Cayman/Boxster GTS 4.0 či nejostřejší 718 Spyder/Cayman GT4. Pohodlnější jízdu při každodenním využití modelů a rychlejší akceleraci zmiňuje Porsche jako nepochybná pozitiva volby PDK.

V případě 718 Cayman GTS 4.0 a 718 Boxster GTS 4.0 se tedy snižuje čas zrychlení z nuly na 100 km/h o půl sekundy na rovné 4 sekundy, zatímco na 200 km/h akcelerují oba modely za 13,7 sekundy (o 0,4 sekundy rychleji) ve srovnání s verzemi vybavenými manuální převodovkou. Charakteristiku PDK pak může řidič samozřejmě měnit v rámci čtyř jízdních režimů (Normal, Sport, Sport Plus a Individual). Ani systém řízeného startu Launch Control přirozeně nechybí.

Nové Porsche Cayenne GTS má české ceny. Za ďábla z Bratislavy se prohnete

Nové Porsche Cayenne GTS má české ceny. Za ďábla z Bratislavy se prohnete

U ostrých modelů 718 Spyder a 718 Cayman GT4 se zrychlení na stovku s PDK zlepšuje na 3,9 sekundy (o 0,5 sekundy rychleji), kdežto na 200 km/h pokračují oba modely za 13,4 sekundy (o 0,4 sekundy rychleji). Zde má pochopitelně převodovka své vlastní naladění po vzoru GT modelů Porsche a dostává i tlačítko PDK Sport pro maximální odezvu.

U všech čtyřlitrových verzí modelů 718 má automat PDK o něco kratší sedmý převodový stupeň, zatímco pro 718 Spyder a 718 Cayman GT4 si v rámci nasazení PDK inženýři pohráli také se samosvorným diferenciálem vzadu pro zlepšení trakce a zmíněné dynamiky.

Duchovní nástupce Porsche 928 je stále v jednání. Zatím mu roste silná konkurence

Duchovní nástupce Porsche 928 je stále v jednání. Zatím mu roste silná konkurence

S modelovým rokem 2021 má nakonec Porsche pro řadu 718 několik novinek. Nabízené čalounění Alcantarou nahradí materiálem Race-Tex, který se používá na potahy závodních sedaček – vysoce prodyšný materiál má řidiče lépe držet na místě. Pro ostré 718 Spyder a 718 Cayman GT4 značka rozšíří nabídku o speciální zelený lak Python Green a Spyder dostane k mání i kola ve zlatém odstínu (dříve pouze u GT4) a možnost konvenčních letních pneumatik, na rozdíl od nyní standardního vysoce sportovního obutí.

Možnost PDK převodovky pro zmíněné modely uvádí Porsche v Německu nejdříve od letošního prosince. K nám určitě zavítá ve zhruba stejné době, české ceny tedy ještě neznáme.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků