Porsche ukazuje své tajné prototypy. Znáte třeba Cayenne Cabrio?

Porsche přichází s dalším dílem série „Top 5“ a tentokrát nám dává nahlédnout na své nejzajímavější tajné prototypy.

V útrobách vývojového oddělení automobilky Porsche vzniklo za dobu existence německého výrobce nespočet různých prototypů a konceptů. V nejnovějším videu nám přitom Porsche ukazuje ty vůbec nejpodivnější a málo známé exempláře. Tyto kousky budou znát jen ti největší znalci stuttgartské značky.

Pátou příčku zastává prototyp Porsche 984 – malý a lehký roadster vyvíjený mezi léty 1984 a 1987. S hmotností jen 880 kg a výkonem 99 kW (135 koní) se mohlo jednat o velice zábavné a hbité auto, což bylo ostatně cílem inženýrů. Bohužel, 984 to nikdy do sériové podoby nakonec nedotáhla.

Tohle je 5 nejdráž prodaných vozů z historie Porsche. Tipnete si první místo?

Tohle je 5 nejdráž prodaných vozů z historie Porsche. Tipnete si první místo?

Na čtvrtém místě ukazuje Porsche opravdovou bizarnost, a to koncept SUV Cayenne s otevřenou karoserií kabrioletu. Dvoudveřový model vznikl v roce 2002 jako designová studie. Kromě ochranného oblouku je zajímavostí Cayenne Cabrio i záď navržena ve dvou verzích. Čistě proto, aby designéři nemuseli vyrábět dvojici konceptů.

Třetím adeptem je Porsche 911 Carrera 3.2 Speedster Clubsport z roku 1987 – otevřený jednomístný sporťák, který navazuje na speedstery z 50. let. Celá vrchní část karoserie je nahrazena plastových krytem s pouze malým deflektorem před řidičem.

Porsche Boxster a Cayman přichází ve verzi T. Nic extra ovšem nečekejte

Porsche Boxster a Cayman přichází ve verzi T. Nic extra ovšem nečekejte

Divokým designovým konceptem je na druhém místě i Porsche Panamericana z roku 1989. Zajímavě tvarovaný model byl mimochodem dárkem k 80. narozeninám Ferryho Porsche a jeho vývoj trval jen pár měsíců. Stále se nicméně jednalo o pojízdný exemplář, který dokázal s výkonem 184 kW (250 koní) dosáhnout rychlosti až 210 km/h.

Posledním kouskem videa od Porsche je „pojízdné šasi“ hypersportu 918 Spyder. Oholený základ vozu měl za úkol pouze prověřit novou plug-in hybridní techniku, takže na konečný vzhled se zatím nehrálo. Navíc, design vozu již Porsche ukázalo v roce 2011 skrze koncept. O rok později už měla hrstka novinářů šanci okusit novou techniku Porsche právě v této vývojové mule.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků