Porsche ukazuje své tajné prototypy. Znáte třeba Cayenne Cabrio?

Porsche přichází s dalším dílem série „Top 5“ a tentokrát nám dává nahlédnout na své nejzajímavější tajné prototypy.

V útrobách vývojového oddělení automobilky Porsche vzniklo za dobu existence německého výrobce nespočet různých prototypů a konceptů. V nejnovějším videu nám přitom Porsche ukazuje ty vůbec nejpodivnější a málo známé exempláře. Tyto kousky budou znát jen ti největší znalci stuttgartské značky.

Pátou příčku zastává prototyp Porsche 984 – malý a lehký roadster vyvíjený mezi léty 1984 a 1987. S hmotností jen 880 kg a výkonem 99 kW (135 koní) se mohlo jednat o velice zábavné a hbité auto, což bylo ostatně cílem inženýrů. Bohužel, 984 to nikdy do sériové podoby nakonec nedotáhla.

Tohle je 5 nejdráž prodaných vozů z historie Porsche. Tipnete si první místo?

Tohle je 5 nejdráž prodaných vozů z historie Porsche. Tipnete si první místo?

Na čtvrtém místě ukazuje Porsche opravdovou bizarnost, a to koncept SUV Cayenne s otevřenou karoserií kabrioletu. Dvoudveřový model vznikl v roce 2002 jako designová studie. Kromě ochranného oblouku je zajímavostí Cayenne Cabrio i záď navržena ve dvou verzích. Čistě proto, aby designéři nemuseli vyrábět dvojici konceptů.

Třetím adeptem je Porsche 911 Carrera 3.2 Speedster Clubsport z roku 1987 – otevřený jednomístný sporťák, který navazuje na speedstery z 50. let. Celá vrchní část karoserie je nahrazena plastových krytem s pouze malým deflektorem před řidičem.

Porsche Boxster a Cayman přichází ve verzi T. Nic extra ovšem nečekejte

Porsche Boxster a Cayman přichází ve verzi T. Nic extra ovšem nečekejte

Divokým designovým konceptem je na druhém místě i Porsche Panamericana z roku 1989. Zajímavě tvarovaný model byl mimochodem dárkem k 80. narozeninám Ferryho Porsche a jeho vývoj trval jen pár měsíců. Stále se nicméně jednalo o pojízdný exemplář, který dokázal s výkonem 184 kW (250 koní) dosáhnout rychlosti až 210 km/h.

Posledním kouskem videa od Porsche je „pojízdné šasi“ hypersportu 918 Spyder. Oholený základ vozu měl za úkol pouze prověřit novou plug-in hybridní techniku, takže na konečný vzhled se zatím nehrálo. Navíc, design vozu již Porsche ukázalo v roce 2011 skrze koncept. O rok později už měla hrstka novinářů šanci okusit novou techniku Porsche právě v této vývojové mule.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky