Porsche ukazuje své tajné prototypy. Znáte třeba Cayenne Cabrio?

Porsche přichází s dalším dílem série „Top 5“ a tentokrát nám dává nahlédnout na své nejzajímavější tajné prototypy.

V útrobách vývojového oddělení automobilky Porsche vzniklo za dobu existence německého výrobce nespočet různých prototypů a konceptů. V nejnovějším videu nám přitom Porsche ukazuje ty vůbec nejpodivnější a málo známé exempláře. Tyto kousky budou znát jen ti největší znalci stuttgartské značky.

Pátou příčku zastává prototyp Porsche 984 – malý a lehký roadster vyvíjený mezi léty 1984 a 1987. S hmotností jen 880 kg a výkonem 99 kW (135 koní) se mohlo jednat o velice zábavné a hbité auto, což bylo ostatně cílem inženýrů. Bohužel, 984 to nikdy do sériové podoby nakonec nedotáhla.

Tohle je 5 nejdráž prodaných vozů z historie Porsche. Tipnete si první místo?

Tohle je 5 nejdráž prodaných vozů z historie Porsche. Tipnete si první místo?

Na čtvrtém místě ukazuje Porsche opravdovou bizarnost, a to koncept SUV Cayenne s otevřenou karoserií kabrioletu. Dvoudveřový model vznikl v roce 2002 jako designová studie. Kromě ochranného oblouku je zajímavostí Cayenne Cabrio i záď navržena ve dvou verzích. Čistě proto, aby designéři nemuseli vyrábět dvojici konceptů.

Třetím adeptem je Porsche 911 Carrera 3.2 Speedster Clubsport z roku 1987 – otevřený jednomístný sporťák, který navazuje na speedstery z 50. let. Celá vrchní část karoserie je nahrazena plastových krytem s pouze malým deflektorem před řidičem.

Porsche Boxster a Cayman přichází ve verzi T. Nic extra ovšem nečekejte

Porsche Boxster a Cayman přichází ve verzi T. Nic extra ovšem nečekejte

Divokým designovým konceptem je na druhém místě i Porsche Panamericana z roku 1989. Zajímavě tvarovaný model byl mimochodem dárkem k 80. narozeninám Ferryho Porsche a jeho vývoj trval jen pár měsíců. Stále se nicméně jednalo o pojízdný exemplář, který dokázal s výkonem 184 kW (250 koní) dosáhnout rychlosti až 210 km/h.

Posledním kouskem videa od Porsche je „pojízdné šasi“ hypersportu 918 Spyder. Oholený základ vozu měl za úkol pouze prověřit novou plug-in hybridní techniku, takže na konečný vzhled se zatím nehrálo. Navíc, design vozu již Porsche ukázalo v roce 2011 skrze koncept. O rok později už měla hrstka novinářů šanci okusit novou techniku Porsche právě v této vývojové mule.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků