Porsche ukazuje své tajné prototypy. Znáte třeba Cayenne Cabrio?

Porsche přichází s dalším dílem série „Top 5“ a tentokrát nám dává nahlédnout na své nejzajímavější tajné prototypy.

V útrobách vývojového oddělení automobilky Porsche vzniklo za dobu existence německého výrobce nespočet různých prototypů a konceptů. V nejnovějším videu nám přitom Porsche ukazuje ty vůbec nejpodivnější a málo známé exempláře. Tyto kousky budou znát jen ti největší znalci stuttgartské značky.

Pátou příčku zastává prototyp Porsche 984 – malý a lehký roadster vyvíjený mezi léty 1984 a 1987. S hmotností jen 880 kg a výkonem 99 kW (135 koní) se mohlo jednat o velice zábavné a hbité auto, což bylo ostatně cílem inženýrů. Bohužel, 984 to nikdy do sériové podoby nakonec nedotáhla.

Tohle je 5 nejdráž prodaných vozů z historie Porsche. Tipnete si první místo?

Tohle je 5 nejdráž prodaných vozů z historie Porsche. Tipnete si první místo?

Na čtvrtém místě ukazuje Porsche opravdovou bizarnost, a to koncept SUV Cayenne s otevřenou karoserií kabrioletu. Dvoudveřový model vznikl v roce 2002 jako designová studie. Kromě ochranného oblouku je zajímavostí Cayenne Cabrio i záď navržena ve dvou verzích. Čistě proto, aby designéři nemuseli vyrábět dvojici konceptů.

Třetím adeptem je Porsche 911 Carrera 3.2 Speedster Clubsport z roku 1987 – otevřený jednomístný sporťák, který navazuje na speedstery z 50. let. Celá vrchní část karoserie je nahrazena plastových krytem s pouze malým deflektorem před řidičem.

Porsche Boxster a Cayman přichází ve verzi T. Nic extra ovšem nečekejte

Porsche Boxster a Cayman přichází ve verzi T. Nic extra ovšem nečekejte

Divokým designovým konceptem je na druhém místě i Porsche Panamericana z roku 1989. Zajímavě tvarovaný model byl mimochodem dárkem k 80. narozeninám Ferryho Porsche a jeho vývoj trval jen pár měsíců. Stále se nicméně jednalo o pojízdný exemplář, který dokázal s výkonem 184 kW (250 koní) dosáhnout rychlosti až 210 km/h.

Posledním kouskem videa od Porsche je „pojízdné šasi“ hypersportu 918 Spyder. Oholený základ vozu měl za úkol pouze prověřit novou plug-in hybridní techniku, takže na konečný vzhled se zatím nehrálo. Navíc, design vozu již Porsche ukázalo v roce 2011 skrze koncept. O rok později už měla hrstka novinářů šanci okusit novou techniku Porsche právě v této vývojové mule.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků