Jednou z výhod moderních aut jsou aktualizace on-line, které se v případě EV mohou dotknout také pohonu. Jasným příkladem je nyní  Porsche Taycan , které oznamuje aktualizaci pro modelový rok 2023.

Jednou z výhod moderních aut jsou aktualizace on-line, které se v případě EV mohou dotknout také pohonu. Jasným příkladem je nyní Porsche Taycan, které oznamuje aktualizaci pro modelový rok 2023.

Softwarový update se týká takřka všech vozů. „Po této aktualizaci bude každý, kdo s Taycanem jezdí od začátku, překvapen, kolik jsme připravili vylepšení,“ říká Kevin Giek, viceprezident pro modelovou řadu Taycan. Zdroj: Porsche

Softwarový update se týká takřka všech vozů. „Po této aktualizaci bude každý, kdo s Taycanem jezdí od začátku, překvapen, kolik jsme připravili vylepšení,“ říká Kevin Giek, viceprezident pro modelovou řadu Taycan. | Zdroj: Porsche

Aktualizace zasahuje několik oblastí. Třeba pohonné ústrojí nyní umí u modelů s pohonem všech kol v režimech Normal a Range při částečném zatížení zcela odpojit přední elektromotor, a to i od napětí. Zdroj: Porsche

Aktualizace zasahuje několik oblastí. Třeba pohonné ústrojí nyní umí u modelů s pohonem všech kol v režimech Normal a Range při částečném zatížení zcela odpojit přední elektromotor, a to i od napětí. | Zdroj: Porsche

Při plachtění a zastavení jsou pak obě nápravy bez hnacího momentu. Tato vylepšení se týkají modelových let 2020 a 2021, novější je mají standardně. Zdroj: Porsche

Při plachtění a zastavení jsou pak obě nápravy bez hnacího momentu. Tato vylepšení se týkají modelových let 2020 a 2021, novější je mají standardně. | Zdroj: Porsche

Stejných ročníků se týká také úprava tepelného managementu. Baterie se nyní umí lépe přizpůsobit, což platí zejména v nízkých teplotách, a rychleji se nabíjí. Zdroj: Porsche

Stejných ročníků se týká také úprava tepelného managementu. Baterie se nyní umí lépe přizpůsobit, což platí zejména v nízkých teplotách, a rychleji se nabíjí. | Zdroj: Porsche

Zlepšilo se také hospodaření s odpadním teplem. Díky tomu mají tyto ročníky rychlejší dobu nabíjení a delší dojezd. Obě dvě hodnoty ale nebyly blíže specifikovány. Zdroj: Porsche

Zlepšilo se také hospodaření s odpadním teplem. Díky tomu mají tyto ročníky rychlejší dobu nabíjení a delší dojezd. Obě dvě hodnoty ale nebyly blíže specifikovány. | Zdroj: Porsche

Z hlediska komunikace umí nyní hlasová asistentka ovládat aplikaci Spotify, Android Auto lze připojit bezdrátově a nabíjecí stanice lze filtrovat a vybírat v navigačním systému na základě nabíjecí kapacity. Zdroj: Porsche

Z hlediska komunikace umí nyní hlasová asistentka ovládat aplikaci Spotify, Android Auto lze připojit bezdrátově a nabíjecí stanice lze filtrovat a vybírat v navigačním systému na základě nabíjecí kapacity. | Zdroj: Porsche

Modely od roku 2021 s head-up displejem mají optimalizovaný pohled na mapu. Foto: Porsche

Modely od roku 2021 s head-up displejem mají optimalizovaný pohled na mapu. | Foto: Porsche

Parkovací senzory nyní pracují s větším dosahem, lepší je vyhledávání volných parkovacích míst a všechny modely v letech 2020 až 2022 jsou nyní na přání způsobilé také pro funkci bezklíčového odemykání (komfortní přístup) pro dveře a víko zavazadlového prostoru. Foto: Porsche

Parkovací senzory nyní pracují s větším dosahem, lepší je vyhledávání volných parkovacích míst a všechny modely v letech 2020 až 2022 jsou nyní na přání způsobilé také pro funkci bezklíčového odemykání (komfortní přístup) pro dveře a víko zavazadlového prostoru. | Foto: Porsche

| Porsche Taycan Cross Turismo Foto: Porsche

| Porsche Taycan Cross Turismo | Foto: Porsche

Pro uskutečnění rekordu si Porsche vybralo i správnou budovu. Součástí výstavního centra v New Orleans s rozlohou přes 92.000 m² je totiž nejdelší hala v USA.

Pro uskutečnění rekordu si Porsche vybralo i správnou budovu. Součástí výstavního centra v New Orleans s rozlohou přes 92.000 m² je totiž nejdelší hala v USA.

Do Guinnessovy knihy rekordů tak bylo zapsáno Porsche Taycan, ve kterém závodní pilot Leh Keen dosáhl uvnitř výstavní haly v americkém New Orleans rychlosti 165,1 km/h.

Do Guinnessovy knihy rekordů tak bylo zapsáno Porsche Taycan, ve kterém závodní pilot Leh Keen dosáhl uvnitř výstavní haly v americkém New Orleans rychlosti 165,1 km/h.

 Foto: Porsche

| Foto: Porsche

 Foto: Porsche

| Foto: Porsche

Softwarový update se týká takřka všech vozů. „Po této aktualizaci bude každý, kdo s Taycanem jezdí od začátku, překvapen, kolik jsme připravili vylepšení,“ říká Kevin Giek, viceprezident pro modelovou řadu Taycan. Zdroj: Porsche
Aktualizace zasahuje několik oblastí. Třeba pohonné ústrojí nyní umí u modelů s pohonem všech kol v režimech Normal a Range při částečném zatížení zcela odpojit přední elektromotor, a to i od napětí. Zdroj: Porsche
Při plachtění a zastavení jsou pak obě nápravy bez hnacího momentu. Tato vylepšení se týkají modelových let 2020 a 2021, novější je mají standardně. Zdroj: Porsche
Stejných ročníků se týká také úprava tepelného managementu. Baterie se nyní umí lépe přizpůsobit, což platí zejména v nízkých teplotách, a rychleji se nabíjí. Zdroj: Porsche
14
Fotogalerie

Porsche ukazuje další výhodu moderních EV aut. Update všech modelů Taycan se týká i pohonného ústrojí

Rychlejší nabíjení, hlasové ovládání Spotify, bezdrátové Android Auto nebo bezklíčové odemykání kufru. Taycan je v mnoha ohledech lepší, stačí mít jen připojení k internetu.

Jednou z výhod moderních aut jsou aktualizace on-line, které se v případě EV mohou dotknout také pohonu. Jasným příkladem je nyní Porsche Taycan, které oznamuje aktualizaci pro modelový rok 2023. Softwarový update se týká takřka všech vozů. „Po této aktualizaci bude každý, kdo s Taycanem jezdí od začátku, překvapen, kolik jsme připravili vylepšení,“ říká Kevin Giek, viceprezident pro modelovou řadu Taycan.

Aktualizace zasahuje několik oblastí. Třeba pohonné ústrojí nyní umí u modelů s pohonem všech kol v režimech Normal a Range při částečném zatížení zcela odpojit přední elektromotor, a to i od napětí. Při plachtění a zastavení jsou pak obě nápravy bez hnacího momentu. Tato vylepšení se týkají modelových let 2020 a 2021, novější je mají standardně.

Stejných ročníků se týká také úprava tepelného managementu. Baterie se nyní umí lépe přizpůsobit, což platí zejména v nízkých teplotách, a rychleji se nabíjí. Zlepšilo se také hospodaření s odpadním teplem. Díky tomu mají tyto ročníky rychlejší dobu nabíjení a delší dojezd. Obě dvě hodnoty ale nebyly blíže specifikovány.

Z hlediska komunikace umí nyní hlasová asistentka ovládat aplikaci Spotify, Android Auto lze připojit bezdrátově a nabíjecí stanice lze filtrovat a vybírat v navigačním systému na základě nabíjecí kapacity. Modely od roku 2021 s head-up displejem mají optimalizovaný pohled na mapu.

Parkovací senzory nyní pracují s větším dosahem, lepší je vyhledávání volných parkovacích míst a všechny modely v letech 2020 až 2022 jsou nyní na přání způsobilé také pro funkci bezklíčového odemykání (komfortní přístup) pro dveře a víko zavazadlového prostoru.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud